Logo

Marketing MIX

Answear.com w czwartej edycji projektu „Zadbaj o to, co jest w środku”

Answear.com po raz czwarty uruchamia akcję „Zadbaj o to, co jest w środku” – inicjatywę skupiającą się na kwestiach dobrostanu psychicznego i tego, jak możemy wspierać siebie nawzajem w codziennym życiu. Najnowsza odsłona projektu, realizowana we współpracy z Fundacją „Nie Widać Po Mnie”, koncentruje się na często pomijanym temacie: zdrowiu psychicznym mężczyzn.

Projekt podnosi ważny społecznie temat trudności, z jakimi borykają się mężczyźni w świecie, który wciąż często nie daje im przestrzeni na szczerą rozmowę o emocjach.

Męska strona niewypowiedzianych emocji

Czwarta edycja projektu „Zadbaj o to, co jest w środku” nosi podtytuł „Męska Strona” i odpowiada na alarmujące statystyki oraz rosnącą potrzebę otwarcia dyskusji o zdrowiu psychicznym mężczyzn. Dane pokazują, że w Polsce każdego dnia 13 osób odbiera sobie życie – 11 z nich to mężczyźni. Co trzeci mężczyzna w Polsce nie ma nikogo, komu mógłby się zwierzyć, a 7 na 10 przyznaje, że w trudnych chwilach „zamyka się w sobie” zamiast rozmawiać.

Mężczyźni przez lata słyszeli, że mają być silni, niezłomni i samowystarczalni. Dziś ta sama narracja sprawia, że zbyt wielu z nich milczy, gdy naprawdę potrzebuje pomocy. Wielu nauczyło się tłumić emocje – w codziennym życiu często złość przykrywa smutek, a dowcip jest sposobem na ukrycie lęku. Psycholodzy nazywają to maskowaniem emocji – strategią przetrwania, która działa krótko, a długofalowo prowadzi do przeciążenia psychicznego.

– Projekt “Zadbaj o to, co jest w środku” to dla nas coś więcej niż kampania CSR – to część naszej misji budowania świadomej społeczności wokół marki Answear. Przykładamy dużą uwagę do tego, co na zewnątrz, ale zapominamy zadbać o to, co dzieję się w nas. Dlatego już po raz czwarty angażujemy się w rozmowę o zdrowiu psychicznym, tym razem skupiając się na mężczyznach, którzy zbyt często pozostają sami ze swoimi emocjami – komentuje Anna Szwec, PR&Communication Manager Answear.com.

Od maski do rozmowy

W ramach projektu powstał emocjonalny film kampanijny pokazujący, jak wygląda maskowanie emocji w codziennym życiu mężczyzn oraz specjalna strona, na której dostępny jest między innymi test sprawdzający, którą “maskę” nosimy najczęściej. Film w metaforyczny sposób przenosi uczucia na ubrania, które stają się swego rodzaju kamuflażem, a cytaty takie jak “W tych kieszeniach chowam strach” czy “Pod kapturem skrywam lęk” ukazują prawdziwe emocje bohaterów. Kampania sugeruje też konkretne narzędzia – rozmowę w której w bezpośredni sposób dotyka się tłumionych emocji, jak nazywać swoje uczucia, wrażenia czy obawy, nie oceniając drugiej osoby. Na stronie znajdują się też kontakty do organizacji oferujących profesjonalne wsparcie psychologiczne, w tym bezpłatne infolinie kryzysowe.

Dodatkowo do przesyłek Answear.com dołączany jest specjalny insert edukacyjny z testem PHQ-9 – narzędziem pomagającym sprawdzić samopoczucie psychiczne, rozpoznać sygnały ostrzegawcze i ocenić czy warto skonsultować się ze specjalistą.

– Mężczyźni w Polsce giną w wyniku samobójstw prawie pięć razy częściej niż kobiety, a mimo to temat ich zdrowia psychicznego jest nadal marginalizowany. “Nie widać po nich”, że potrzebują pomocy – właśnie dlatego nasza współpraca z Answear.com przy tym projekcie jest tak ważna. Chcemy dotrzeć z przesłaniem, że prawdziwa siła to nie udawanie, że wszystko jest w porządku, ale odwaga, by poprosić o wsparcie, gdy jest ono potrzebne – powiedziała Urszula Szybowicz, Prezes Fundacji „Nie widać Po Mnie”.

Tradycja projektu, który zmienia rzeczywistość

Projekt „Zadbaj o to, co jest w środku” na stałe wpisał się w strategię CSR marki Answear. Pierwsza edycja akcji zorganizowana wspólnie z fundacją Można Zwariować miała miejsce w lutym 2023 roku i została zainicjowana z okazji Światowego Dnia Depresji. Druga edycja zatytułowana „Zadbaj o to, co jest w środku – Siła Uważności” skupiała się na pojęciu mindfulness, czyli byciu tu i teraz. Trzecia odsłona, zrealizowana w czerwcu 2024 roku we współpracy z Polskim Instytutem Mindfulness, poruszyła problem przebodźcowania i niosła nazwę „Zadbaj o to, co jest w środku – Wewnętrzny Spokój”.

Tegoroczna odsłona powstała w ramach inicjatywy Papaya New Directors. Reżyserem filmu jest Michał Bolland, operatorem Karol Łakomiec, a producentem Szymon Ziegler. Kampanię uzupełniła sesja zdjęciowa autorstwa Marka Kity.


Więcej newsów z branży TUTAJ.