
Boże Narodzenie jest przez wielu uznawane za najwspanialszy czas w roku – to okres, w którym dokładamy wszelkich starań, aby obdarowywać innych radością. A gdyby ta postawa nie ograniczała się do kilku świątecznych tygodni? Tę ideę realizuje świąteczna kampania Lidla, zachęcająca nas do włączenia drobnych gestów wdzięczności i troski w naszą codzienność. W ten sposób akcja odzwierciedla wizerunek marki Lidl, którą cechuje prostota, jakość oraz zaangażowanie w budowanie lepszego jutra dla nas wszystkich, co doskonale wyraża międzynarodowe hasło: „Lidl. To się opłaca”.
– Naszą podstawową misją, na której budujemy całą działalność operacyjną, jest dostarczanie klientom wysokiej jakości produktów w niskiej cenie, wyprodukowanych w sposób zrównoważony. Poprzez naszą codzienną pracę wspieramy klientów, aby ich życie było lepsze i bardziej wartościowe. W tym duchu, nasza kampania świąteczna ukazuje magię zbliżającego się okresu i inspiruje do dbania o bliskość oraz jedność – nie tylko od święta, ale każdego dnia – mówi Michał Fertała, Członek Zarządu Lidl Polska ds. Relacji z Klientem i Marketingu. – Hasło „Opłaca się świętować każdego dnia” stanowi odzwierciedlenie wartości Lidla oraz długofalowego zaangażowania w społeczną odpowiedzialność i zrównoważony rozwój.
Centralnym punktem międzynarodowej strategii CSR Lidla oraz kluczowym elementem kampanii jest temat świadomego odżywiania. Dyskont, rozwijając swój asortyment zgodnie z założeniami diety planetarnej, stawia sobie za cel stałe poszerzanie oferty produktów roślinnych aż do 2050 roku. W ramach kampanii sieć wykorzystuje różne kanały komunikacji, aby promować świąteczne menu, w którym szczególny nacisk położono na składniki roślinne. W ten sposób Lidl udowadnia, że święta to czas, w którym można delektować się pysznym i prostym jedzeniem bez konieczności jakichkolwiek wyrzeczeń, jednocześnie ułatwiając klientom świadome i odpowiedzialne komponowanie świątecznych potraw.
W ramach społecznej odpowiedzialności biznesu, Lidl we wszystkich krajach, w których jest obecny, prowadzi ogólnokrajowe zbiórki i kampanie fundraisingowe, aktywnie wspierając lokalne instytucje charytatywne darowiznami pieniężnymi i rzeczowymi. Konsekwentnie realizując tę strategię, od początku swojej obecności w Polsce, sieć współpracuje z organizacjami wspierającymi osoby potrzebujące. W tym roku Lidl Polska zagra z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy już po raz siedemnasty. W grudniu we wszystkich sklepach ruszy zbiórka środków pieniężnych, mająca na celu wsparcie zbliżającego się Finału WOŚP. W ofercie znajdą się również specjalne gadżety z charakterystycznymi serduszkami i grafikami Fundacji. Kupując je, klienci dołożą swoją cegiełkę do zebrania funduszy na diagnostykę i leczenie chorób przewodu pokarmowego u najmłodszych pacjentów. Warto podkreślić, że w ramach 33. Finału WOŚP sieć przekazała imponującą kwotę 5 mln zł. Łącznie, od początku współpracy, firma Lidl Polska wraz z klientami przekazała na rzecz Fundacji już ponad 54 miliony złotych! Ponadto, jak co roku, wspólnie z Federacją Polskich Banków Żywności oraz Caritas Polska, sieć organizuje zbiórki artykułów spożywczych. Celem jest zapewnienie, by święta dla każdego były wyjątkowym czasem radości, spokoju i nadziei.
Tegoroczna kampania świąteczna rozpoczęła się 8 listopada 2025 roku i będzie emitowana w 31 krajach. Centralnym punktem kampanii jest spot promocyjny, który zostanie pokazany w formie reklamy telewizyjnej. Działaniom w telewizji towarzyszyć będzie szeroko zakrojona strategia online na platformach YouTube oraz w mediach społecznościowych. Zaplanowano również aktywności influencerskie.
Więcej newsów z branży TUTAJ.