Logo

Tylko w OOH magazineMarketing MIX

Razem z fachowcami możemy więcej | Aneta Dobrzyńska, ATLAS

ATLAS to marka, która stawia m.in. na relacje, edukację i projekty społeczne. Aneta Dobrzyńska, kierowniczka ds. komunikacji branżowej ATLAS, przybliża w rozmowie tematy związane z ostatnią kampanią, współpracą z Kamilem Stochem, działalnością charytatywną oraz wieloma projektami edukacyjnymi marki.

Kampania „Razem Możemy Więcej” to Wasza najbardziej rozbudowana kampania komunikacyjna. Czym wyróżnia się tegoroczna finałowa część?

Ta kampania jest naprawdę wyjątkowa. Pierwsza i druga część „Razem Możemy Więcej” jest poświęcona cieniom i blaskom pracy Fachowca – mówimy jako pierwsi, że to wyjątkowi ludzie i grupa zawodowa. Trzecia część jest niejako klamrą zamykającą tę platformę komunikacji i mówi o relacji. Naszej relacji – Fachowca i marki ATLAS. Jest o tym, że relacja i bycie razem jest najważniejsze – nawet w przypadku współpracy biznesowej. „Razem Możemy Więcej” –
claim marki to ważne wartości i tytuł kampanii. Chcieliśmy, aby wybrzmiało, że rozumiemy branżę. Wspieramy Fachowców poprzez tworzenie dobrych produktów, szkolenia i wsparcie techniczne. Jesteśmy zadowoleni, że mogliśmy tym projektem skłonić do refleksji, zbudować wagę zawodu.

Postawiliście przy tej kampanii na autentyczność i storytelling. Jak to wpłynęło na postrzeganie marki ATLAS wśród wykonawców budowlanych?

Znacząco. Kampania została przygotowana z Fachowcami, dla Fachowców i o Fachowcach. Buduje wagę zawodu i rangę tych profesjonalistów wśród inwestorów. Dochodzą nas sygnały, że zmieniamy małymi krokami świat na lepsze. Świadczą o tym m.in. zasięgi poszczególnych odcinków kampanii. Fachowcy są doceniani – postrzegani nie tylko jako pracownicy fizyczni, tylko ludzie z fachem w rękach, których praca wymaga zarówno wiedzy technicznej, jak i merytorycznej, umiejętności planowania, logistyki i dobrej komunikacji zarówno wewnątrz ekip, jak i z inwestorem czy hurtownią budowlaną. ATLAS był zawsze blisko Fachowców, rozumiał ich. Dla nich tworzy produkty. Mam nadzieję, że utrwaliliśmy to przekonanie.

Na zdjęciu: Centrum Szkoleniowe ATLAS.
Na zdjęciu: Centrum Szkoleniowe ATLAS

Co było Waszym celem przy realizacji projektu „Grupa Złapmy się”? I jakie efekty przyniosło stworzenie tej platformy?

Pretekstem do założenia grupy była kampania produktowa, którą realizowaliśmy 3 lata temu. Miała nam pozwolić przeprowadzić sprawnie komunikację i aktywności konkursowe. Szybko jednak okazała się potrzebą Fachowców, na jaką odpowiedzieliśmy. Zrzeszeni w jednym miejscu zaczęli wymieniać się swoimi doświadczeniami zawodowymi, wspólnie się bawić, dzielić humorem, dobrą radą, czy prosić o wsparcie. Jesteśmy ogromnie dumni z tego medium. Obecnie grupa to ponad 34 tysiące członków, setki wiadomości i postów branżowych.

W ciągu ostatnich lat zrealizowaliście kilka dużych kampanii. Które z tych przedsięwzięć było najbardziej innowacyjne?

Innowacyjność marki ATLAS jest przypisana naszym produktom. Co roku można obserwować premierę nowości. Komunikacyjnie każde takie wejście jest wspierane mniejszą lub większą kampanią. Zawsze dążymy do tego, aby nasze kreacje, pomysły i rozwiązania – zarówno w zakresie aspektów operatorskich, kreatywnych, jak i sposobu prezentacji – były różnorodne, unikalne i łatwe w odbiorze. Przykładem są spoty, takie jak ATLAS GO! – z autorskim utworem muzycznym i ujęciami z GoPro, kampania dla produktów Gemini czy spot dla Gruntu NKP, w którym wystąpili znani i cenieni – nasz mistrz, Kamil Stoch oraz Zygmunt Chajzer. To, co jeszcze wyróżnia nasze projekty, to obecność prawdziwych Fachowców – to oni budują wiarygodność, prezentując swoją pracę z pasją i zaangażowaniem. Tak było również w kampanii „Razem Możemy Więcej” – wymagające wyzwanie, ale jedyny właściwy kierunek, by pokazać autentyczność marki i pracy Fachowców. W kampaniach stawiamy na szerokie dotarcie – działamy w internecie, korzystamy z marketing automation, prowadzimy działania trade marketingowe, komunikujemy się w punktach sprzedaży i angażujemy uczestników naszego programu lojalnościowego. Nie zapominamy też o szkoleniach i o tym, jak ważne jest, by klienci mogli poznać produkt w praktyce.

ATLAS. Zdjęcie z trzeciej części kampanii Razem Możemy Więcej.
Zdjęcie z trzeciej części kampanii Razem Możemy Więcej

W ubiegłym roku minęło 10 lat od rozpoczęcia współpracy z Waszym ambasadorem, Kamilem Stochem. Podjęliście decyzję o kontynuacji. Jakie projekty zrealizujecie?

To niezwykły jubileusz i wyjątkowa współpraca. Nie tylko dlatego, że mamy zaszczyt wspierać jednego z najwybitniejszych skoczków narciarskich. Wspieramy sport, ale przede wszystkim budujemy długofalowe relacje, które są dla nas równie ważne. Cieszy nas, że przez tyle lat polscy kibice mogli oglądać logo ATLAS na kasku mistrza. Kamil Stoch jest też blisko naszej społeczności Fachowców – bierze udział w Zjazdach Certyfikowanych Fachowców, a jego nazwiskiem sygnowana jest kolekcja ubrań i czapek dostępna w naszym programie lojalnościowym. Od zeszłego roku Kamil wspiera nas również w kampanii związanej z ociepleniami – wystąpił w dedykowanym spocie oraz akcji trade’owej promującej tynki. Jako marka jesteśmy z Kamilem na różnych etapach jego drogi – mamy swoje miejsce w Kamilandzie i jesteśmy obecni na wydarzeniu organizowanym przez KS Eve-nement Zakopane – Puchar Tatr.

Jesteście bardzo aktywni, jeśli chodzi o edukację w branży. Co składa się na Waszą strategię w tym obszarze?

ATLASW ATLASIE stawiamy na rozwój Fachowców. W zeszłym roku zorganizowaliśmy 3511 aktywności szkoleniowych. Prowadzimy także szkolenia praktyczne w hurtowniach budowlanych i warsztaty na realnych budowach. A to wszystko dzięki naszym 17 szkoleniowcom doradcom technicznym. Jesteśmy jedyną marką z tak rozbudowanym zespołem szkoleniowym i sztabem ekspertów, którzy działają w terenie. Ich zadaniem jest szerzyć wiedzę i być blisko Fachowca
na realnej budowie. Szalenie ich cenimy – są wyjątkowi. Na nowo uruchomiliśmy Centrum Szkoleniowe ATLAS, jedyne takie miejsce w Polsce z dużą salą wykładową dla 57 słuchaczy, 52 stanowiskami do ćwiczeń praktycznych i domem pokazowym. Odbywają się tam m.in. specjalne, bo dedykowane ociepleniom, szkolenia Gemini Show, których w ubiegłym roku zorganizowaliśmy 8 edycji.

Rozwijamy również program Certyfikacji Fachowców, z którego skorzystało już prawie 900 osób. To dobry sposób, żeby oficjalnie potwierdzić swoje umiejętności i pokazać, że zna się na rzeczy. A dla tych, którzy wolą naukę zdalną, przygotowujemy filmy edukacyjne na YouTube i webinary – pierwsze już za nami. Szkolenia w dedykowanej formie „Po Fachu” prowadzimy także na rynku DIY z naszym partnerem, Castoramą, a od zeszłego roku zainteresowani mają szanse poszerzać wiedzę w Leroy Merlin. Szalenie się cieszymy, że takie współprace i projekty mają miejsce, bo Razem Możemy dawać Więcej możliwości i rozwiązań dla grupy docelowej. Nie mogę także nie wspomnieć, że od zeszłego roku, mamy 11 ambasadorów M-Systemu, którzy prowadzą warsztaty i prezentują nasze rozwiązania w praktyce. Branża się zmienia i wymaga ciągłego poszerzania wiedzy. My to rozumiemy, dlatego dajemy Fachowcom wiedzę, wsparcie i konkretne narzędzia, by mogli być jeszcze lepsi w tym, co robią.

Oprócz działań edukacyjnych prowadzicie też projekty społeczne. Założyliście w tym celu Fundację Dobroczynności ATLAS. Proszę powiedzieć o najważniejszych dotąd projektach. Z czego jesteście najbardziej dumni?

Fundację Dobroczynności ATLAS powołaliśmy w 1996 roku. To jedna z pierwszych fundacji korporacyjnych w Polsce. Od początku jej celem jest pomoc osobom w trudnej sytuacji życiowej – szczególnie dzieciom i chorym, których nie stać na leczenie. Co roku wspieramy setki rodzin oraz instytucje, którymi opiekujemy się na stałe. Jednym z najważniejszych projektów ostatnich lat była akcja pomocy dla osób poszkodowanych w ubiegłorocznej powodzi. Razem z Fundacją zorganizowaliśmy wsparcie o łącznej wartości 6,6 mln złotych. Pomoc miała formę zarówno środków finansowych, jak i materiałów budowlanych do remontu i odbudowy domów. Na zalane tereny wysłaliśmy ponad 130 pełnych transportów z naszymi produktami – wszystko całkowicie bezpłatnie. Teraz wracamy z kolejną transzą pomocy. Przekazujemy materiały budowlane o wartości ponad 1 mln złotych, by wesprzeć trwające jeszcze prace remontowe. To dla nas bardzo ważny projekt i jesteśmy z niego naprawdę dumni.

Rozmawiała Małgorzata Malinowska-Krawczyk


ATLAS Aneta DobrzyńskaAneta Dobrzyńska

Od czterech lat rozwija obszar komunikacji branżowej w firmie ATLAS. Do jej zadań należy m.in. opracowywanie strategii komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej oraz kampanii wizerunkowych i produktowych uwzględniających pełny zakres kanałów komunikacyjnych. Absolwentka Społecznej Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania w Łodzi (kierunek: zarządzanie i marketing). Praktyczną wiedzę marketingową zdobywała wcześniej w agencjach reklamowych i mediowych. Doświadczenie w pracy dla marki rozwijała m.in. w sklepach Komfort.


Artykuł ukazał się w ostatnim numerze OOH magazine. Do wglądu online TUTAJ.