Logo

Marketing MIX

Outdoor pełen emocji – creative OOH Warexpo

Końcówka 2025 roku pokazała rosnącą rolę creative OOH w warszawskim outdoorze. Projekty realizowane przez Warexpo na tradycyjnych nośnikach udowodniły, że dobrze zaprojektowane działania mogą angażować odbiorców, budować emocje i wpisywać się w codzienny rytm miasta.

tam

Tradycyjny nośnik, nowe możliwości

W ramach projektów creative OOH słupy Traffic przestają pełnić wyłącznie funkcję ekspozycyjną. Coraz częściej działają jak miejskie instalacje, zachęcające do interakcji i krótkiego zatrzymania się w przestrzeni publicznej. Ich siłą jest stała obecność w tkance miejskiej i naturalny kontakt z mieszkańcami, co czyni je skutecznym formatem dla działań ambientowych.

Kampanie o społecznym i miejskim charakterze

warexpoJedną z najbardziej komentowanych realizacji była październikowa kampania T-Mobile #HejtOutLoveIn, realizowana przy wsparciu SEXEDPL. Na słupach Traffic udostępniono ponad 5 tys. przypinek z hasłem kampanii. Kreację przygotowała agencja VML, media zaplanował i kupił dom mediowy Mindshare, a działania PR prowadziła agencja 24/7 Communication.

Wyraźnym akcentem była również współpraca Warexpo z Miastem Stołecznym Warszawą z okazji Święta Niepodległości – na sześciu słupach Traffic, w tym na historycznym nośniku na placu Unii Lubelskiej, udostępniono 17 tys. kokard narodowych.

– Z perspektywy wykonawczej kluczowe jest dla nas to, aby każda realizacja była sensowna w danym miejscu i stanowiła realną wartość dla mieszkańców – podkreśla Kamila Brodowska, dyrektorka Marketingu i Komunikacji Społecznej Warexpo. – Działania ambientowe w ramach creative OOH traktujemy jako element miejskiego doświadczenia, a nie tylko formę ekspozycji marki.

Interakcja i zaangażowanie odbiorców

warexpoDuże zainteresowanie – także organiczne w mediach społecznościowych – wzbudziła kampania towarzysząca premierze książki Jagny Niedzielskiej „Soczysta. Kuchnia kapsułowa” , wydawnictwa Pascal. Instalacja na słupie Traffic na placu Wilsona z zrywkami zawierającymi przepisy zachęcała do bezpośredniej interakcji.
Podobny mechanizm zastosowano w kampanii „Zwierzaki Warszawiaki” dla Miejskiego Ogrodu Zoologicznego im. Antoniny i Jana Żabińskich – 6 tys. magnesów z wizerunkami zwierząt połączyło przekaz edukacyjny z angażującą formą kontaktu z nośnikiem.

– Z punktu widzenia marek takie projekty kreatywne mają dużą wartość – zauważa Monika Wołczyk, dyrektorka sprzedaży Warexpo. – Budują zapamiętywalność i emocjonalny kontakt z marką, bo odbiorca nie tylko widzi komunikat, ale realnie wchodzi z nim w relację.

Lokalność i świąteczne realizacje

Ważną częścią działań creative OOH były projekty o lokalnym i świątecznym charakterze. We współpracy z Urzędem Dzielnicy Praga-Północ m.st. Warszawy przygotowano 3 tys. świątecznych magnesów zaprojektowanych przez Wojciecha Pawlińskiego z Warexpo. Równolegle, we współpracy z m.st. Warszaw, na sześciu słupach Traffic udostępniono 18 tys. drewnianych zawieszek z symbolami stolicy.

warexpo

Creative OOH w różnych formatach

Choć słupy Traffic są najbardziej rozpoznawalnym nośnikiem opisanych realizacji, creative OOH w ofercie Warexpo obejmuje także inne formaty. Nowoczesne, podświetlane słupy Wars i Sawa umożliwiają tworzenie kreatywnych instalacji wewnętrznych, z których korzystały już m.in. Żywiec Zdrój, IKEA i Netflix.

Outdoor jako element miasta

Końcówka 2025 roku potwierdziła, że creative OOH – realizowane w sposób przemyślany i odpowiedzialny – pozwala budować skuteczną komunikację marek w przestrzeni miejskiej. To kierunek, który umacnia pozycję outdooru jako medium bliskiego codziennemu życiu mieszkańców.

Fot. E. Lach, R. Motyl, Warexpo


Więcej newsów z branży TUTAJ.