tam
Oprócz rosnących obaw konsumentów dotyczących środowiska, unijne rozporządzenie w sprawie opakowań i odpadów opakowaniowych (PPWR) wywiera znaczący wpływ na branżę, zmuszając przetwórców, właścicieli marek i projektantów do ponownego przemyślenia materiałów, procesów i strategii zgodności. We wrześniu Labelexpo Europe 2025 stworzy przestrzeń dla branży, by dążyć ku bardziej zrównoważonej, innowacyjnej przyszłości.
Pulse Arena, zlokalizowana w hali 7 – stoisko 7B27, poświęci szczególną uwagę regulacjom PPWR oraz pokaże, jak przetwórcy etykiet mogą skorzystać z dywersyfikacji działalności w kierunku opakowań giętkich i kartonów składanych, a także przyjrzy się przyszłości sztucznej inteligencji i automatyzacji. Każdy z tematów zostanie omówiony przez prelegentów podczas codziennych prezentacji w specjalnie zaprojektowanej przestrzeni sprzyjającej nauce, integracji i wymianie doświadczeń.
Andy Thomas-Emans, dyrektor strategiczny Labelexpo Global Series, skomentował: – Branża druku etykiet i opakowań aktywnie odpowiada na presję dotyczącą zrównoważonego rozwoju, jednocześnie dostrzegając nowe możliwości związane z automatyzacją i rosnącą rolą AI. Wiele marek przechodzi z tworzyw sztucznych na opakowania bazujące na papierze technicznym i tekturze, dlatego przetwórcy etykiet muszą rozważyć, jak to wpłynie na ich działalność. Wśród trendów znajduje się m.in. stosowanie powłok technicznych do tworzenia nadających się do recyklingu opakowań jednorodnych jako alternatywy dla laminowanych kartonów i wielowarstwowych opakowań giętkich. Naszym celem jest wzmacnianie branży przez zapraszanie prelegentów będących liderami tych nowych trendów i rozwiązań.
Labelexpo Europe 2025 stosuje już kompleksowe wytyczne dotyczące zrównoważonego rozwoju wprowadzone przez spółkę macierzystą, Informa Group PLC, obowiązujące we wszystkich organizowanych przez nią wydarzeniach na świecie. Wytyczne te koncentrują się na redukcji odpadów targowych, ponownym wykorzystaniu materiałów zabudowy stoisk (w ramach programu Better Stands) oraz wykorzystaniu odnawialnych źródeł energii, gdzie to możliwe.
W tym roku targi ogłaszają również ekskluzywne partnerstwo z firmą DMP Europe w celu przekierowania materiałów drukowanych z dala od wysypisk śmieci. Firma z siedzibą w Klużu (Rumunia) zajmuje się recyklingiem odpadów z matryc etykietowych – materiału trudnego do przetworzenia. Odpady te będą zbierane podczas targów i przetwarzane na szereg produktów wielokrotnego użytku, takich jak odbojniki przemysłowe czy palety. Partnerstwo to jest wspierane przez CELAB i FINAT.
Claire Sacker, dyrektor operacyjna Labelexpo Global Series, powiedziała: – Partnerstwo z DMP jest wyjątkowe, ponieważ ich rozwiązanie jest w pełni cyrkularne – od recyklingu po ponowne wprowadzenie na rynek kategorii odpadów z tworzyw sztucznych uznawanych dotąd za nierecyklingowalne. Materiał powstający w procesie jest całkowicie nadający się do recyklingu i ponownego użycia, całkowicie zamykając obieg.
Jade Grace, dyrektor zarządzająca Labelexpo Global Series, dodała: – Labelexpo Europe 2025 nie tylko będzie największym wydarzeniem w historii, ale także pokaże, że innowacje i zrównoważony rozwój to nie tylko modne hasła – to realne, dochodowe filary, które są kluczowe dla przyszłości naszej branży.
Labelexpo Europe 2025 zadebiutuje w Barcelonie w Fira Gran Via w dniach 16–19 września. Bilet wstępu na targi kosztuje 95 euro, a w przedsprzedaży 75 euro. Rejestracja dostępna jest na stronie internetowej Labelexpo Europe 2025.
OOH magazine jest partnerem wydarzenia.
Więcej newsów z branży TUTAJ.