Serwis kariery LiveCareer.pl opublikował artykuł „Ile naprawdę kosztuje Twoja praca? Polacy nie wiedzą”, który zestawia dane na temat świadomości finansowej Polaków oraz pokazuje, jak krok po kroku można obliczyć wartość swojej pracy.
Z dostępnych danych wynika, że nawet 40% pracowników w Polsce nie wie, ile naprawdę zarabia. Jeszcze mniej — zaledwie 28% — potrafi poprawnie określić różnicę między wynagrodzeniem brutto a netto. A jeszcze częściej nie zdajemy sobie sprawy, że całkowity koszt zatrudnienia pracownika na umowę o pracę jest jeszcze wyższy.
— Wielu Polaków wciąż nie zdaje sobie sprawy, że sporą część naszej pracy „zjadają” podatki i składki. Przeciętny Kowalski widzi tylko efekt końcowy, czyli wartość netto, która wpływa na jego konto. Z powodu niskiej wypłaty może czuć się „wykorzystywany” przez pracodawcę, często niesłusznie — komentuje Żaneta Spadło, ekspertka kariery LiveCareer.pl i autorka artykułu. — Np. przy minimalnym wynagrodzeniu w wysokości 4666 zł brutto, na konto pracownika wpływa zaledwie 3510,92 zł netto, ale całkowity koszt pracodawcy to ponad 5621 zł. A im wyższa pensja, tym większe rozbieżności między kwotami. Dlatego przed rozpoczęciem nowej pracy lub negocjowaniem podwyżki warto policzyć sobie te kwoty np. w kalkulatorach internetowych.
Pełną treść artykułu „Ile naprawdę kosztuje Twoja praca? Polacy nie wiedzą” można znaleźć tutaj.
Więcej newsów z branży TUTAJ.