tam
W dobie gdy przeciętny nastolatek sięga po telefon nawet 500 razy dziennie, ryzyko zetknięcia się z hejtem, nękaniem czy przemocą w sieci rośnie lawinowo. Dlatego w listopadzie 2024 roku Avon, we współpracy ze Stowarzyszeniem Mentalnie Równi, rozpoczął pierwszy cykl zajęć poświęconych bezpieczeństwu w sieci w ramach akcji „Mów do Mnie – #TokTuMi”. Inicjatywa, skierowana do uczniów szkół ponadpodstawowych, ich rodziców oraz nauczycieli, miała na celu pokazanie, jak rozpoznawać zagrożenia w Internecie, jak na nie reagować i jak o nich rozmawiać. Efekt? Prawie 70% uczniów zadeklarowało chęć udziału w podobnych zajęciach w przyszłości. Z kolei 92,5% nauczycieli oceniło treści jako dobre lub bardzo dobre, a 100% uznało je za wartościowe w pracy z dziećmi i młodzieżą.
– Te wyniki to dla nas największe potwierdzenie, że wspólnie z naszymi specjalistami oraz studentami robimy coś ważnego. Zatrzymać uwagę nastolatków na 45 minut to nie lada wyzwanie – a mimo to aż trzy czwarte z nich chciałoby powtórzyć takie zajęcia. To pokazuje, że forma, język i tematyka są dla nich zrozumiałe i angażujące, a problem cyberprzemocy naprawdę ich porusza, chcą wiedzieć, jak się przed nią chronić, gdzie szukać pomocy i jak wspierać innych. Panel poświęcony temu zagadnieniu stworzyliśmy specjalnie na prośbę Avon, w ramach akcji „Mów do Mnie – #TokTuMi” – i jak widać, jest on bardzo potrzebny – mówi Tomasz Prosiński, współinicjator akcji.
Cały projekt rozpoczął się od sfinansowania przez Avon 300 lekcji, w których udział miało wziąć dwa tysiące uczniów. Jednak zainteresowanie programem przerosło wszelkie oczekiwania – finalnie zrealizowano blisko 450 zajęć, w których uczestniczyło ponad osiem tysięcy uczniów, 450 nauczycieli, a materiały edukacyjne powstałe w ramach akcji społecznej Mów Do Mnie – #TokTuMi dotarły do około 10 tysięcy rodziców i opiekunów.
– Tak ogromny odzew pokazał, jak palącą potrzebą jest edukacja na temat cyberprzemocy – zarówno wśród nastolatków, jak i dorosłych. To właśnie skala zaangażowania i wyraźna potrzeba społeczna zainspirowały nas do dalszego działania i postanowiliśmy sfinansować kolejną pulę lekcji. Środki potrzebne do realizacji tego celu zostały zebrane w ramach kampanii Avon Kontra Przemoc dzięki sprzedaży produktów oznaczonych symbolem nieskończoności, który jest symbolem solidarności i wsparcia. Dzięki ogromnemu zaangażowaniu naszych Konsultantek i Klientek, w przyszłym roku szkolnym program będzie kontynuowany i obejmie jeszcze więcej szkół oraz uczniów – mówi Magdalena Mączyńska, Senior PR&CR Lead w Avon Polska.
Podobnie jak wcześniej, 100% zysku ze sprzedaży produktów oznaczonych symbolem nieskończoności zostanie przeznaczone na organizację kolejnych lekcji o cyberprzemocy. Kupując bransoletkę, kosmetyczkę lub kieszonkowy alarm z tym znakiem – dostępne przez cały rok u Konsultantek Avon i na avon.pl – każdy może dołożyć swoją cegiełkę do budowania bezpieczniejszego świata dla młodych ludzi. Więcej informacji dostępnych jest na stronie Avon.
Zachęcamy do przeczytania wywiadu z Agnieszką Isą, Dyrektor Generalną AVON Cosmetics Polska–> KLIKNIJ.
Więcej newsów z branży TUTAJ.