Logo

Marketing MIX

Biedronka i Nestle wchodzą w esport

Biedronka we współpracy z marką KitKat i Lion wchodzi w świat e-sportu. W ramach akcji promocyjnej, marki organizują turniej „KitKat Cup” oparty o popularną grę sieciową League Of Legends. Do tej pory, na platformie zgłoszeniowej zarejestrowało się już blisko 3 tysiące graczy.  Za strategię i kreację odpowiada Albedo Marketing, a koordynatorem turnieju jest agencja e-sportowa GG-League. Celem akcji jest wsparcie sprzedaży oraz dotarcie do miłośników gamingu.

„KitKat Cup” wykracza poza ramy klasycznej promocji sprzedaży. Zadaniem agencji było przygotowanie koncepcji aktywacji, która dotrze do uczestników świata gamingu. Postawiono na niestandardowe rozwiązanie: zamiast popularnych nagród w promocji, zaproponowano uczestnikom promocji udział w turnieju, który generuje pozytywne emocje. Takie rozwiązanie ma pozwolić markom Kit-Kat oraz Lion w jeszcze silniejszy sposób budować świadomość produktów kierowanych do graczy.

Podejście do shopper marketingu bardzo ewoluowało na przestrzeni ostatnich lat, a gdy celem jest aktywacja Generacji Z mówimy o rewolucji. Działania muszą być oparte o ich zainteresowania, komunikacja oparta o real time marketing i współpracę z influencerami, a to wszystko musi być osiągalne w ich telefonie. Organizacja turnieju KitKat Cup skierowanego do amatorów, idealnie wpisuje się w powyższe wymagania jak i w strategię globalną marki, która zachęca do zjedzenia KitKata w czasie przerwy w grze „Czas na przerwę, czas na KitKat”.  Sam KitKat jest sponsorem Ultraligi – polskiej ligi League of Legend – mówi Izabela Bylińska z Nestle Polska.

Udział w turnieju „KitKat Cup” oparty jest na prostym mechanizmie buy & get:  kup produkty KitKat lub Lion za 6 zł, zarejestruj zakup poprzez Messenger lub Discord i odbierz dostęp do platformy turniejowej. Turniej będzie trwał od 1 do 29 maja. Na uczestników czekają nagrody pieniężne: od 500 zł do 10 000 zł. Dodatkowo dla pierwszych 3 tys. graczy przygotowano skrzynki HEXTECH – zestaw prezentów w grze ze specjalnej edycji limitowanej.

Odpowiedni dobór metody dołączenia do promocji, to bardzo istotny element strategii dotarcia do świata e-sportowego. Zdaniem Jakuba Mazura z sieci sklepów Biedronka organizacja turnieju League of Legends to szansa dla Biedronki do zacieśnienia relacji z graczami i dołączenia do rozwijającego się świata gamingu.

Za strategię, koncepcję kreatywną i organizację promocji odpowiada Albedo Marketing. Wspiera ją  GG-League – eventowa agencja e-sportowa, która zajmuje się koordynacją turnieju.  Aktywacja wspierana jest szeroką komunikacją w kanałach digitalowych oraz przy półce sklepowej. Za budowanie zasięgu promocji odpowiadają streamerzy gamingowi: Czekolad i Lewus, którzy na co dzień grają w League of Legends. Dodatkowym elementem wspierającym komunikację influencerską jest wysyłka kreatywna do mikroinfuencerów, która zachęca do zakupu batonów i rejestracji w turnieju. Na ostatnim etapie ścieżki konsumenckiej, do zakupu produktów KitKat i Lion zachęca specjalna ekspozycja produktowa w sieci sklepów Biedronka. Transmisję turnieju będzie można obejrzeć online na platformie Twitch.

– Jako agencja działamy kompleksowo, dlatego w komunikacji turnieju postawiliśmy na kanały i twórców bliskich graczom oraz współprace z partnerami, którym realnie zależy na budowaniu świadomości e-sportu w Polsce. Właściwe określenie grupy docelowej jest kluczowe dla promocji, dlatego połączyliśmy wsparcie sprzedaży z aktywacją, która pokazuje, że KitKat jest dla każdego gracza, również amatora – podsumowuje Lena Gumna z Albedo Marketing.

Źródło: KLIKNIJ


Więcej newsów z branży TUTAJ.