Na początku roku w Waszej strukturze nastąpiły zmiany. Nasz kraj będzie odgrywać teraz znaczącą rolę. Proszę opowiedzieć naszym czytelnikom, na czym będzie polegać to zadanie.
Wraz z początkiem roku, Łukasz Chałaczkiewicz, dotychczasowy Dyrektor Generalny na Europę Wschodnią, awansował na stanowisko Szefa Regionu Europy Południowej w LIPTON Teas and Infusions, jednocześnie kontynuując swoją wcześniejszą rolę. Po tych zmianach, Polska będzie odgrywać centralną rolę w budowaniu synergii pomiędzy rynkami Europy Wschodniej i Południowej. Przewodnictwo Łukasza umożliwi nam nie tylko wymianę doświadczeń, ale przede wszystkim jeszcze bardziej dynamiczny rozwój i kontynuację misji bycia liderem na rynku herbaty. Od teraz Warszawa, jako strategiczny węzeł komunikacyjny, łączy współpracę pomiędzy 25 krajami w Europie.
Jesteście bardzo aktywni w mediach społecznościowych, szczególnie na TikToku. Do kogo głównie kierujecie swoje treści?
Media społecznościowe to dla nas kluczowy kanał komunikacji, bo pozwala nam być tam, gdzie są nasi odbiorcy – millenialsi i pokolenie Z. To właśnie oni szukają inspiracji, rozrywki i autentycznych treści, które chcemy im dostarczać.
Na TikToku, podobnie jak na Instagramie, staramy się tworzyć materiały, które są nie tylko promocyjne, ale też angażujące i inspirujące. Pokazujemy różne sposoby na cieszenie się herbatą Lipton w codziennym życiu – od kreatywnych przepisów po korzyści zdrowotne z jej regularnego picia.
Współpracujemy również z influencerami, którzy mają świetny kontakt ze swoją społecznością. To pomaga nam tworzyć jeszcze bardziej autentyczne i bliskie naszym odbiorcom treści.
W ubiegłym roku zrealizowaliście kampanię, która zachęcała do budowania dobrych nawyków. Proszę opowiedzieć o kulisach współpracy z Anną Lewandowską i o jej efektach.
Pod koniec lipca ubiegłego roku ruszyliśmy z jedną z naszych ważniejszych kampanii pod hasłem: „Dwa kubki dziennie, aby zadbać o siebie? Żaden challenge!”, gdzie wspólnie z Anią Lewandowską zachęcaliśmy do picia zielonej herbaty. Anna, jako ambasadorka zdrowego stylu życia, idealnie wpisuje się w wartości, które promujemy. Jej autentyczność i zaangażowanie sprawiają, że kampania jest wiarygodna i bardzo dobrze przyjmowana przez naszych odbiorców. Ania ma też niesamowitą energię, która zaraża wszystkich wokół.
Dzięki jej ogromnemu zasięgowi w mediach społecznościowych, docieramy do szerokiej grupy odbiorców, inspirując ich do wprowadzenia pozytywnych zmian w swoim życiu.
Jesteście obecni na festiwalach muzycznych. W tym roku bierzecie udział w Projekcie Zima TVN. Jaka jest rola eventów w Waszej strategii?
Eventy, podobnie jak kanały w social mediach, to dla nas sposób na bycie tam, gdzie są nasi odbiorcy, i nawiązywanie z nimi bliższych relacji. W tym roku bierzemy udział w kilku zimowych aktywacjach. Byliśmy już z naszą strefą LIPTON w Jaworzynie Krynickiej, Szczyrku i Wiśle. Od 7 do 9 lutego byliśmy po raz pierwszy w roli sponsora na polskiej edycji World Rookie Tour, czyli międzynarodowych zawodach snowboardowych w Białce Tatrzańskiej. 15-16 lutego byliśmy także w Bielsku-Białej na rynku głównym.
Wszystkie te wydarzenia na żywo, to dla nas świetna okazja, aby spotkać się z naszymi odbiorcami osobiście, lepiej zrozumieć ich potrzeby i oczekiwania, co jest dla nas niezwykle ważne. Chcemy budować autentyczne więzi i być blisko naszych klientów, dostarczając im wartościowych i inspirujących doświadczeń. Doświadczenia to coś, czego młodzi ludzie szukają, a my jako marka chcemy im to zapewnić.
Za nami 33. Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, którego byliście sponsorem. Jak wsparliście ten ogromny projekt?
Bycie częścią Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy to dla nas wielki zaszczyt i radość. W tym roku marka LIPTON Teas and Infusions po raz ósmy, jako sponsor wydarzenia, wypuściła limitowaną serię opakowań herbaty Lipton Yellow Label z grafikami zaprojektowanymi przez Jurka Owsiaka. Byliśmy także obecni podczas finału na Błoniach PGE Narodowego w Warszawie. W specjalnie przygotowanej strefie partnerskiej częstowaliśmy darczyńców, wolontariuszy, jak i wszystkich zainteresowanych gorącą, aromatyczną herbatą.
Dodatkowo odwiedzający mogli spotkać się z ulubionymi influencerami i gwiazdami, takimi jak Jagna Niedzielska, Gabi Drzewiecka, Mariusz Jakubowski, Łukasz Bogusławski oraz Michał Wilczewski znany jako @wujaszekliestyle i zagrać z nimi w bingo. Nie zabrakło także tradycyjnych zbiórek do skarbonek i aukcji charytatywnych pod hasłem „Poczuj moc wspólnego dobra”, z których środki trafiły do potrzebujących dzieci na oddziałach onkologii i hematologii.
Początek roku niesie ze sobą na pewno mnóstwo planów. Proszę zdradzić, jakie działania marketingowe będziecie podejmować w bieżącym roku.
Mamy jak zawsze dużo ekscytujących planów, ale nie chcemy zdradzać wszystkich niespodzianek! Powiem tylko, że na pewno będziemy kontynuować nasze zaangażowanie w wydarzenia muzyczne, tworzyć interesujące treści w social mediach i oczywiście dalej promować korzyści z picia herbaty każdego dnia. Bądźcie czujni, bo szykujemy wiele ciekawych aktywacji (uśmiech).
Rozmawiała Małgorzata Malinowska-Krawczyk
Katarzyna Zawodzińska
Dyrektor Marketingu w LIPTON Teas and Infusions na Polskę, Europę Południową i Wschodnią.
Dołączyła do Unilever w 2004 roku jako uczestniczka programu menedżerskiego, a od tego czasu pełniła różne role w Customer Development i Customer Marketing, prowadząc m.in. transformację portfolio kulinarnego oraz wprowadzenie marki Ben&Jerry’s na rynek. Od 2021 roku, po przekształceniu Lipton Teas and Infusions w samodzielną firmę, Kasia odpowiada za marketing, wprowadzając innowacyjne koncepcje i wdrażając nowoczesne strategie marketingowe.
Więcej informacji z branży TUTAJ.