Logo

Media & maszynyDruk Cyfrowy

Firma Canon otrzymała najwyższą nagrodę Supplier Engagement Leader

Firma Canon Inc. ogłosiła, że została wyróżniona tytułem Supplier Engagement Leader w ramach oceny Supplier Engagement Assessment 2024, przeprowadzonej przez brytyjską organizację non-profit CDP1 po raz czwarty, przy czym ostatni raz miało to miejsce w 2022 roku.

Supplier Engagement Assessment docenia firmy, które skutecznie współpracują  z dostawcami w zakresie przeciwdziałania zmianom klimatu. Badanie obejmuje przedsiębiorstwa z całego świata, a tytuł Supplier Engagement Leader otrzymują jedynie te, które uzyskają najwyższą ocenę.

Działając zgodnie z filozofią korporacyjną Kyosei, Canon dąży do budowania społeczeństwa, w którym wzrost jakości życia współistnieje z troską o środowisko naturalne. Już w 2008 roku firma przyjęła ambitny cel, zakładający średnioroczną redukcję emisji CO₂ w całym cyklu życia produktu o 3% w przeliczeniu na jednostkę. Canon konsekwentnie realizuje politykę zrównoważonego ograniczania emisji CO₂ nie tylko w swoich zakładach, lecz również wśród partnerów, w ramach całego łańcucha dostaw.

W kontekście działań na rzecz zaangażowania dostawców w realizację celów średnioterminowych, Canon współpracuje z partnerami w zakresie redukcji emisji CO₂ m.in. poprzez wizualizację emisji CO2 oraz wdrażanie materiałów  i komponentów o niskiej emisji CO₂.

Ponadto, aby sprostać kluczowym problemom, takim jak zmiany klimatu, Canon opracował i udostępnił wytyczne, wśród których są zapytania dotyczące współpracy i ankiety dla partnerów biznesowych. Firma pracuje także nad wzmocnieniem procesu zrównoważonych zakupów w łańcuchach dostaw.

Dodatkowo dane dotyczące emisji gazów cieplarnianych, w tym Zakres 3 zgodnie z międzynarodowym standardem GHG, są weryfikowane przez niezależny podmiot zewnętrzny2. Canon wierzy, że konsekwentne działania na rzecz zrównoważonego rozwoju przyczyniły się do wyróżnienia firmy tytułem Supplier Engagement Leader.

Wspólnie ze swoimi dostawcami Canon aktywnie realizuje inicjatywy ukierunkowane na osiągnięcie zerowej emisji gazów cieplarnianych netto w całym cyklu życia swoich produktów.

1 CDP (Carbon Disclosure Project) – organizacja non-profit założona w 2000 roku, działająca w imieniu inwestorów instytucjonalnych oraz globalnych firm konsumenckich. CDP prowadzi jednolity, światowy system raportowania, w ramach którego przedsiębiorstwa i miasta mierzą, ujawniają, zarządzają i dzielą się kluczowymi danymi środowiskowymi, m.in. dotyczącymi zmian klimatycznych, zasobów wodnych i ochrony lasów. W 2024 roku na zaproszenie do udziału w programie odpowiedziało ponad 24 800 firm.
2 Firma Canon uzyskała niezależne potwierdzenie od firmy LRQA Limited. Więcej informacji TUTAJ.

Więcej newsów z branży TUTAJ.