Logo

Marketing MIX

iPoster zaprezentował największy w kraju trójwymiarowy ekran reklamowy DOOH

iPoster uruchomił największy w Polsce nośnik DOOH z możliwością wyświetlania kreacji wideo 3D. Ekran o wymiarach 18,2 x 7,2 m i powierzchni 131 m² zlokalizowany jest na fasadzie CH Promenada w Warszawie. To przełomowy krok dla polskiej reklamy – teraz kreatywne rozwiązania 3D znane z nośników DOOH w Nowym Jorku, Seulu czy Tokio, mogą wkroczyć do kraju nad Wisłą. Na nośniku jest obecnie emitowany spot marki Hochland, w którym drewniana deska z produktami marki dosłownie „wychodzi” z ekranu, tworząc oszałamiający i smakowity efekt 3D.

tam

Nowa era reklamy DOOH w Polsce

iPoster jest właścicielem i operatorem największej w Polsce sieci Digital Out-Of-Home (DOOH) w segmencie galerii handlowych. W swojej ofercie posiada ponad 600 wysokiej jakości nośników typu totem i spectacular (wielkoformatowe nośniki digital) w 85 centrach handlowych w 54 miastach. W ubiegłym roku rozszerzył swoją ofertę o 65 nowych nośników w 14 galeriach handlowych. Teraz uruchomił największy w Polsce ekran DOOH z możliwością wyświetlania reklam wideo 3D. Można na nim również prezentować materiał 2D. Nośnik znajduje się na fasadzie warszawskiego centrum handlowego Promenada od strony ul. Ostrobramskiej. Tym samym przed markami otworzyły się nowe możliwości dotarcia do odbiorców i ich angażowania. Szacuje się, że dzięki rozmiarowi i lokalizacji, miesięcznie nośnik wygeneruje ponad 2,2 mln kontaktów[1]. A jak pokazują wyniki badania iPoster – zdaniem blisko 40% Polaków zewnętrzne ekrany cyfrowe są najbardziej zwracającymi uwagę spośród wszystkich ekranów cyfrowych w otoczeniu galerii handlowych[2]. Z kolei w badaniu przeprowadzonym przez BCN Visuals 55 proc. ankietowanych stwierdziło, że chętnie lub raczej chętnie nagrałoby trójwymiarową reklamę anamorfotyczną i podzieliło się nią z przyjaciółmi za pomocą aplikacji (58 proc.) lub osobiście (50 proc.). Co więcej, 68 proc. osób postrzegało markę jako bardziej premium po zobaczeniu jej reklamy 3D DOOH, a 66 proc. było bardziej skłonnych do zakupu reklamowanego produktu[3].

Najwyższa jakość obrazu

Nowy nośnik 3D iPoster o wymiarach 18,2 x 7,2 m i powierzchni reklamowej wynoszącej aż 131 m² to nowoczesne rozwiązanie zaprojektowane z myślą o skutecznej komunikacji w przestrzeniach publicznych. Jednym z jego kluczowych atutów jest duża jasność wynosząca 10 000 nitów, co stanowi dwukrotność standardowej jasności ekranów zewnętrznych. Dzięki temu wyświetlane na ekranie treści pozostają doskonale widoczne nawet w trudnych warunkach oświetleniowych, w tym przy bezpośrednio padającym świetle słonecznym. Nośnik wyróżnia się również niezwykle wysokim zagęszczeniem pikseli wynoszącym 10 000 pikseli/m², co zdecydowanie przewyższa standardy ekranów zewnętrznych, wynoszące zazwyczaj od 1 000 do 5 000 pikseli/m². Tak wysoka gęstość pikseli gwarantuje doskonałą jakość obrazu, wyraźne detale oraz realistyczne odwzorowanie treści, które pozostają czytelne zarówno z bliska, jak i z większej odległości. To szczególnie istotne w miejscach o dużym natężeniu ruchu, takich jak otoczenie galerii handlowych.

iposter

Jednoekranowy nośnik DOOH 3D

Nośnik, mimo że jest zlokalizowany na dwóch ścianach budynku, jest tzw. nośnikiem jednoekranowym. W odróżnieniu od nośników 3D dwuekranowych, nośnik jednoekranowy zapewnia płynność i spójność prezentowanych treści, eliminując konieczność synchronizacji obrazów na dwóch różnych ekranach. Wykorzystując kąt nachylenia ścian budynku, możliwe jest uzyskanie bardziej realistycznego i głębokiego efektu trójwymiarowego, co sprawia, że reklama wygląda naturalniej i dynamiczniej. Dzięki temu kreacje dosłownie „wyskakują” z ekranu, przyciągając uwagę konsumentów. W przypadku nośników 3D dwuekranowych, każdy ekran wyświetla inny obraz, co prowadzi do trudności z synchronizowaniem treści oraz występowania stref, w których wrażenie głębi jest mniej wyraźne lub zniekształcone.

– Dotychczas spektakularne kreacje 3D można było podziwiać m.in. na Times Square w Nowym Jorku, w dzielnicy Shibuya w Tokio czy na ulicach Seulu. Teraz także w Warszawie będzie można doświadczać nowej jakości reklamy DOOH, która angażuje i wyróżnia marki w przestrzeni miejskiej. Jako pierwsza zaprezentowała na nim swój spot 3D marka Hochland – mówi Michał Wilczyński, dyrektor sprzedaży w iPoster i dodaje: – To pierwszy tego typu ekran w naszej ofercie, ale nie ostatni. Już teraz pracujemy nad kolejnymi lokalizacjami, gdzie pojawią się podobne rozwiązania.

Spot 3D marki Hochland na nośniku iPoster

– Przygotowaliśmy kreację, która w prosty i apetyczny sposób zachęca przechodniów do zaSERwowania sobie pysznych chwil z różnymi serami Hochland – mówi Zofia Rubach, brand manager marki Hochland.

W kreacji przedstawiono trzy produkty marki: serek kanapkowy Hochland i posmarowaną nim kromkę chleba, serki topione w trójkącikach Mixtett oraz ser żółty w plastrach. Dzięki emisji spotu na jednoekranowym nośniku 3D DOOH, należącym do iPoster, trójwymiarowy efekt jest realistyczny i głęboki – deska z produktami dosłownie wychodzi z ekranu, tworząc efektowne wrażenie.

iposter

– Cieszymy się, że Hochland wybrał nasz nośnik do emisji swojej reklamy. Spot prezentuje się imponująco i z pewnością przyciągnie uwagę przechodniów. Z niecierpliwością czekamy na kolejne kreacje, które pokażą możliwości tego nośnika – mówi Michał Wilczyński, dyrektor sprzedaży w iPoster.

Za opracowanie koncepcji spotu i jego realizację odpowiada agencja Vufinder. Zakupem mediów zajął się dom mediowy Value Media.

[1] Szacowana liczba kontaktów z przekazem reklamowym.
[2] Badanie dla iPoster zostało zrealizowane przez Maison&Partners w drugiej połowie lipca 2024 r. metodą CAWI (Computer Assisted Web Interview) na panelu badawczym Ariadna na grupie 1050 Polaków, reprezentatywnej dla populacji Polaków w wieku powyżej 18 lat pod względem płci, wieku i miejsca zamieszkania.
[3] Źródło: https://oohtoday.com/is-3d-anamorphic-really-worth-the-investment/

Więcej newsów z branży TUTAJ.