Logo

ArtykułyTrade marketingTylko w OOH magazine

Dostarczanie doskonałych rozwiązań POS w skali makro | WARREN’S, część Grupy HOLO

W dzisiejszym konkurencyjnym środowisku biznesowym wysokiej jakości materiały POS odgrywają kluczową rolę w realizacji założeń marketingowych każdej firmy. Te odpowiednio zaprojektowane i wykonane nie tylko przyciągają uwagę konsumentów, ale także wzmacniają ich lojalność, skutecznie komunikują wartości marki i promują nowe produkty.

Inwestycja w solidne i estetyczne rozwiązania jest nieodzownym elementem strategii marketingowej, który pomaga zwiększać sprzedaż oraz budować długotrwałe relacje z klientami.

Z racji nieustającego rozwoju branży pierwsze półrocze 2024 roku było dla firmy Warren’s bardzo intensywne. Możemy pochwalić się realizacją wielu innowacyjnych i ambitnych projektów, które umacniają naszą pozycję lidera w branży POS. Jednym z największych i jednocześnie najbardziej satysfakcjonujących wyzwań w ostatnim czasie było zaprojektowanie, wykonanie oraz montaż zestawu elementów dekoracyjnych dla mebli ekspozycyjnych telewizorów w sieci marketów elektronicznych DARTY we Francji.

Projekt na skalę makro

Celem naszego klienta, firmy TCL Europe, było uwidocznienie i podkreślenie swojej obecności w sieci DARTY, która obejmuje ponad 300 lokalizacji na terenie Francji. Zadanie wymagało szybkiego działania na dużą skalę, bowiem w zaledwie 50 dni mieliśmy przeprowadzić wizje lokalne w kilku sklepach, przygotować projekty, wyprodukować materiały POS i zainstalować je w niemal 200 wybranych lokalizacjach.

Co ma kluczowe znaczenie w realizacji zleceń w skali makro? To zadanie wymagające doskonałej organizacji i precyzyjnego zarządzania. Istotnym aspektem jest synchronizacja wszystkich jego etapów – od projektowania, przez produkcję, aż po montaż. Wyzwanie stanowi zarówno utrzymanie spójności wizualnej i jakościowej we wszystkich lokalizacjach, jak i sprostanie różnym panującym w nich warunkom. Logistyka dostaw, koordynacja ekip montażowych oraz bieżące monitorowanie postępów prac są elementami, które mogą zadecydować o sukcesie całego przedsięwzięcia. Realizacja tak skomplikowanych projektów wymaga połączenia zaawansowanych narzędzi i technologii z doświadczeniem zespołu, który potrafi sprawnie reagować na wszelkie nieprzewidziane okoliczności.

75-calowe telewizory TCL w centrum uwagi

Głównym elementem tej kampanii były telewizory marki TCL o przekątnej 75 cali, wyposażone w najnowsze technologie i skierowane do segmentu premium. Celem naszych działań było nie tylko edukowanie klientów na temat technologii MiniLED, ale także zwiększenie rozpoznawalności marki. Kolejnym aspektem było podkreślenie partnerstwa firmy TCL z czołowymi francuskimi sportowcami, takimi jak Kingsley Coman czy Kévin Mayer – istotnego z racji największych imprez sportowych, takich jak Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej czy Igrzyska Olimpijskie 2024, których gospodarzem była Francja.

Naszym zadaniem było stworzenie takiej ekspozycji, która skutecznie przyciągnie uwagę klientów i wyeksponuje wyjątkowe cechy telewizorów TCL. Zaprojektowaliśmy nowoczesne i atrakcyjne wizualnie rozwiązania POS wyróżniające produkty TCL w przestrzeni sklepowej oraz zachęcające do zapoznania się z najnowszymi technologiami. Wykorzystaliśmy nasze innowacyjne podejście w projektowaniu ekspozytorów, tak aby w pełni oddać jakość i nowoczesność oferowanych telewizorów. Kluczowym wyzwaniem było również zsynchronizowanie działań marketingowych z harmonogramem promowanych wydarzeń sportowych i działaniami konkurencji.

WARREN'S HOLO

Profesjonalizm w każdym szczególe

Przystępując do przetargu, szybko zdaliśmy sobie sprawę, jak skomplikowana będzie realizacja projektu ze względu na różnorodność systemów sklepowych w różnych lokalizacjach. Mimo, że klient początkowo rozważał podzielenie zamówienia pomiędzy kilku dostawców, aby zdywersyfikować ryzyko, to nasza oferta, kreatywne projekty ekspozytorów i szczegółowy harmonogram prac sprawiły, że zostaliśmy wybrani jako jedyny wykonawca. Kluczowym czynnikiem była nasza wieloletnia i owocna współpraca z TCL, w trakcie której zawsze przestrzegaliśmy zasad kontroli BQL (budżet/jakość/termin) na każdym etapie realizacji.

Zwróciliśmy szczególną uwagę na wszystkie wymagania klienta, co zaowocowało opracowaniem szczegółowej koncepcji nie tylko odpowiadającej na potrzeby marki, ale także w pełni wykorzystującej nasze doświadczenie w realizacji skomplikowanych projektów POS. Zespół projektowy przystąpił do pracy z pełnym zaangażowaniem, aby zaprezentować innowacyjne rozwiązania – zarówno estetyczne, jak i funkcjonalne – co ostatecznie przekonało klienta do wyboru naszej oferty. Nasza umiejętność przewidywania wyzwań oraz dostosowywania rozwiązań w miarę rozwoju projektu była kluczowym elementem sukcesu tego przedsięwzięcia.

Z Łodzi do Paryża: Logistyczny szlak sukcesu

Po zatwierdzeniu prototypu i pierwszej instalacji nasz zespół produkcyjny rozpoczął pracę na pełnych obrotach. Team logistyki przystąpił do szczegółowego planowania tras naszych ekip montażowych, które musiały priorytetowo obsłużyć wybrane lokalizacje. Dwa tygodnie od rozpoczęcia produkcji pierwsze zestawy materiałów opuszczały już naszą halę montażową i trafiały do zbiorczych transportów na trasie Łódź-Paryż, organizowanych raz w tygodniu. W stolicy Francji nasz partner logistyczny zajmował się płynną realizacją dostaw.

Wszystkie etapy procesu logistycznego zostały starannie zaplanowane, aby zapewnić terminowe i efektywne dostarczenie materiałów do poszczególnych sklepów. Zespół logistyczny musiał stawić czoła wyzwaniom związanym z koordynacją transportów międzynarodowych oraz bieżącym zarządzaniem harmonogramami instalacji. Każdy transport był dokładnie monitorowany, a wszelkie nieprzewidziane sytuacje szybko i efektywnie rozwiązywane, aby nie zakłócać procesu montażu.

Ekipy montażowe, wyposażone w busy, odbierały gotowe zestawy z centralnego magazynu we Francji i montowały je zgodnie z planem oraz szczegółową instrukcją. Cała operacja implementacji projektu zajęła nieco ponad dwa tygodnie, podczas których pięć samodzielnych ekip instalacyjnych, koordynowanych przez dedykowanego Project Managera, pracowało równocześnie. Każda wizyta w sklepie była odpowiednio awizowana, a zakończony montaż potwierdzany protokołem i dokumentacją zdjęciową.

Nowy poziom raportowania

W ramach tego projektu wdrożyliśmy również dedykowane oprogramowanie do raportowania procedur montażu, co pozwoliło na dokładne śledzenie postępów instalacyjnych oraz kontrolę prac ekip w czasie rzeczywistym. Aplikacja rejestrowała czas dojazdu do punktu sprzedaży oraz czas pracy na miejscu, a personalizacja procesu raportowania pozwoliła na standaryzację dokumentacji fotograficznej. Dla klienta korzyścią była możliwość śledzenia postępów instalacji online w czasie rzeczywistym. Dzięki innowacyjnym rozwiązaniom technologicznym mogliśmy nie tylko monitorować na bieżąco postępy, ale także zapewniliśmy transparentność procesu i szansę szybkiej reakcji na wszelkie problemy pojawiające się w trakcie montażu.

Dzięki znakomitemu planowaniu, wsparciu nowoczesnych narzędzi online i realizacji wdrożonych standardów oraz procesów, zakończyliśmy projekt w oczekiwanym przez klienta czasie, nie przekraczając budżetu i zachowując jakość zaprezentowaną podczas instalacji prototypu. Dedykowana ekspozycja telewizorów TCL okazała się sukcesem, a sprzedaż tych produktów znacznie wzrosła, co podniosło rozpoznawalność marki w sklepach DARTY do poziomu konkurentów o wiele bardziej znanych na rynku. Cel osiągnięty!

Nasza udana współpraca z TCL potwierdza, że Warren’s niezmiennie dostarcza rozwiązania POS najwyższej jakości, a zdolność do zarządzania skomplikowanymi projektami w krótkich terminach umacnia naszą pozycję jako zaufanego partnera w branży.

Warren’s to innowacyjny producent materiałów POS. Jest częścią Grupy HOLO składającej się z 4 wzajemnie uzupełniających się agencji. Każda z nich posiada wysokie kompetencje w swoim obszarze oraz samodzielną strukturę. Dzięki dedykowanym procesom interdyscyplinarna współpraca wewnątrz Grupy HOLO jest zoptymalizowana, a w związku z tym korzystnie wpływa na czas i koszty.

Rafał Kowalczyk WARREN'S HOLORafał Kowalczyk
Posiada dwudziestoletnie doświadczenie w sprzedaży oraz w prowadzeniu projektów związanych z rozwojem i produkcją materiałów POS. Karierę rozpoczął od pracy w międzynarodowej organizacji, gdzie prowadził zespół sprzedażowy, który obsługiwał globalne korporacje. Doświadczenie zdobywał również w mniejszej firmie, ucząc się szybkiej reakcji na zmieniające się potrzeby klientów oraz elastycznego zarządzania zasobami. Jego pasją jest pozyskiwanie nowych klientów i rynków. Zdobyte doświadczenie wykorzystuje na stanowisku dyrektora sprzedaży w firmie Warren’s.

 

 


Artykuł ukazał się w ostatnim numerze OOH magazine. Do wglądu online TUTAJ.