
W ramach projektów creative OOH słupy Traffic przestają pełnić wyłącznie funkcję ekspozycyjną. Coraz częściej działają jak miejskie instalacje, zachęcające do interakcji i krótkiego zatrzymania się w przestrzeni publicznej. Ich siłą jest stała obecność w tkance miejskiej i naturalny kontakt z mieszkańcami, co czyni je skutecznym formatem dla działań ambientowych.
Jedną z najbardziej komentowanych realizacji była październikowa kampania T-Mobile #HejtOutLoveIn, realizowana przy wsparciu SEXEDPL. Na słupach Traffic udostępniono ponad 5 tys. przypinek z hasłem kampanii. Kreację przygotowała agencja VML, media zaplanował i kupił dom mediowy Mindshare, a działania PR prowadziła agencja 24/7 Communication.
Wyraźnym akcentem była również współpraca Warexpo z Miastem Stołecznym Warszawą z okazji Święta Niepodległości – na sześciu słupach Traffic, w tym na historycznym nośniku na placu Unii Lubelskiej, udostępniono 17 tys. kokard narodowych.
– Z perspektywy wykonawczej kluczowe jest dla nas to, aby każda realizacja była sensowna w danym miejscu i stanowiła realną wartość dla mieszkańców – podkreśla Kamila Brodowska, dyrektorka Marketingu i Komunikacji Społecznej Warexpo. – Działania ambientowe w ramach creative OOH traktujemy jako element miejskiego doświadczenia, a nie tylko formę ekspozycji marki.
Duże zainteresowanie – także organiczne w mediach społecznościowych – wzbudziła kampania towarzysząca premierze książki Jagny Niedzielskiej „Soczysta. Kuchnia kapsułowa” , wydawnictwa Pascal. Instalacja na słupie Traffic na placu Wilsona z zrywkami zawierającymi przepisy zachęcała do bezpośredniej interakcji.
Podobny mechanizm zastosowano w kampanii „Zwierzaki Warszawiaki” dla Miejskiego Ogrodu Zoologicznego im. Antoniny i Jana Żabińskich – 6 tys. magnesów z wizerunkami zwierząt połączyło przekaz edukacyjny z angażującą formą kontaktu z nośnikiem.
– Z punktu widzenia marek takie projekty kreatywne mają dużą wartość – zauważa Monika Wołczyk, dyrektorka sprzedaży Warexpo. – Budują zapamiętywalność i emocjonalny kontakt z marką, bo odbiorca nie tylko widzi komunikat, ale realnie wchodzi z nim w relację.
Ważną częścią działań creative OOH były projekty o lokalnym i świątecznym charakterze. We współpracy z Urzędem Dzielnicy Praga-Północ m.st. Warszawy przygotowano 3 tys. świątecznych magnesów zaprojektowanych przez Wojciecha Pawlińskiego z Warexpo. Równolegle, we współpracy z m.st. Warszaw, na sześciu słupach Traffic udostępniono 18 tys. drewnianych zawieszek z symbolami stolicy.

Choć słupy Traffic są najbardziej rozpoznawalnym nośnikiem opisanych realizacji, creative OOH w ofercie Warexpo obejmuje także inne formaty. Nowoczesne, podświetlane słupy Wars i Sawa umożliwiają tworzenie kreatywnych instalacji wewnętrznych, z których korzystały już m.in. Żywiec Zdrój, IKEA i Netflix.
Końcówka 2025 roku potwierdziła, że creative OOH – realizowane w sposób przemyślany i odpowiedzialny – pozwala budować skuteczną komunikację marek w przestrzeni miejskiej. To kierunek, który umacnia pozycję outdooru jako medium bliskiego codziennemu życiu mieszkańców.
Fot. E. Lach, R. Motyl, Warexpo
Więcej newsów z branży TUTAJ.