Logo

Marketing MIX

Jubileuszowy Kongres Public Relations już w przyszłym miesiącu

Geopolityka, kryzysy, komunikacja – na tych zagadnieniach skupili się organizatorzy XXV edycji Kongresu Public Relations. Podczas wydarzenia nie zabraknie dyskusji o wyzwaniach związanych z dezinformacją, erozją zaufania społecznego oraz rosnącą rolą technologii w kształtowaniu wizerunku. Eksperci z branży PR, mediów i świata nauki podzielą się swoimi doświadczeniami i strategiami działania podczas Kongresu, który odbędzie się w dniach 25-26 września w Rzeszowie.

– Temat komunikacji w czasach zmian geopolitycznych jest niezwykle aktualny. Sami odczuliśmy to w sposób szczególny w 2022 roku, kiedy w związku z atakiem Rosji na Ukrainę, oczy całego świata były skierowane na Rzeszów – mówi Konrad Fijołek, prezydent Rzeszowa. – Tym bardziej cieszę się, że to właśnie u nas, w Rzeszowie, poruszane będą tak ważne kwestie związane z odpowiedzialną komunikacją, budowaniem relacji oraz wizerunku w czasach geopolitycznej niepewności. Kongres PR w stolicy innowacji to już tradycja, z której jesteśmy dumni.

W programie tegorocznej edycji nie zabraknie prelekcji oraz paneli dyskusyjnych poświęconych m.in. zarządzaniu informacją, postępującej polaryzacji w mediach społecznościowych oraz wyzwaniom związanym z komunikacją regionalną w czasach kryzysu zaufania. Szczególna uwaga poświęcona będzie również wpływowi sztucznej inteligencji na praktyki PR i strategię budowania wiarygodności w cyfrowym świecie.

Kongres PR łączy wymiar praktyczny z refleksją naukową – dlatego wydarzeniu towarzyszyć będzie konferencja „Cyfrowe Horyzonty 2025”. Podczas sesji naukowcy zaprezentują najnowsze badania dotyczące transformacji komunikacji i digitalizacji, tworząc przestrzeń do dialogu między praktykami a środowiskiem akademickim.

kongres

PR w świecie kryzysów i zmian geopolitycznych

– To nie jest kolejna konferencja o teorii PR. To spotkanie ludzi, którzy na co dzień mierzą się z niepewnością, dezinformacją i kryzysem zaufania. Kongres to okazja do wymiany wiedzy, ale też do zastanowienia się nad tym, jaką rolę mamy do odegrania w świecie, który przestał być przewidywalny – mówi Karolina Łuczak, prezeska Polskiego Stowarzyszenia Public Relations. – Trzeba zdawać sobie sprawę z tego, że wyzwania, przed którymi dziś stoimy, wykraczają daleko poza klasyczne schematy działania. Napięcia geopolityczne, nowe technologie, zmieniające się oczekiwania społeczne sprawiają, że nie wystarczy już działać „zgodnie z planem”. Trzeba myśleć szybciej, analizować głębiej i mieć odwagę podejmować decyzje w warunkach ciągłej niepewności – dodaje.

Na tle innych wydarzeń branżowych, Kongres wyróżnia się interdyscyplinarnym podejściem i silnym osadzeniem w praktyce. Spotykają się tu przedstawiciele różnych sektorów – od administracji publicznej, przez biznes i media, po środowisko akademickie – co sprzyja wymianie doświadczeń i spojrzeniu z wielu perspektyw. – Taka formuła pozwala nie tylko śledzić aktualne trendy, ale też lepiej rozumieć, jak różne branże radzą sobie z podobnymi wyzwaniami komunikacyjnymi. To miejsce, gdzie teoria spotyka się z codzienną praktyką, a dialog prowadzi do konkretnych wniosków i rozwiązań – podsumowuje prof. dr hab. Dariusz Tworzydło.

Program wydarzenia został opracowany przez grono ekspertów, którzy czuwają nad jego kierunkiem merytorycznym. Radę programową Kongresu tworzą: prof. dr hab. Dariusz Tworzydło – organizator wydarzenia, Karolina Łuczak – dyrektorka komunikacji, rzeczniczka prasowa Provident Polska, prezeska Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, Damian Ziąber – rzecznik prasowy Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego.

XXV Kongres PR jest objęty honorowym patronatem Komendanta Głównego Straży Granicznej. Sponsorami wydarzenia są Rzeszów – stolica innowacji, Orange Polska oraz Mediaboard.

Pełen program: tutaj.

OOH magazine jest patronem medialnym wydarzenia.


Więcej newsów z branży TUTAJ.