Logo

Media & maszynyDruk CyfrowyTylko w OOH magazineWielki Format

Sukcesy naszych klientów są naszymi sukcesami | Gabriela Swat-Osiekowicz, Duplo Polska

„Dokończ to, co zacząłeś” – pod takim hasłem w 2005 roku odbywały się pierwsze Dni Otwarte Duplo Polska. Po 20 latach działalności firmy w Polsce wciąż pozostaje ono aktualne, a jej obecnie kompleksowa oferta w zakresie rozwiązań do wykańczania wydruków sprawiła, że stała się jednym z kluczowych dostawców tego typu maszyn. Przy okazji jubileuszu rozmawiamy z Gabrielą Swat-Osiekowicz, Dyrektor Zarządzającą Duplo Polska.

Rozwiązania Duplo i jej partnerów wzbogaciły parki sprzętowe małych, średnich i dużych drukarń w Polsce – zarówno tych, które opierają swoją produkcję na technologii offsetowej, jak również cyfrowych. Stały się też doskonałą alternatywą dla tych zakładów, które dywersyfikują między nie swoją produkcję. Zadowoleni klienci to obecnie setki firm, które zdecydowały się na zakup urządzeń do introligatorni w Duplo Polska, a spory odsetek z nich to te, które kupiły kolejne i następne urządzenia. Doceniany serwis firmy, doradztwo na każdym etapie – od zainteresowań, poszukiwań rozwiązań do wykańczania, poprzez sprzedaż urządzeń na usługach serwisowych skończywszy – to wartości, które szczególnie cenią sobie jej klienci.

Jak oceniacie ewolucję oferty Duplo Polska przez minione 20 lat? Jak ewoluowały w tym czasie oczekiwania klientów i rynku?

Na początku naszej działalności skupialiśmy się na klasycznych urządzeniach – bigówkach, falcerkach, zbieraczkach i oklejarkach. Obecnie posiadamy kompleksową ofertę: multifiniszery, sztance w formatach B2/B2+, składarko-sklejarki, systemy broszurujące cyfrowe i offsetowe, plotery tnąco-bigujące, zbieraczki, urządzenia do lakierowania wybiórczego w formacie B3+ i B2+, np. DuSense DDC 8000, oferujące lakier UV 3D i złocenie. Wszystko to sprawia, że jesteśmy kompleksowym dostawcą rozwiązań do wykańczania, a takich poszukują klienci. Wyraźnie widzimy bowiem, że zależy im, aby być kompleksowo obsłużonym, nie tylko w zakresie samej dostawy sprzętu, ale także doradztwa na każdym etapie rozwoju firmy oraz zapewnienia serwisu na najwyższym poziomie. To od lat było i nadal pozostaje dla nas priorytetem, dlatego z dużą satysfakcją odnotowujemy fakt, że wśród naszych klientów są drukarnie, które są z nami od początku naszej działalności. Z wieloma nawiązaliśmy bliskie relacje, a kolejne wciąż docierają do nas, poszukując rozwiązań do wykańczania. Każda z nich jest dla nas niezmiernie ważna i przy tej okazji chciałabym im wszystkim podziękować za lata kontaktów, ciekawych rozmów, inspiracji i współpracy.

DUPLO

Z których produktów i technologii jesteście szczególnie dumni?

20 lat to naprawdę bardzo wiele. Przez ten czas znacząco zmienił się sam rynek poligraficzny, oczekiwania klientów, potrzeby drukarń i ich zleceniodawców. Dlatego jesteśmy dumni z każdego rozwiązania, które dostarczyliśmy klientom, a które przyniosło im sukces. Bo to ich sukcesy zawsze stawały się naszymi. Nasi klienci rozwijali się – czasami w bardzo nieoczekiwanym nawet dla siebie, dynamicznym tempie – i wracali do nas po kolejne urządzenia. „Eliminacja wąskiego gardła” i „poprawa wydajności i jakości” stawały się dla nich najważniejszymi korzyściami z wdrożenia urządzeń z Duplo Polska. Obecnie proponujemy im wiele rozwiązań. Wśród nich są najbardziej nowoczesne i zaawansowane systemy: iSaddle Senshi DuSense DDC 810 – oferujący selektywne lakierowanie UV 3D i złocenie, sztance w formatach B2, a także np. system DC-618 – bardzo popularny wśród klientów.

W jaki sposób prezentujecie klientom swoje rozwiązania? Jakie znaczenie mają dla Was i klientów wydarzenia targowe, na których od lat jesteście obecni?

Zarówno dla klientów, jak również dla nas najważniejszym jest możliwość prezentacji danej maszyny w pracy „na żywo”. Chętnie więc zapraszamy klientów do naszej siedziby w Warszawie, gdzie prezentujemy część naszej oferty. Często też zapraszamy ich do innych naszych klientów, drukarń w Polsce, gdzie mogą nie tylko zobaczyć maszyny, ale także porozmawiać z ich operatorami, właścicielami zakładów. W przypadku najnowszych urządzeń zapraszamy kontrahentów na pokazy do Wielkiej Brytanii, gdzie mieści się europejska centrala Duplo. Targi to kolejny przykład naszych aktywności, aby być blisko branży. Szczególnie cenimy sobie bowiem bezpośrednie i bliskie kontakty. Z nich czerpiemy inspirację zarówno my – do naszych kolejnych działań, jak również klienci – pozwala im to znaleźć odpowiedzi na swoje potrzeby. Targi to forum kontaktów, prezentacji nowych produktów i wymiany doświadczeń. Dlatego również staramy się być na nich obecni. Cenimy każde spotkanie i każdą rozmowę. Bardzo cieszy nas fakt, że klienci wracają do nas w odpowiednim dla siebie momencie inwestycyjnym i wówczas podejmują z nami współpracę. Czasami przez lata śledzą ofertę Duplo Polska i przychodzi moment, że decydują się na inwestycję. Zawsze pozostajemy elastyczni wobec takich oczekiwań.

DUPLO

Automatyzacja to słowo klucz dzisiejszej poligrafii. Jakie znaczenie ma ono dla Was i Waszych klientów?

Jak dla całej branży, nie tylko zresztą poligraficznej, ma ono niezmiernie duże znaczenie. Wyraźnie zauważamy, że świadomość branży poligraficznej, dotycząca automatyzacji, stale rośnie. Klienci poszukują rozwiązań automatyzujących pracę w ich zakładach, bo coraz trudniej jest o pracowników, coraz większe są oczekiwania zleceniodawców w zakresie terminów realizacji zleceń i ich jakości. Coraz ważniejszym jest dla nich również np. oprogramowanie scalające cały proces produkcji. Firmy planują modernizować swój park sprzętowy. Rynek wymaga obsługi mniejszych nakładów, a nasze maszyny spełniają te potrzeby, co przekłada się na ich popularność.

Proszę zdradzić, jak klienci oceniają współpracę z Waszą firmą.

O to należałoby zapytać ich samych. Od lat jednak staramy się informować rynek o naszych wdrożeniach. W internecie można odnaleźć wiele przykładów implementacji naszych maszyn. Tam też, co nas bardzo cieszy, można znaleźć wiele pozytywnych opinii, do których odsyłam, odpowiadając na to pytanie. To, co jest wspólne dla nich, to fakt, że użytkownicy maszyn z Duplo Polska chwalą ich prędkość, wydajność, łatwość obsługi. Podkreślają również nasz profesjonalizm zarówno w usługach sprzedażowych, jak i serwisowych. Za to bardzo im przy tej okazji dziękujemy.

Jakie cele stawiacie sobie na kolejne lata?

Nasze cele pozostają niezmienne od 2005 roku. Chcemy dalej wspierać klientów w automatyzacji ich zakładów, rozwijać naszą ofertę, by spełniała ona oczekiwania jak największej grupy, oraz wdrażać innowacyjne rozwiązania introligatorskie i wykańczające – zarówno dla offsetu, jak i druku cyfrowego. Zapraszamy zatem do zapoznania się z naszą bogatą ofertą. Oferujemy pełne wsparcie – sprzedaż, serwis i doradztwo, aby pomóc rozwijać biznes poligraficzny. Jesteśmy zawsze gotowi dzielić się wiedzą i doświadczeniem, a tego w naszych zasobach mamy sporo. Jesteśmy do dyspozycji klientów.

Rozmawiała Małgorzata Malinowska-Krawczyk


DUPLO Gabriela Swat-OsiekowiczGabriela Swat-Osiekowicz

Dyrektor Zarządzająca Duplo Sp. z o.o. Polska Sp.k. Związana z branżą poligraficzną od 2002 r., wcześniej z branżą IT. Absolwentka SGH i WSB-NLU (zarządzanie biznesem). Od lat promuje automatyzację procesów introligatorskich w drukarniach i wspiera właścicieli drukarni w rozwoju. Instruktor pilates, pasjonatka podróży i zdrowego stylu życia.

 


Artykuł ukazał się w ostatnim numerze OOH magazine. Do wglądu online TUTAJ.