Logo

Marketing MIX

Kongres PR: Jubileusz pełen refleksji, wyzwań i rozmów o przyszłości branży

W czasach dynamicznych zmian i niepewności rola komunikacji staje się ważniejsza niż kiedykolwiek – to główne przesłanie jubileuszowego XXV Kongresu PR, który odbył się 25-26 września w Rzeszowie. W wydarzeniu oraz towarzyszącej mu konferencji naukowej „Cyfrowe Horyzonty” wzięło udział w sumie 257 uczestników.

Tegoroczna edycja, szczególna ze względu na 25-lecie Kongresu, upłynęła pod hasłem „Komunikacja w czasach kryzysów i zmian geopolitycznych”. Przez dwa dni uczestnicy mogli wysłuchać merytorycznych prelekcji, inspirujących debat i paneli dyskusyjnych poświęconych m.in. roli komunikacji w obliczu globalnych napięć, zjawisku polaryzacji oraz zarządzaniu informacją i funkcjonowaniu mediów w dynamicznym otoczeniu. Dyskutowano także o budowaniu wiarygodności, współpracy z twórcami internetowymi oraz o wpływie technologii, danych i sztucznej inteligencji na praktykę komunikacyjną.

– Kongres miał szczególny wymiar. Nie tylko dlatego, że spotkaliśmy się już 25 raz, ale przede wszystkim dlatego, że rozmawialiśmy o roli komunikacji w czasach przełomów – geopolitycznych, gospodarczych, społecznych. Ogromnie cieszy mnie to, że Kongres wciąż przyciąga profesjonalistów, którzy chcą wspólnie szukać odpowiedzi na najważniejsze pytania stojące przed naszą branżą – podkreśla prof. dr hab. Dariusz Tworzydło, pomysłodawca i organizator Kongresu. – W sumie przez 25 lat w Kongresie uczestniczyło 6606 osób – dodaje.

kongres pr

Nie ma takiego drugiego wydarzenia w polskiej branży public relations, ale i ciężko znaleźć podobne (z tak długą historią) na świecie. Ćwierć wieku Kongresu to nie tylko ewolucja tematów i formuły wydarzenia, ale także niezmienna idea – tworzenia przestrzeni do dyskusji, wymiany doświadczeń i wspólnego definiowania wyzwań, przed jakimi staje współczesna komunikacja. Podczas XXV edycji Kongresu nie zabrakło też chwili wzruszeń i wspomnień – jubileusz stał się naturalną okazją do zatrzymania się na moment, przypomnienia sobie początków wydarzenia i docenienia drogi, którą branża public relations przeszła przez ostatnie 25 lat.

– Gdy dokładnie rok temu, profesor Dariusz Tworzydło i Damian Ziąber zaprosili mnie do rady programowej Kongresu, nie zdawałam sobie sprawy, jak dużego zaangażowania wymaga przygotowanie takiego wydarzenia. Przez wiele niedzielnych wieczorów wspólnie dyskutowaliśmy, analizowaliśmy pomysły i tworzyliśmy scenariusze, aby jubileuszowa edycja była jak najciekawsza. Dziś, gdy Kongres w Rzeszowie już za nami, a pozytywne głosy wciąż do mnie spływają, czuję wielką dumę. Wiem też, że poprzeczka została zawieszona bardzo wysoko. Wierzę jednak, że gdy spotykają się ludzie z pasją – można osiągnąć naprawdę wiele – mówi Karolina Łuczak, prezeska Polskiego Stowarzyszenia Public Relations.

Wśród prelegentów XXV Kongresu PR znaleźli się przedstawiciele biznesu, środowisk akademickich, mediów, służb mundurowych oraz polskiego Kościoła. Tak zróżnicowane grono pokazało, że komunikacja nie jest zarezerwowana dla jednej branży – stanowi podstawę działania każdej organizacji, niezależnie od jej struktury, misji czy zakresu odpowiedzialności.

– Miałem ogromną przyjemność obserwować, jak uczestnicy 25. Kongresu cieszyli się z obecności na tym największym i najstarszym wydarzeniu branży PR w Polsce. Z sygnałów, które do nas docierają, wiemy, że poziom satysfakcji był bardzo wysoki – zarówno jeśli chodzi o atmosferę, jak i dobór i jakość występujących i ich wystąpień – mówi Damian Ziąber, rzecznik prasowy Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego, członek Rady Programowej Kongresu. – Wśród przekazów, które szczególnie rezonowały w tym roku, wyraźnie wybrzmiała kwadryga: tempo, zmiana, autentyczność i prawda. Nie rozwijam tych haseł, zostawiam to każdemu do indywidualnej interpretacji. Już dziś – wspólnie z Profesorem Tworzydło, Karoliną Łuczak i Jakubem Zajdlem, który dołączył do rady programowej – zapraszam do Rzeszowa na 26. Kongres Public Relations, który odbędzie się 24–25 września 2026 roku.


OOH magazine był patronem medialnym wydarzenia


Więcej newsów z branży TUTAJ.