Raport IAB Polska/PwC AdEx wykazał, że pierwszy kwartał 2025 roku rozpoczął się bardzo dobrze dla rynku komunikacji cyfrowej. Wszystkie formaty zaliczyły wzrosty – włącznie z tymi, które w zeszłym roku odnotowały wyhamowanie bądź spadek. Największy udział we wzroście miała reklama wideo (której wartość – poza organicznym wzrostem – napędza inflacyjna indeksacja cen z końca ubiegłego roku), a także SEM. Obydwa formaty wygenerowały około jednej trzeciej wartości dodanej dla całego rynku reklamy online.
Wysokie indeksy notują też wszystkie modele i kanały sprzedaży. Wszystkie z nich w badanym okresie zwiększyły swą wartość w tempie dwucyfrowym, ze średnim wzrostem na poziomie wynoszącym około jednej piątej rok do roku. Z tą samą dynamiką wzrósł także ostatnio dodany do badania AdEx cyfrowy outdoor (DOOH).
Biorąc pod uwagę podział branżowy – ranking reklamodawców nie uległ istotnym zmianom – dominującym segmentem jest handel. Największe wzrosty wartości odnotowały branże: „finanse”, „nieruchomości” oraz „motoryzacja”.
Więcej informacji o badaniu znajduje się tutaj.
Więcej newsów z branży TUTAJ.