Mercure Szczyrk Resort to jedno z największych centrów konferencyjnych w Polsce. Jakie możliwości oferujecie w zakresie organizacji wydarzeń MICE?
Oferujemy możliwość organizacji wydarzeń dla grup liczących nawet do 1200 osób. Dysponujemy nowoczesnymi salami konferencyjnymi o różnej powierzchni, które można elastycznie aranżować w zależności od charakteru spotkania – od kameralnych narad po duże kongresy i gale. Sala z widokiem na Skrzyczne, kameralny pokój spotkań z tarasem czy jedna z naszych sal bankietowych – multifunkcyjna, z możliwością adaptacji powierzchni do liczby gości – pozwalają nam odpowiadać na naprawdę szerokie potrzeby rynku. Zapewniamy pełne zaplecze techniczne, wsparcie dedykowanego zespołu eventowego oraz szeroką ofertę gastronomiczną, która – jak twierdzą nasi klienci – wyróżnia się na tle innych obiektów. Goście mogą liczyć także na komfortowe zakwaterowanie dla nawet 930 osób, co stanowi ogromną wygodę przy organizacji dużych wydarzeń w jednym miejscu. Dodatkowo oferujemy rozbudowaną strefę basenową, spa & wellness oraz bogaty program atrakcji dodatkowych – wszystko to tworzy idealne warunki do pracy, integracji i wypoczynku.
Proszę powiedzieć, co wyróżnia Mercure Szczyrk Resort na tle innych obiektów w regionie.
Mercure Szczyrk Resort to hotel, który robi wrażenie – efekt „WOW” jest jednym z elementów, których szukają event plannerzy. Jesteśmy nowoczesnym, największym obiektem konferencyjno-pobytowym w okolicy, wyróżniającym się przestronnymi salami eventowymi, które przewyższają ofertę konkurencji. Nasz design, określany roboczo jako „modern folk”, idealnie łączy nowoczesność z tradycją regionu, a nasza polityka ESG, choć bardzo aktualna, wynika z intuicji właścicieli, którzy pragnęli stworzyć obiekt harmonizujący z miejscem, w którym się znajduje. Nasza oferta gastronomiczna – 3 restauracje i 4 bary – oraz rekreacyjna są wyjątkowe nie tylko w regionie, ale także w skali kraju. To wszystko sprawia, że nasz resort to unikalne miejsce, które łączy komfort, elegancję i lokalną tradycję, oferując niezapomniane doświadczenia dla gości.
Jakie formaty wydarzeń cieszą się największym zainteresowaniem wśród Waszych klientów biznesowych?
Realizujemy zarówno kameralne narady dla kilku osób — na które uczestnicy na najwyższym szczeblu przylatują helikopterami bezpośrednio do nas — jak i średniej wielkości spotkania połączone z integracją. W tym zakresie dysponujemy aż 80 stronami scenariuszy integracyjnych, dostosowanych do liczby uczestników oraz pory roku.
Organizujemy także duże kongresy i konferencje z przestrzenią wystawienniczą. Dzięki przestronnemu foyer oraz dwóm salom bankietowym jesteśmy w stanie przygotować wydarzenia dla 600–700 osób, oferując przy tym miejsce na nawet 80 stoisk wystawowych. Gościliśmy już targi branży medycznej, spożywczej, beauty oraz automotive. Co więcej, do obu naszych sal możliwe jest wprowadzenie samochodów — co stanowi istotną zaletę dla klientów z sektora motoryzacyjnego, dla którego realizujemy wiele wydarzeń.
Współpraca w ramach sieci hotelowej przekłada się na dużą rozpoznawalność naszej marki na rynkach międzynarodowych, które stanowią dynamicznie rozwijający się segment naszej działalności. Hotel cieszy się również uznaniem w zagranicznej prasie jako „najdłuższy hotel w Europie”. Wyjątkowa architektura, imponujące widoki i nowoczesny design sprawiają, że coraz częściej stajemy się miejscem prestiżowych premier międzynarodowych marek — od pokazów mody, przez premiery samochodów, po prezentacje produktów elektronicznych. Nasz obiekt stanowi idealne tło dla wyjątkowych marek, które nasi klienci chcą zaprezentować światu.
Konferencje czy szkolenia to także czas wolny pomiędzy panelami. Jakie atrakcje i aktywności proponujecie uczestnikom tego typu wydarzeń?
W tym obszarze zdecydowanie poszliśmy o krok dalej — we współpracy z naszym lokalnym partnerem przygotowaliśmy aż 80 stron propozycji atrakcji dla grup, podzielonych na cztery główne kategorie:
• Atrakcje – urozmaicenia programu konferencji i wieczornych spotkań, które podnoszą ich atrakcyjność i pozwalają uczestnikom lepiej się zintegrować.
• Integracje – aktywności teambuildingowe, realizowane zarówno w przestrzeniach hotelowych, jak i w plenerze.
• Wycieczki – propozycje dla grup, które dysponują większą ilością czasu i chcą poznać lokalne atrakcje turystyczne.
• Ekstremalne doznania – dla bardziej aktywnych uczestników. Szczyrk to nie tylko narty zimą i najdłuższe trasy narciarskie w Polsce, ale również doskonałe trasy rowerowe, rozwinięta sieć wypożyczalni rowerów elektrycznych, jezioro Żywieckie z możliwością organizacji atrakcji wodnych czy góra Żar – prawdziwa mekka dla paralotniarzy.
Wszystkie atrakcje są dobierane indywidualnie — bierzemy pod uwagę wielkość grupy, porę roku, czas przeznaczony na aktywności oraz budżet klienta, aby zaproponować rozwiązania idealnie dopasowane do oczekiwań.
Dodatkowo na terenie hotelu czekają atrakcje dostępne dla każdego gościa: Strefa Pure Spa – z 10 gabinetami zabiegowymi dla pełnego odprężenia, Flow – jedna z największych w regionie stref basenowo-saunowych, idealna do relaksu po intensywnym dniu, Gaming Room – z klasycznymi grami arcade, Well Bar – z bilardem i piłkarzykami oraz… Klub BOOM dla dzieci, który – ku zaskoczeniu – często przyciąga także dorosłych gości! Podczas jednej z dużych i wielodniowych konferencji przekształciliśmy tę przestrzeń w kreatywne biuro organizatora, które służyło zarówno jako zaplecze techniczne, jak i strefa relaksu i wytchnienia podczas przerw w spotkaniach.
Czy w Waszej ofercie znajdują się opcje „szyte na miarę” – np. wieczory tematyczne, kuligi, ogniska lub warsztaty regionalne?
Staramy się otwierać naszych gości na kulturę i tradycje regionu. Choć wnętrza hotelu są nowoczesne, silnie nawiązują do lokalnego wzornictwa. Elementy takie jak koronka koniakowska, haft krzyżykowy czy parzenica zostały subtelnie wkomponowane w wystrój, tworząc unikalną atmosferę z regionalnym charakterem. Nasza oferta atrakcji zawiera również wiele propozycji inspirowanych kulturą Beskidu Śląskiego. Organizujemy między innymi: gry terenowe z udziałem lokalnego górala, występy kapeli góralskiej podczas kolacji grillowych, tradycyjne konkurencje, takie jak wbijanie gwoździ na czas czy warsztaty haftu krzyżykowego, które pozwalają gościom samodzielnie spróbować regionalnego rzemiosła.
To właśnie te lokalne, autentyczne atrakcje cieszą się największym zainteresowaniem naszych gości – pozwalają poczuć klimat regionu i zabrać ze sobą coś więcej niż tylko wspomnienia z konferencji czy szkolenia.
Proszę na zakończenie powiedzieć, jak łączycie nowoczesność z lokalnym charakterem miejsca i górskim klimatem.
Naszą ideą od samego początku było stworzenie przestrzeni, która łączy nowoczesny komfort i funkcjonalność z autentycznym duchem regionu. Architektura obiektu oraz jego wnętrza są świeże i współczesne, ale wzbogacone o detale inspirowane kulturą Beskidu Śląskiego, które odnajdziemy w elementach dekoracyjnych i tekstyliach.
Wprowadzamy regionalny klimat nie tylko w designie, ale również w ofertach atrakcji i integracji – od spotkań z lokalnymi góralami, przez muzykę na żywo, po warsztaty i tradycyjne konkurencje. To sprawia, że nasi goście nie tylko korzystają z nowoczesnej infrastruktury, ale też doświadczają autentyczności miejsca, jego historii i kultury.
Całość dopełnia górskie otoczenie, które działa jak naturalne tło. Dzięki temu każdy pobyt u nas – niezależnie czy to konferencja, premiera produktu, czy kameralne spotkanie – staje się nie tylko efektywny, ale i inspirujący.
Rozmawiała Małgorzata Malinowska-Krawczyk
Iwona Okrasa
Bussiness Development Director hotelu Mercure Szczyrk Resort
Absolwentka Politechniki Warszawskiej. Od ponad 20 lat związana z hotelarstwem. Zarządza Działem Sprzedaży i Marketingu hotelu, spinając wszystkie rynki i segmenty rynku. Dba o rozwój wizerunku marki Mercure w rodzinie Accor oraz o standardy sieciowe wewnątrz hotelu, a także rozwija relacje z siecią Accor na całym świecie. W wolnych chwilach żegluje i spędza czas na koncertach i festiwalach muzycznych.
Więcej materiałów o podobnej tematyce TUTAJ.