tam
– Rozwój Digital OOH to odpowiedź na zmieniające się oczekiwania i przyzwyczajenia klientów, których uwagę zwracają dziś niestandardowe przekazy, emocje, inteligentnie zaprojektowane kampanie. Dobra strategia komunikacji w przestrzeni to działanie na styku wartościowej komunikacji z klientem i najnowszych technologii, i właśnie tę synergię oddaje agenda IAB HowTo: Digital OOH – mówi Damian Rezner, Szef Grupy Roboczej Digital OOH IAB Polska, Dyrektor ds. operacyjnych/Członek Zarządu, Screen Network.
Agenda przygotowana przez Grupę Roboczą DOOH IAB Polska została podzielona na cztery bloki tematyczne, odzwierciedlające kluczowe dla realizacji kampanii obszary:
1. Mierzalność i Dane,
2. Kontent i Kreatywność,
3. Technologie i Trendy
4. Efektywność i Efektowność!
– Z jednej strony mierzalność i dane niezbędne do skutecznej kampanii, technologia, która rewolucjonizuje przekaz, z drugiej – kreatywność i inspiracja, bez których nawet najlepsze dane nie dowiozą efektów. Przyjrzymy się DOOH kompleksowo, bo tylko tak można złapać istotę tego dynamicznego medium – dodaje Damian Rezner.
Pierwszy blok konferencji poświęcony będzie fundamentom planowania kampanii DOOH – pomiarowi i danym. Uczestnicy poznają najnowsze trendy w reklamie zewnętrznej, od technologii i modeli rozliczeń, po praktyczne sposoby wykorzystywania informacji w codziennej pracy marketerów.
Eksperci poruszą pytania kluczowe dla każdego, kto planuje kampanie w kanale DOOH: Co naprawdę warto wiedzieć o danych? Czy nadmiar informacji pomaga, czy raczej tworzy „mediowe bańki”? Jak programmatic DOOH może maksymalizować efekty kampanii?
– Porozmawiajmy o danych oraz o tym, jak o nich myślimy i mówimy. Czy wszystko, co możemy wiedzieć, jest nam potrzebne do planowania komunikacji DOOH? Czy wszystko, co wiemy, w planowaniu DOOH wykorzystujemy? – zapowiada Agnieszka Maszewska, Zastępczyni Szefa Grupy Roboczej Digital OOH IAB Polska, Szefowa marketingu i komunikacji, Jet Line.
Digital OOH to medium, które żyje w rytmie miasta, dzięki czemu daje ogromne pole do popisu dla kreatywności, a właściwie dobrany content może zdziałać cuda.
Podczas tej części omówione zostaną zasady tworzenia czytelnych, zapamiętywalnych formatów i zobaczą przykłady wyjątkowych kreacji. Nie zabraknie tematu łączenia DOOH z mobile oraz wyzwań związanych z wiarygodnością obrazu w erze AI, która może wpływać na decyzje zakupowe.
– Kreatywność to słowo klucz dla dynamicznych formatów OOH, ale warto pamiętać, że obok pięknych, inspirujących treści wymaga ona też określonych zasad, by dany format działał i co ważne, nie łamał obowiązujących przepisów – podkreśla Magdalena Mussmann, Zastępczyni Szefa Grupy Roboczej Digital OOH IAB Polska, Dentsu Polska.
Kwintesencją marketingu jest umiejętne łączenie wielu kanałów w celu osiągnięcia jak najlepszego efektu. DOOH okazuje się idealnym medium do działań omnichannelowych, które – wsparte ekspercką wiedzą – potrafią przynosić znakomite rezultaty. Podczas bloku „Technologie i Trendy” uczestnicy poznają innowacyjne przykłady takich synergii, poparte doświadczeniami z udanych kampanii.
Prelegenci przedstawią analizę skuteczności kampanii łączących DOOH z retargetingiem oraz omówią rosnącą rolę digitalizacji kanałów in-store w ekosystemie retail media. Będzie też o tym, jak łączyć DOOH z digitalem i influencer marketingiem, aby budować angażujące doświadczenia marki i przełamywać „banner blindness”.
Ostatnia część konferencji poświęcona zostanie sposobom dotarcia do konsumenta. Eksperci opowiedzą, dlaczego DOOH stał się naturalnym partnerem działań real-time marketingu i pokażą przykłady kampanii reagujących na warunki pogodowe, lokalizację czy trendy w social mediach. Nie zabraknie również przeglądu najciekawszych kreacji z całego świata – od Europy, przez Amerykę, aż po Azję i Bliski Wschód.
– Podczas konferencji pokażemy pełne spektrum możliwości Digital Out Of Home – od roli danych i pomiaru, przez kreatywność i zasady dobrej kreacji, aż po synergię z innymi kanałami i inspiracje z globalnego rynku. Chcemy, by uczestnicy spojrzeli na DOOH jednocześnie krytycznie i twórczo, dostrzegając jego potencjał w codziennej pracy marketingowej. To będzie solidna dawka wiedzy, praktycznych case’ów i przykładów, które mogą przełożyć się na realne efekty biznesowe – podsumowuje Damian Rezner.
Konferencja IAB HowTo: Digital OOH odbędzie się 29 października 2025 r. w Multikinie Złote Tarasy w Warszawie. Szczegółowa agenda i bilety są dostępne na stronie wydarzenia.
Wydarzenie objęte jest akredytacją DIMAQ. Dla posiadaczy certyfikatów udział w konferencji to 20 punktów recertyfikacyjnych.
Organizatorzy konferencji zapraszają także do dołączenia do webinaru „DOOH w praktyce”, który odbędzie się już 2 października 2025 roku, w godz. 11:00-12:15. Uczestnictwo w wydarzeniu jest bezpłatne, a rejestracja już dostępna tutaj.
Podczas webinaru eksperci z Grupy Roboczej Digital OOH IAB Polska opowiedzą o realnych zastosowaniach, dobrych praktykach i sposobach, jak wykorzystać to medium w codziennej pracy marketingowej.
W programie m.in.:
Uczestnicy dowiedzą się, jak precyzyjnie mierzyć efektywność kampanii, zwiększać ROI dzięki danym mobilnym oraz jak łączyć branding z realnym przełożeniem na sprzedaż. Całość organizatorzy uzupełnią o benchmarki z różnych kategorii produktowych.
W tej części obecni na webinarze zapoznają się z przykładami wykorzystania DOOH na różnych etapach ścieżki konsumenta na sposoby dotąd niedostępne dla tego kanału komunikacji.
Uczestnicy zobaczą case studies Programmatic Digital Out-Of-Home i poznają praktyczne wskazówki, jak w pełni wykorzystać potencjał kampanii DOOH.
Webinar poprowadzi Agnieszka Maszewska, Zastępczyni Szefa Grupy Roboczej Digital OOH IAB Polska, Jet Line.
Organizatorzy zapraszają przedstawicieli działów marketingu, agencji mediowych, domów mediowych, firm technologicznych, a także wszystkich zainteresowanych nowoczesnymi formami reklamy zewnętrznej.
OOH magazine jest patronem medialnym konferencji IAB HowTo: Digital OOH
Więcej newsów z branży TUTAJ.