
Realizacja powstała w wyniku ścisłej, partnerskiej współpracy Piekarni Lubaszka i 2increatives, opartej na wspólnym rozumieniu roli instalacji w przestrzeni miejskiej oraz dbałości o jakość detalu. Neon jest efektem kompleksowego procesu kreatywnego prowadzonego przez 2increatives, który obejmował prace koncepcyjne, wyznaczenie kierunków wizualnych, projekt typografii, kolorystyki i sekwencji świetlnej, a także nadzór autorski nad realizacją.
Punktem wyjścia dla projektu była gra słów. Hasło „Schlebiaj Sobie” łączy codzienność pieczywa z ideą sprawiania sobie przyjemności jako prostego, ciepłego gestu skierowanego do mieszkańców i przechodniów. Typografię uzupełniają dwa stylizowane, mrugające oczy, które wprowadzają ruch i rytm, sprawiając, że neon naturalnie wchodzi w dialog z miastem.
– Zależało nam na formie, która będzie czytelna, lokalna i zaprojektowana z myślą o mieście. ‘Schlebiaj Sobie’ odwołuje się do drobnych przyjemności i codziennych
rytuałów, jednocześnie nawiązując do historycznych warszawskich neonów, które łączyły funkcję użytkową z poetyckim, często żartobliwym przesłaniem. Hasło tworzy most między przeszłością a współczesnością – powiedziała Yanina Trapachka, CEO & Creative Director, 2increatives.
– Od dawna inspirowaliśmy się tradycją neonów MDM-u i pragnęliśmy kontynuować ją, tworząc ożywiony neon, który wywoła uśmiechy na twarzach Warszawiaków – skomentował Karol Lubaszka, Project Coordinator, Piekarnie Lubaszka.
– Projektując neon, szukaliśmy formy z charakterem, która dopełnia przestrzeń, ale jej nie dominuje. Instalacja naturalnie wpisuje się w otoczenie, zapraszając przechodnia do subtelnej interakcji. To znak, który sprawia, że mieszkaniec ma okazję uśmiechnąć się do siebie – dodała Matylda Iwańska, Brand Designer, 2increatives.
Przy realizacji projektu pracował zespół 2increatives pod kierunkiem Yaniny Trapachki, z udziałem Matyldy Iwańskiej, Brand Designer oraz Dominiki Piechy, Project Manager. Neon jest pierwszym z projektów realizowanych w ramach długofalowej współpracy Piekarni Lubaszka i 2increatives.
Więcej newsów z branży TUTAJ.