Logo

Marketing MIX

Tu majówka – tam wyższe ceny. To nie przypadek, to dynamic pricing w akcji.

Majówka to czas odpoczynku, ale też wzmożonych wydatków – i wielu zauważa, że ceny hoteli, biletów czy wynajmu aut właśnie wtedy szybują w górę. To nie przypadek – to algorytmy dynamicznego ustalania cen (dynamic pricing) działają w czasie rzeczywistym, analizując popyt, dostępność usług i zachowania konsumenckie. Zjawisko, które doskonale znane jest branży turystycznej, dziś ma coraz większe znaczenie także w e-commerce.

Z publikacji: „Dynamic Pricing może opierać się na mniej lub bardziej zaawansowanych algorytmach, które analizują dane w czasie rzeczywistym, takie jak: dostępność miejsc w hotelach, przewidywany popyt w oparciu o wydarzenia i lokalne atrakcje, ceny konkurencji oraz prognozy dotyczące zachowań konsumentów. Dzięki temu właściciele nieruchomości mogą szybko dostosować stawki, aby maksymalizować przychody, jednocześnie minimalizując ryzyko niewykorzystanych zasobów”.

W jaki sposób te same mechanizmy można wykorzystać w sklepie internetowym? Szczegółowo wyjaśnia to darmowy e-book Brandly360: „Dynamic Pricing w e-commerce. Kompleksowy przewodnik”.

Dynamic pricing nie tylko na majówkę – strategia działa przez cały rok

E-book odpowiada m.in. na pytanie, jak monitoring zmian cen wpływa na strategię sprzedaży w momentach szczytowego popytu, takich jak Black Friday. Zawarte w nim analizy i rekomendacje mogą być równie przydatne podczas innych sezonowych szczytów sprzedażowych – również w okresie majówki.

„Mając wdrożoną strategię cenową i monitorując rynek, można prognozować wolumen sprzedaży w stosunku do zapasu magazynowego jako determinanty do pozycjonowania cenowego względem konkurencji” – fragment z publikacji.

Analiza Brandly360 pokazuje, że np. w okresie Black Friday sezon obniżek zaczyna się już pod koniec października, gdy ceny systematycznie spadają, aby osiągnąć minimum w kulminacyjnym dniu. Następnie – w zależności od kategorii i popytu – ceny wracają do poziomu wyjściowego lub osiągają szczyty przedświąteczne.

Wnioski? Wdrożenie inteligentnej, elastycznej strategii cenowej opartej na danych pomaga skutecznie planować działania także w mniejszych, ale przewidywalnych pikach sprzedażowych – takich jak długie weekendy.

Kompleksowy przewodnik dla świadomych graczy e-commerce

Publikacja Brandly360 to syntetyczne ujęcie aktualnych trendów i wyzwań cenowych w cyfrowym handlu. E-book porządkuje wiedzę o dynamic pricing, pokazując jego praktyczne zastosowanie w kontekście wzrostu konkurencji, presji marżowej i oczekiwań klientów. Dzięki połączeniu strategii, danych i narzędzi, dynamiczne ustalanie cen staje się jednym z istotniejszych narzędzi do budowania przewagi rynkowej – nie tylko w czasie sezonowych pików, ale jako stały element skutecznej strategii cenowej.

O e-booku

E-book Brandly360 to praktyczny przewodnik po strategii dynamic pricing – od podstaw, przez korzyści i wyzwania, po przykłady wdrożeń i rekomendacje ekspertów. Skierowany jest do sprzedawców internetowych, którzy chcą zwiększać sprzedaż, działać szybciej i trafniej reagować na zmiany rynkowe. Publikacja zawiera również analizę dostępnych na rynku rozwiązań technologicznych oraz wskazówki, jak rozpocząć automatyzację polityki cenowej.

Bezpłatne pobranie–> tutaj.

OOH magazine jest patronem medialnym publikacji.


Więcej newsów z branży TUTAJ.