tam
Przeloty pozostają największym wyzwaniem. Wybór lotów bezpośrednich pozwala ograniczyć emisję CO₂, a linie inwestujące w paliwa SAF wspierają transformację. Coraz popularniejszy offset emisji to rozwiązanie pośrednie – pozwala kompensować ślad węglowy, ale wiąże się z dodatkowymi kosztami, które należy uwzględnić w budżecie. Eko incentive nie będzie „price sensitive”.
Jeśli jednak nie ma na to środków, warto pamiętać, że liczy się każdy gest: aplikacje zamiast wydruków, wybór hoteli z polityką sustainability czy sprawdzonych dostawców.
Coraz więcej firm komunikuje działania proekologiczne, ale nie wszystkie są realne. Greenwashing to przedstawianie działań jako „zielone”, gdy w rzeczywistości są symboliczne lub wręcz pozorne. Należy dokładnie zadawać pytania, sprawdzać certyfikaty i wybierać dostawców z przejrzystą komunikacją.
Świadomość ekologiczna rośnie, ale uczestnicy wyjazdów incentive nie oczekują wykładów. Warto więc edukować ich w sposób przystępny i nienachalny np. poprzez uzgodnione z klientem przekazanie części budżetu na wsparcie zweryfikowanej fundacji i poinformowanie uczestników, jaki konkretny efekt udało się osiągnąć, wspólne warsztaty, oznaczenia w hotelu czy autokarze („tu oszczędzamy wodę”, „ten transport ma niższą emisję”),
Takie działania nie tylko zmieniają percepcję uczestników, lecz także budują wartość dodaną programu incentive.
Etyka powinna stać ponad atrakcyjnością programu czy destynacji. Odpowiedzialne incentive oznacza rezygnację z praktyk naruszających prawa człowieka, eksploatujących środowisko czy bazujących na krzywdzie innych.
Liczy się:
Każdy wyjazd incentive może być bardziej eko – nie chodzi o rewolucję, ale o konsekwencję w działaniu. Codzienne wybory destynacji, partnerów i dostawców mają realny wpływ na środowisko i wizerunek branży. Eko incentive to troska o planetę, odpowiedzialność wobec uczestników oraz przyszłych pokoleń. Eko incentive to proces i świadomy wybór. Razem możemy zmieniać świat!
Grażyna Łukaszyk
Dyrektor Sprzedaży i Członek Zarządu NU Horizons
Związana z branżą MICE od ponad 20 lat. Absolwentka wydziału Filozofii Uniwersytetu Warszawskiego.
Uwielbia odkrywać nowe miejsca i dzielić się tą wiedzą z klientami. Szczególną uwagę przywiązuje do zawierania w projektach autentycznych, miejsc oraz budowaniu odpowiedniej narracji. Prywatnie miłośniczka przyrody, kocha zwierzęta. Wierzy w społeczną odpowiedzialność biznesu oraz konieczność wdrażania ekologicznych rozwiązań. Współorganizatorka Responsible Incentive Travel Day. W podróżach najważniejsze są dla niej emocje i doświadczanie. Szacunek dla wszystkich kultur i natury jest dla niej kluczowy. Bliska jej sercu jest Afryka, Meksyk ,Tajlandia, Indonezja i Mazury. Podróże, natura, azjatycka i włoska kuchnia, hiszpańskie wino, literatura, kino i rower to jej recepta na szczęście.
Więcej materiałów o podobnej tematyce TUTAJ.