Supplier Engagement Assessment docenia firmy, które skutecznie współpracują z dostawcami w zakresie przeciwdziałania zmianom klimatu. Badanie obejmuje przedsiębiorstwa z całego świata, a tytuł Supplier Engagement Leader otrzymują jedynie te, które uzyskają najwyższą ocenę.
Działając zgodnie z filozofią korporacyjną Kyosei, Canon dąży do budowania społeczeństwa, w którym wzrost jakości życia współistnieje z troską o środowisko naturalne. Już w 2008 roku firma przyjęła ambitny cel, zakładający średnioroczną redukcję emisji CO₂ w całym cyklu życia produktu o 3% w przeliczeniu na jednostkę. Canon konsekwentnie realizuje politykę zrównoważonego ograniczania emisji CO₂ nie tylko w swoich zakładach, lecz również wśród partnerów, w ramach całego łańcucha dostaw.
W kontekście działań na rzecz zaangażowania dostawców w realizację celów średnioterminowych, Canon współpracuje z partnerami w zakresie redukcji emisji CO₂ m.in. poprzez wizualizację emisji CO2 oraz wdrażanie materiałów i komponentów o niskiej emisji CO₂.
Ponadto, aby sprostać kluczowym problemom, takim jak zmiany klimatu, Canon opracował i udostępnił wytyczne, wśród których są zapytania dotyczące współpracy i ankiety dla partnerów biznesowych. Firma pracuje także nad wzmocnieniem procesu zrównoważonych zakupów w łańcuchach dostaw.
Dodatkowo dane dotyczące emisji gazów cieplarnianych, w tym Zakres 3 zgodnie z międzynarodowym standardem GHG, są weryfikowane przez niezależny podmiot zewnętrzny2. Canon wierzy, że konsekwentne działania na rzecz zrównoważonego rozwoju przyczyniły się do wyróżnienia firmy tytułem Supplier Engagement Leader.
Wspólnie ze swoimi dostawcami Canon aktywnie realizuje inicjatywy ukierunkowane na osiągnięcie zerowej emisji gazów cieplarnianych netto w całym cyklu życia swoich produktów.
Więcej newsów z branży TUTAJ.