Logo

Festiwal MarketinguGadżety reklamoweMarketing MIXMedia & maszyny

Marketingowe Inspiracje – za nami 17. edycja targów Festiwal Marketingu

Ponad 3100 zwiedzających i ponad 200 wystawców, trzy konkursy branżowe, konferencja PIAP Connect & Knowledge i Gala Wystawców z uroczystym wręczeniem nagród POS STARS, Złoty Medal oraz Jubileuszy. Podsumowujemy Międzynarodowe Targi Reklamy i Druku Festiwal Marketingu.

W dniach 17-18 września br. w EXPO XXI Warszawa swoją ofertę zaprezentowali producenci i dystrybutorzy artykułów promocyjnych dla branży reklamy i marketingu oraz dostawcy mediów i maszyn.

– Dwa intensywne dni spotkań targowych połączone z wieczorną galą dają uczestnikom wyjątkową możliwość nie tylko budowania i wzmacniania relacji biznesowych, ale także wymiany doświadczeń. Dodatkowo drugiego dnia uczestnicy targów mogli pogłębiać wiedzę podczas konferencji organizowanej przez PIAP. Tak kompleksowo zaplanowane wydarzenie stanowi doskonały przykład skutecznego eventu, w którym networking, edukacja i inspiracja idą w parze, pozwalając uczestnikom rozwijać swoje kompetencje oraz nawiązywać trwałe, wartościowe kontakty w branży – komentuje Robert Załupski, OOH magazine.

Branżowe konkursy

Targom, jak co roku, towarzyszyły branżowe konkursy. Do Super Giftu zgłoszono 71 gadżetów reklamowych. Konkurs miał na celu wyróżnienie artykułów promocyjnych prezentowanych podczas targów, które odznaczały się swoją funkcjonalnością i nowoczesną koncepcją. Zwiedzający mogli głosować w konkursie na nagrodę publiczności online oraz na żywo podczas wydarzenia. Wyniki konkursu będą dostępne w środę 24 września br.

Kolejną odsłonę miał też konkurs POS STARS – na najlepsze displaye reklamowe. Konkurs przyciągnął uwagę profesjonalistów z branży marketingowej i reklamowej, gromadząc innowacyjne projekty. Jego celem było wyróżnienie najlepszych materiałów wspierających sprzedaż. W tym roku do konkursu zgłoszono wiele oryginalnych i inspirujących projektów.

Jury, złożone z doświadczonych ekspertów branżowych, przyznając swoje głosy, podkreślało, że w ocenach kierowali się nie tylko designem i nowatorskimi rozwiązaniami, ale również tym, jak realizacje wpływają na doświadczenia konsumentów. Obecnie trwa podliczanie głosów oddanych podczas wydarzenia w ramach NAGRODY PUBLICZNOŚCI. W środę 24 września ruszy także głosowanie online, które wyłoni zwycięzcę NAGRODY INTERNAUTÓW.

Podczas tegorocznych targów ponownie nie zabrakło innowacyjnych zgłoszeń do konkursu Złoty Medal. Wystawcy zaprezentowali najnowsze produkty, maszyny i oprogramowania, które wyróżniały się na tle rozwiązań dostępnych na światowym rynku. Jury oceniało m.in. poziom nowoczesności i zastosowanych technologii, innowacyjność koncepcji, aspekty ekonomiczne związane z zakupem i użytkowaniem (od ceny, przez serwis, po koszty utylizacji), a także wpływ produktu na środowisko, funkcjonalność oraz walory estetyczne. Pełna lista zwycięzców dostępna jest TUTAJ.

Konferencja PIAP Connect & Knowledge

Drugiego dnia targów, 18 września, odbyła się konferencja zorganizowana przez PIAP – Polską Izbę Artykułów Promocyjnych.

od lewej: Kamil Kalicki, Monika Witt, Robert Załupski, Agnieszka Majewska (Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorstw), Dagmara Rybicka (Zastępca Gabinetu Rzecznika), Zbigniew Grzeszczuk, Michał Matwiejczyk.

Konferencję otwierała Agnieszka Majewska – Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorstw. Udział w wydarzeniu był znakomitą okazją do wymiany doświadczeń oraz pogłębienia wiedzy, a także do nawiązania cennych kontaktów zawodowych. Na ręce Pani Rzecznik została przekazana również mapa limitów wydatków na gadżety reklamowe w krajach UE, która pokazuje, jak duże są różnice w podejściu do tego tematu – czytaj TUTAJ.

Wieczór Wystawców

Jak co roku, tak i tym razem, wystawcy spotkali się na uroczystej wieczornej gali. Podczas oficjalnej części imprezy zostały rozdane nagrody w konkursie POS STARS, a także Złote Medale. Podczas targów i gali wyróżniono także firmy, które w tym roku obchodziły swoje jubileusze: COOKIE Słodycze Reklamowe, Kulig, UMA, Duplo Polska, Avery Dennision, SABFIL, MIGROUP, Karmello, Airfresh, EMB, Haftex, DiWine, Grupa Maciaszczyk, WINK, Top Design, Regalo Gifts, Inspirion.

Jubileuszowe wywiady można przeczytać w ostatnim numerze OOH magazine TUTAJ.

Muzyczną gwiazdą wieczoru była KAYAH.

Filmowy short z pierwszego dnia:

Kolejna edycja wydarzenia odbędzie się 16-17 września 2026 r. w EXPO XXI Warszawa.

www.festiwalmarketingu.pl