– Postawiliśmy na humor i niestandardowe podejście do reklamowania turystyki zorganizowanej – podkreśla Katarzyna Walczak, CMO Wakacje.pl. Czy miejscem akcji reklam turystycznych musi być plaża? Udowadniamy, że nie!
– Najnowsza kampania brandingowa Wakacje.pl bazuje na silnym, choć oczywistym insightcie – chęci pochwalenia się swoimi wakacjami. Badania pokazały, że ten motyw jest naprawdę silny, a wakacje, którymi chcemy się pochwalić, są tożsame z tymi, z których jesteśmy naprawdę zadowoleni – podkreśla zespół, który pracował nad kampanią.
– Co ważne, nie mówimy tutaj o przechwalaniu się, a o pozytywnej chęci podzielenia się tym, jak dobrze spędziliśmy czas – zaznacza Tomasz Bączek, head of marketing Wakacje.pl.
Kampanijny spot ma dwie odsłony, a w każdej głównym bohaterem jest Marcin Prokop, twarz marki Wakacje.pl. Chęć pokazania zdjęć z wakacji, z których jest zadowolony, jest tak silna, że nie potrafi się powstrzymać bez względu na okoliczności. Dziennikarz wcielił się w ten sposób w rolę detektywa przesłuchującego podejrzanego:
Wakacje.pl w swoich przekazach reklamowych od lat stawiają na humor, który wyróżnia markę na rynku turystycznym. Wakacje to czas, kiedy nie musimy być superpoważni, nie gonią nas terminy, możemy być tu i teraz i spojrzeć na te codzienne obowiązki z dystansem.
– Marka Wakacje.pl to partner, który – owszem – sprawi, że się uśmiechniesz, poczujesz ten urlopowy luz, ale przede wszystkim doradzi takie wakacje, którymi będziesz chciał/a się pochwalić. Jako największy agent turystyczny w Polsce wysyłamy rocznie na wakacje ponad milion klientów. Dążymy do tego, by dzięki naszym rekomendacjom klienci byli do tego stopnia zadowoleni z wypoczynku, że aż sami go sobie pozazdroszczą. Od tego są Wakacje.pl – zaznacza Katarzyna Walczak.
Kampanię będzie można zobaczyć w mediach cyfrowych, telewizji, kinie oraz na outdoorze. Poza głównymi spotami odbiorcy zobaczą też wersje scenariuszowe spotów przygotowane specjalnie z myślą o YouTube oraz ekranach kinowych w całej Polsce.
– Zależało nam na stworzeniu reklamy, której odbiorca nie będzie chciał pominąć, oraz takiej, na widok której uśmiecha się i docenia, że ktoś postarał się o dostarczenie mu rozrywki – podkreślają twórcy reklamy.
Istotą spotów uzupełniających główną kampanię jest bezpośredni kontakt z odbiorcami. – To zabieg, którym chcemy się wyróżnić w szumie reklamowym, wybić odbiorcę z rytmu, wejść z nim w interakcję. W końcu to nasz cel – mieć pewność, że zostaliśmy zauważeni, bo wiemy, że nasza oferta jest tego warta – tłumaczy Mateusz Gajda, brand manager Wakacje.pl.
Marcin Prokop od 2023 roku jest nie tylko bohaterem spotów reklamowych Wakacje.pl, ale także ambasadorem marki, korzystającym z jej usług. W social mediach dziennikarza można podglądać relacje z miejsc, które odwiedza razem z Wakacje.pl.
Za koncepty kreatywne odpowiadała Agencja Supermarket, a za produkcję – dom produkcyjny Videlec. Spoty wyreżyserował Filip Berendt, absolwent Royal College of Art w Londynie, Wielokrotnie wyróżniony i nagradzany na festiwalach reklamowych Cannes Lions, KTR czy Euro Effie Award. Planowaniem i zakupem mediów zajął się zespół marketingu Wakacje.pl.
Wywiad z Katarzyną Walczak, dyrektorem marketingu oraz członkiem zarządu Wakacje.pl do przeczytania–>tutaj.
Więcej newsów z branży TUTAJ.