tam
Panie Januszu, na początek proszę przybliżyć, czym się zajmujecie.
Heat Decor to polska firma specjalizująca się w systemach na podczerwień. Oferujemy folie i maty grzewcze, grzejniki, a także nowoczesne panele do montażu podtynkowego czy termostaty. Obsługujemy inwestorów indywidualnych i komercyjnych – od domów jednorodzinnych po biurowce.
Kiedy zaczęliście stawiać na internet jako sfera promocji?
Świadomość jego potencjału mieliśmy od początku działalności, czyli od 2004 roku. Już wtedy staraliśmy się docierać do odbiorców nie tylko z ofertą, ale i wiedzą czy inspiracjami. W ostatnich dwóch dekadach świat online znacząco ewoluował, a obecnie stanowi często początek ścieżki inwestorów poszukujących optymalnej najlepszej technologii grzewczej. Droga ta zwykle zaczyna się w wyszukiwarce lub w mediach społecznościowych. Potem użytkownik trafia na bloga, stronę firmową, profil w social mediach. Następnie do gry wkraczają płatne reklamy i algorytm. Czasami użytkownik nie musi nawet odwiedzać naszej strony czy profilu – wystarczy, że wpisze w wyszukiwarce konkretne słowa lub wejdzie na stronę branżową. Oczywiście w kontekście pozyskania klienta decydujące są nie tylko reklama, ale i atrakcyjna oferta oraz merytoryka – to dzięki nim budujemy renomę, zaufanie i lojalność.
Które kanały promocji są dla Was najważniejsze?
Zasadniczo mogę wymienić trzy takie obszary. Pierwszy to wyszukiwarki internetowe. Regularnie inwestujemy w kampanie Google Ads i działania SEO, dzięki czemu możemy pozycjonować się wyżej, trafiając do klientów z ofertą, treściami marketingowymi lub użytkowymi.
Drugi kanał promocji to social media, zwłaszcza Facebook i Instagram. Stawiamy na działania zarówno płatne, jak i organiczne: kampanie z targetowaniem na konkretne grupy docelowe, a także regularne publikowanie treści na naszych profilach. Dzielimy się zdjęciami i filmami z inwestycji, szkoleń, konferencji, pomysłów na aranżacje, wpisów blogowych czy nowości z oferty Heat Decor. Co ważne, nie ograniczamy się wyłącznie do „wrzucania” postów. Wiemy, jak ważne są interakcje z użytkownikami, dlatego regularnie reagujemy na komentarze i wiadomości prywatne.
Trzeci obszar to strona firmowa, czyli wirtualna siedziba Heat Decor. Tutaj dużą rolę odgrywa nie tylko przejrzysta i atrakcyjna oferta, ale i regularne prowadzenie bloga firmowego. Poruszamy na nim tematy związane z doborem urządzeń, możliwościami montażu, porównujemy różne systemy grzewcze itp. Chcemy, aby nasze treści pomagały w podejmowaniu świadomych decyzji i przyczyniały się do popularyzacji ogrzewania elektrycznego jako ekologicznej alternatywy.
Jak zorganizowane są działania marketingowe? Wszystko realizujecie wewnętrznie?
Większość pomysłów powstaje u nas, w zespole sprzedaży i marketingu. Cyklicznie współpracujemy też z zewnętrznymi partnerami wspierającymi nas w kampaniach Google Ads czy działaniach SEO. Zdajemy sobie sprawę, że najlepsze efekty osiąga się, powierzając konkretne obszary ekspertom, dlatego jeżeli coś wymaga oddelegowania na zewnątrz, po prostu to robimy.
Czy ta aktywność rzeczywiście przekłada się na wyniki biznesowe?
Zdecydowanie tak. Z roku na rok mamy więcej zapytań ofertowych, lepszą rozpoznawalność wśród inwestorów i większą liczbę powracających osób. Coraz częściej klienci trafiają do nas po przeczytaniu wpisu blogowego lub zobaczeniu wpisu z realizacją. Widzimy, że przemyślany marketing internetowy ma realny wpływ na sprzedaż – nie tylko jako wsparcie, ale też jako pełnoprawny kanał pozyskiwania klientów.
Jakie plany marketingowe ma Heat Decor na najbliższe miesiące?
Rozwój w zakresie digital, jeszcze więcej treści edukacyjnych i nowych formatów wideo. W świecie online chcemy przede wszystkim poszerzać świadomość i wiedzę odbiorców, budować z nimi relacje oraz pokazywać efekty i korzyści z naszych współprac i działań. Chcemy zaznaczać swoją obecność w serwisach branżowych, docierać do nowych grup klientów, a także doskonalić się w dostarczaniu treści i rozwiązań realnie odpowiadających na wyzwania inwestorów.
Dziękuję za rozmowę!
Rozmawiał Marcin Balana
Materiał sponsorowany