Według badania „Jak Polki i Polacy (nie) segregują”, aż 97% ankietowanych deklaruje, że przynajmniej częściowo segreguje odpady. Jednak w grupie młodych osób w wieku 18–24 robi to jedynie 24%. Wynika to zarówno z braku pewności, czy dane materiały rzeczywiście nadają się do recyklingu, jak i z niejasności co do wyboru właściwego pojemnika. Pomimo rosnącej świadomości ekologicznej i troski o zrównoważony rozwój, prawidłowe sortowanie wciąż stanowi wyzwanie. Jak temu zaradzić? Kluczowe są edukacja oraz czytelne oznaczenia na opakowaniach, wskazujące konkretny pojemnik lub frakcję odpadów. Choć wydaje się to drobną zmianą, może znacząco zwiększyć liczbę prawidłowo segregowanych odpadów.
Firma Tetra Pak, we współpracy z siecią sklepów Biedronka, zainicjowała kampanię edukacyjną dotyczącą prawidłowej segregacji odpadów, aby zachęcić młodych ludzi do poszerzenia wiedzy na temat właściwego sortowania zużytych opakowań. W ramach kampanii zostanie przeprowadzony konkurs, w którym uczestnicy będą mogli wygrać e-kody o wartości 500 zł i 250 zł na zakupy w sklepach Biedronka. Aby wziąć w nim udział, wystarczy w dniach 14–27 lipca 2025 r. kupić wybrane produkty Riviva lub GoVege w opakowaniach Tetra Pak i odpowiedzieć na pytanie konkursowe: „Dlaczego Mistrzowie wrzucają do żółtego?”. Formularz zgłoszeniowy dostępny jest na stronie www.dozoltego.pl. Kampania podkreśla ważny aspekt recyklingu: puste opakowania kartonowe powinny być zgniecione i razem z przytwierdzoną nakrętką umieszczone w żółtym pojemniku. Dzięki temu trafią do lokalnych zakładów recyklingu, gdzie zostaną przetworzone na nowe produkty – takie jak chusteczki higieniczne czy torby papierowe.
– Odpowiednia segregacja odpadów zaczyna się od edukacji – nie tylko dzieci, ale przede wszystkim młodego pokolenia, które ma realny wpływ na codzienne wybory. Tetra Pak wierzy, że czytelne oznaczenia na opakowaniach mogą znacznie ułatwić ten proces, eliminując niepewność i zwiększając skuteczność recyklingu. Nasza kampania koncentruje się na budowaniu świadomych nawyków oraz dostarczaniu praktycznej wiedzy, aby każdy mógł w prosty sposób przyczynić się do ochrony środowiska – powiedział Emanuel Kleszcz, Marketing Manager w Tetra Pak.
– Chcemy, żeby sortowanie odpadów przestało być obowiązkiem, a stało się nawykiem – prostym, codziennym gestem, który ma wielką moc. Dzięki skali działalności sieci Biedronka jesteśmy w stanie dotrzeć z tym ważnym przekazem do milionów klientów. Zapraszamy wszystkich – zwłaszcza młodych – na nasze specjalne wydarzenia pod sklepami Biedronka. To świetna okazja, by połączyć dobrą zabawę z nauką i przekonać się, że bycie eko naprawdę się opłaca – mówi Katarzyna Grabarska, Starsza Menadżerka ds. Ekoprojektowania Opakowań w sieci Biedronka.
W ramach kampanii edukacyjnej w lipcu odbędą się pokazy umiejętności Piotra „Grabo” Grabowskiego na terenie wybranych sklepów sieci Biedronka. Spotkać go będzie można w trzech miastach: w Warszawie, Lublinie oraz Gdyni. Ambasador akcji inspiruje wielu młodych ludzi nie tylko sportowo, ale także poprzez swoje codzienne wybory.
Kampania będzie realizowana w mediach społecznościowych, m.in. na Instagramie i TikToku. Do współpracy zaproszeni zostali również inni twórcy internetowi, którzy na swoich kanałach będą edukować w zakresie prawidłowej segregacji oraz recyklingu opakowań kartonowych po płynnej żywności. Kampania trwa od 1 lipca do 31 sierpnia 2025 roku.
Regulamin oraz szczegóły konkursu „Dlaczego Mistrzowie wrzucają do żółtego?” dostępne są na dedykowanej stronie.
Więcej newsów z branży TUTAJ.