Logo

Event MIX

Zielona misja sieci Biedronka na Olsztyn Green Festival

W dniach 15-17 sierpnia Olsztyn zamienił się w zielone serce festiwalowej Polski. Na plaży nad jeziorem Ukiel odbył się Olsztyn Green Festival, który jest wyjątkowym połączeniem muzyki, natury i edukacji środowiskowej. Sieć Biedronka, od trzech dekad konsekwentnie realizująca strategię zrównoważonego rozwoju, po raz drugi była częścią tego wydarzenia, zapraszając uczestników do swojej strefy edukacyjno-rozrywkowej. To właśnie tam festiwalowicze przekonali się, że ochrona środowiska może być inspirująca, smaczna i pełna dobrej energii.

Biedronka od 30 lat angażuje się w działania na rzecz klimatu, ochrony środowiska i promowania proekologicznych nawyków wśród konsumentów. Projekty związane z ochroną bioróżnorodności, zamykaniem obiegu opakowań, ekoprojektowaniem oraz transformacją energetyczną są dziś integralną częścią działalności sieci. Olsztyn Green Festival był doskonałym miejscem, aby te wartości przedstawić w atrakcyjnej formie i zachęcić uczestników do codziennych, drobnych kroków w stronę lepszych, prośrodowiskowych wyborów.

W tym roku w strefie Biedronki na uczestników czekały liczne atrakcje. W grze inspirowanej Tetrisem mogli nauczyć się zasad segregacji odpadów, a w specjalnym quizie sprawdzić swoją wiedzę o ochronie środowiska. Uczestnicy zabaw kręcili Kołem, by wygrać upominki – od kapelusika Biedronki po warzyworek, workoplecak lub kultową maskotkę Gangu Produkciaków. Na wszystkich czekały świeże owoce, a w Strefie Relaksu, leżaki i pufy idealne na chwilę odpoczynku pomiędzy koncertami. Spacerująca wokół maskotka Biedronki chętnie pozowała do pamiątkowych zdjęć, a fotobudka AI przeniosła uczestników w klimat lat 90., kiedy w Polsce otwarto pierwszą Biedronkę.

– Partnerstwo z Olsztyn Green Festival to dla nas nie tylko udział w wydarzeniu muzycznym, ale przede wszystkim możliwość edukacji środowiskowej w atrakcyjnej formie. Chcemy inspirować do codziennych, drobnych działań, które w skali całego społeczeństwa mają ogromne znaczenie dla ochrony środowiska i bioróżnorodności. Dlatego w naszej strefie połączyliśmy poczęstunek świeżymi owocami z grami i zabawami, które w prosty i przyjemny sposób wzmacniały wiedzę o środowisku – powiedziała Natalia Przybytkowska-Łasak, Menedżerka ds. Ochrony Środowiska w sieci Biedronka.

biedronka

Podczas ubiegłorocznej edycji specjalna strefa Biedronki przyciągnęła ponad 30 tysięcy festiwalowiczów. Odwiedzający odebrali 9 tysięcy wielorazowych warzyworków, 5 500 maskotek z Gangu Mocniaków, 6 tysięcy kilogramów świeżych owoców oraz 2 tysiące świeżo wyciskanych soków przygotowanych na rowerowych wyciskarkach.


Więcej newsów z branży TUTAJ.