Logo

Marketing MIX

BLUEXPERIENCE & Instytut Wirtualności prezentują trendbook „PULS: Rytm marek i marketing doświadczeń” – o przyszłości event marketingu i komunikacji sensorycznej

Świat event marketingu i marketingu doświadczeń znajduje się dziś w momencie wyraźnego przełomu. Marki stają przed wyzwaniem: jak przebić się przez szum informacyjny i zdobyć coś więcej niż tylko 3-sekundową uwagę? Odpowiedzią mogą być autentyczność i kreowanie doświadczania wszystkimi zmysłami.

I to właśnie czasach przesytu informacyjnego, fragmentaryzacji kanałów i walki o uwagę odbiorców to wydarzenia stają się jedną z ostatnich przestrzeni, w której marka może spotkać się z człowiekiem naprawdę – autentycznie, zmysłowo i emocjonalnie.

Z tej potrzeby powstał trendbook „PULS: Rytm marek i doświadczeń”, pierwszy raport obu marek, będący efektem wieloletnich obserwacji zmian w świecie eventów, komunikacji i doświadczeń.

Do pracy nad publikacją zaproszono dr Karolinę Kosynę – antropolożkę wirtualności i badaczkę trendów, która od lat analizuje przemiany społeczne i kulturowe, zarówno w przestrzeniach realnych, jak i cyfrowych. Jej wiedza i doświadczenie badawcze pomogły uchwycić głębszy kontekst zachodzących zmian i przełożyć go na praktyczne rekomendacje.

Trendbook „PULS” nie jest katalogiem inspiracji. To narzędzie dla marek, które chcą świadomie budować relacje z odbiorcami, tworzyć społeczności wokół wspólnych wartości i wykorzystywać trendy w sposób strategiczny. Publikacja opisuje cztery kluczowe kierunki zmian w komunikacji i marketingu doświadczeń:

  • IMMERSYJNOŚĆ – pełne zanurzenie w doświadczeniu,
  • WIELOWYMIAROWOŚĆ – jedno medium to za mało,
  • SENSORYCZNA MARKA – marka, którą się czuje,
  • ZMIANA SIŁ – redefinicja luksusu i wartości.

Każdy trend został opracowany zarówno naukowo, jak i praktycznie – zawiera opisy zjawisk, odniesienia do badań, insighty, przykłady zastosowań oraz rekomendacje dla branży. Raport powstał w oparciu o metody netnograficzne, obserwacje uczestniczące i wywiady pogłębione.

Jak podkreślają autorzy, współczesny marketing nie może być już hałasem – musi być rytuałem spotkania. Doświadczeniem, które angażuje wszystkie zmysły, a nie tylko wzrok. W świecie przebodźcowania i nadmiaru informacji marki nie powinny być tylko bardziej widoczne lub krzyczące, a muszą być mądrze obecne.

Trendbook „PULS: Rytm marek i doświadczeń” to zaproszenie do myślenia o marketingu w sposób głębszy, bardziej świadomy i wielowymiarowy.

Darmowy dokument można pobrać ze strony BLUEXPERIENCE.


Więcej newsów z branży TUTAJ.