Logo

Marketing MIXTylko w OOH magazine

20 lat Poltent – od dmuchańca do marki z doświadczeniem

2 dekady innowacji i spektakularnych projektów – Poltent z małego zespołu rozwinął się w lidera reklamy pneumatycznej, tworząc dmuchane instalacje i strefy marek, które przyciągają wzrok i wywołują emocje na wydarzeniach w całej Polsce. O kulisach powstania marki, wyróżnikach reklamy pneumatycznej i najciekawszych realizacjach mówi Jakub Sokołowski, Prezes Zarządu firmy.

 

2 dekady działalności za Wami. Jak możecie podsumować ten okres?

To 20 lat pełnych rozwoju, zmian i odważnych decyzji. Z małego zespołu liczącego na początku kilka osób staliśmy się firmą zatrudniającą ponad 50 specjalistów – projektantów, konstruktorów, krawcowych i ekspertów od reklamy. Przeszliśmy drogę od prostych dmuchańców na wentylator do kompleksowych systemów reklamowych – od 3-metrowych balonów po ogromne, nietypowe konstrukcje tworzone na indywidualne zamówienie. Obecnie realizujemy projekty, które potrafią całkowicie odmienić przestrzeń wydarzenia – od gigantycznych replik produktów po artystyczne instalacje unoszące się nad miastami. Każdy etap rozwoju był dla nas lekcją – dziś możemy śmiało powiedzieć, że jesteśmy marką z doświadczeniem, która stale się uczy i udoskonala swoje produkty.

Jak wyglądał sam start i pierwsze realizacje? Na co postawiliście?

Poltent powstał w 2005 roku i już od pierwszych dni postawiliśmy na samodzielność – wszystko powstawało u nas na miejscu w Wodzisławiu Śląskim: projektowanie, szycie, produkcja. Naszym pierwszym produktem był klasyczny balon reklamowy na wentylator, ale od początku myśleliśmy o rozwoju i rynkach zagranicznych. Kluczowe były jakość, ręczne wykonanie i indywidualne podejście do klienta – te wartości towarzyszą nam do dziś.

poltent

Na Waszej stronie widnieją hasła: „Namioty pełne korzyści”, „Brama do wielkich emocji”. Co to oznacza? Co wyróżnia reklamę pneumatyczną?

Te hasła odzwierciedlają to, czym naprawdę jest reklama pneumatyczna – połączeniem funkcjonalności i emocji. Namioty Poltent to nie tylko konstrukcje – to kompletne strefy marki, które przyciągają uwagę i ułatwiają organizację wydarzeń. Bramy startowe z kolei symbolizują sportowe emocje i energię, której częścią jesteśmy. Reklama pneumatyczna wyróżnia się mobilnością, łatwością montażu i ogromną siłą wizualną. Może przyjąć dowolny kształt, w pełni oddać estetykę marki, a przy tym być wielokrotnego użytku i odporna na warunki zewnętrzne. To nowoczesny, trójwymiarowy nośnik, który potrafi zupełnie na nowo definiuje świat reklamy.

 Od lat wspieracie zarówno narciarstwo, jak i piłkę nożną. Co stoi za decyzją o tak silnym zaangażowaniu w polski sport?

Sport to emocje, współpraca i wyzwania – wartości, które doskonale oddają charakter naszej marki. Od 2014 roku jesteśmy partnerem Polskiego Związku Narciarskiego, wspierając m.in. organizację Pucharu Świata w Wiśle i Zakopanem. Od 2021 roku działamy także ze Śląskim Związkiem Piłki Nożnej, gdzie jesteśmy sponsorem tytularnym rozgrywek „Poltent Puchar Polski”. To dla nas naturalny kierunek – nasze produkty świetnie sprawdzają się przy wydarzeniach sportowych, a my możemy aktywnie uczestniczyć w budowaniu ich oprawy i atmosfery.

poltent

20 lat to mnóstwo realizacji. Czy możecie wskazać najbardziej nietypową, którą wspominacie do dziś?

Przez te dwie dekady zrealizowaliśmy setki wyjątkowych projektów – wiele z nich pozostaje niejawnych ze względu na umowy o poufności i tajemnice handlowe naszych klientów. Możemy jednak zdradzić kilka, które szczególnie zapadły nam w pamięć.

Jedną z najbardziej spektakularnych realizacji była instalacja przygotowana dla jednej z platform streamingowych z okazji premiery filmu Rebel Moon nad dziedzińcem Zamku Lubelskiego zawisły stworzone przez nas gigantyczne, helowe planety inspirowane filmowym uniwersum. W tym roku dla marki Douglas wykonaliśmy z kolei efektowne repliki kosmetyków w skali XXL, które stały się centralnym punktem kampanii promocyjnych.

Nasza szwalnia widziała już naprawdę wiele – od frytek z McDonald’s i kultowych kubków Stanley, przez popularne sportowe buty i napoje, główki czerwonej cebuli, ładowarkę do samochodów elektrycznych, dwunastometrowego łososia, aż po samego króla Biegu Piastów – oczywiście w formie dmuchańca. To właśnie takie realizacje, łączące humor, rozmach i precyzję wykonania, najlepiej oddają ducha naszej pracy – kreatywnej, wymagającej i pełnej pasji.

Jaki jest dziś zespół Poltent?

To ponad 50 osób – ludzi z pasją, którzy łączą kreatywność z techniczną precyzją. W naszym zespole są projektanci, graficy, konstruktorzy, krawcowe i specjaliści od sprzedaży i marketingu. Każdy produkt powstaje z zaangażowaniem, przy udziale wykwalifikowanego zespołu, w naszej siedzibie w na Śląsku. Łączy nas wspólna idea: tworzyć lekkie, mobilne i efektowne rozwiązania, które pomagają markom być bardziej widocznymi.

 Na zakończenie proszę zdradzić, jakie są Wasze plany na kolejne lata.

Chcemy nadal rozwijać ofertę standardowych produktów, tak aby zapewnić klientom szybki dostęp do sprawdzonych i niezawodnych rozwiązań. Jednocześnie planujemy rozszerzać portfolio o nowe formy reklamy przestrzennej oraz rozbudować linię dmuchanych atrakcji – zarówno sportowych, jak i świątecznych, które cieszą się coraz większym zainteresowaniem wśród organizatorów i sponsorów eventów. Naszym celem jest umacnianie pozycji lidera reklamy pneumatycznej w Polsce, dalsza ekspansja na rynkach zagranicznych i niezmiennie – dostarczanie rozwiązań, które łączą lekkość, emocje i profesjonalizm.

Rozmawiała Małgorzata Malinowska-Krawczyk


poltent

Jakub Sokołowski

Prezes Zarządu firmy Poltent Sp. z o.o. od ponad 12 lat. Z marką związany od 2009 r. Doświadczenie, otwartość na innowacje i konsekwencja w działaniu sprawiają, że skutecznie kieruje rozwojem marki w Polsce i za granicą. Mieszka na Śląsku. Prywatnie pasjonat sportu i podróży.

 


Z ofertą firmy Poltent będzie można zapoznać się 11 i 12 lutego podczas Międzynarodowych Targów Reklamy i Druku PROMO SHOW, odwiedzając stoisko H9, Hala nr 3.

Trwa bezpłatna rejestracja TUTAJ.


Więcej materiałów o podobnej tematyce TUTAJ.