
I to właśnie czasach przesytu informacyjnego, fragmentaryzacji kanałów i walki o uwagę odbiorców to wydarzenia stają się jedną z ostatnich przestrzeni, w której marka może spotkać się z człowiekiem naprawdę – autentycznie, zmysłowo i emocjonalnie.
Z tej potrzeby powstał trendbook „PULS: Rytm marek i doświadczeń”, pierwszy raport obu marek, będący efektem wieloletnich obserwacji zmian w świecie eventów, komunikacji i doświadczeń.
Do pracy nad publikacją zaproszono dr Karolinę Kosynę – antropolożkę wirtualności i badaczkę trendów, która od lat analizuje przemiany społeczne i kulturowe, zarówno w przestrzeniach realnych, jak i cyfrowych. Jej wiedza i doświadczenie badawcze pomogły uchwycić głębszy kontekst zachodzących zmian i przełożyć go na praktyczne rekomendacje.
Trendbook „PULS” nie jest katalogiem inspiracji. To narzędzie dla marek, które chcą świadomie budować relacje z odbiorcami, tworzyć społeczności wokół wspólnych wartości i wykorzystywać trendy w sposób strategiczny. Publikacja opisuje cztery kluczowe kierunki zmian w komunikacji i marketingu doświadczeń:
Każdy trend został opracowany zarówno naukowo, jak i praktycznie – zawiera opisy zjawisk, odniesienia do badań, insighty, przykłady zastosowań oraz rekomendacje dla branży. Raport powstał w oparciu o metody netnograficzne, obserwacje uczestniczące i wywiady pogłębione.
Jak podkreślają autorzy, współczesny marketing nie może być już hałasem – musi być rytuałem spotkania. Doświadczeniem, które angażuje wszystkie zmysły, a nie tylko wzrok. W świecie przebodźcowania i nadmiaru informacji marki nie powinny być tylko bardziej widoczne lub krzyczące, a muszą być mądrze obecne.
Trendbook „PULS: Rytm marek i doświadczeń” to zaproszenie do myślenia o marketingu w sposób głębszy, bardziej świadomy i wielowymiarowy.
Darmowy dokument można pobrać ze strony BLUEXPERIENCE.
Więcej newsów z branży TUTAJ.