Z zaproszenia Spandex skierowanego do firm zajmujących się profesjonalnym oklejaniem pojazdów skorzystało prawie 100 klientów. Podczas dwóch trzygodzinnych sesji uczestnicy warsztatów wzięli udział w pokazie oklejania samochodu dostawczego marki Fiat Ducato. Specjalnie na zaproszenie Spandex warsztaty poprowadził Manfred Hunold z firmy Stema, który od prawie 25 lat zajmuje się specjalistycznym oklejaniem pojazdów. Do jego obecnych obowiązków należy m.in. szkolenie specjalistów od oklejania pojazdów na całym świecie, a w portfolio zawodowym są auta sportowe, wyścigowe, samochody ratunkowe, oraz inne pojazdy. Uczestnicy mieli okazję obejrzenia katalogu z realizacjami Manfreda, co na większości z nich zrobiło duże wrażenie.
Warsztaty wspólnie z ekspertem prowadziła Monika Hagno, Sales Manager w Spandex. Dla lepszej ekspozycji szczegółów całość przy pomocy kamery była transmitowana na dwa duże ekrany plazmowe, a całość warsztatów była nagrywana. Na tej podstawie Spandex planuje przygotować materiał szkoleniowy na DVD.
Podczas pokazu ekspert okleił boki samochodu oraz tylnie szyby. Do oklejania boków użył folii Oracal 3951 zalaminowanej laminatem Oraguard 290G (w wersji błysk). Natomiast szyby wyklejał folią okienną OWV zalaminowaną specjalnym dedykowanym laminatem Oraguard 290F (dużo bardziej odpornym na zarysowania). Część praktyczną pokazu ekspert poprzedził krótkim wstępem na temat właściwego przygotowania pojazdu przed jego oklejeniem podkreślając ten etap wyklejania jako najważniejszy. Zaznaczył istotną różnicę w przygotowaniu samochodów nowych oraz używanych. W przypadku nowych zwrócił uwagę na to, że bardzo ważne jest odpowiednie przygotowanie pojazdów, w których w skład lakieru wchodzi specjalny rodzaj silikonu. Podkreślił, że w takiej sytuacji auta należy po dokładnym umyciu dobrze wysuszyć suszarką (suszenie przedwstępne) a następnie oczyścić z silikonu. W przeciwnym razie osłabi on działanie kleju i przyczepność folii (szczególnie w przetłoczeniach). Auta używane należy najpierw dokładnie umyć, a następnie przetrzeć odtłuszczającym środkiem do czyszczenia karoserii, który dodatkowo usuwa resztki brudu. W przypadku, gdy pojazd był bardzo brudny ekspert radził przetarcie lakieru izopropanolem. Kolejnym krokiem jest oczyszczenie auta specjalnym płynem Image Perfect Magic Apply.
Przed rozpoczęciem oklejania ekspert nałożył na oklejane miejsca płyn IP Stema, który opóźnia wiązanie kleju z podłożem, nie osłabiając jego adhezyjności. Jako główną korzyść wskazał możliwość łatwego repozycjonowania grafiki nawet do dwóch godzin od jej położenia. Zastrzegł jednak, że z większych przetłoczeń płyn IP Stema powinno się zmyć izopropanolem. Przygotowane wcześniej grafiki przed naklejeniem przymocował do karoserii specjalnymi magnesami, bardzo pomocnymi przy oklejaniu pojazdów. Następnie w bardzo szybki i sprawny sposób okleił powierzchnie pojazdu, wzbudzając duże uznanie uczestników warsztatów. Ekspert Spandex radził też by co najmniej 3-4 dni po oklejaniu nie myć pojazdów, w celu utrwalenia aplikacji. Jako ciekawostkę podał, że w przypadku pojawiania się pęcherzy powietrza pod folią, małe pęcherze od ok. 4 mm zostawia bez nacinania i znikają one po ok. 3 dniach, natomiast większe powinno się usuwać przez nakłuwanie. Przy oklejaniu szyb ekspert radził stosować silikonowy preparat do uszczelek, który wzmacnia trwałość aplikacji na stylu szkła i gumy.
Całość wymienionych materiałów i akcesoriów do oklejania pojazdów dostępna jest w ofercie Spandex. Pokazy przeprowadzone przez Manfreda Hunolda według zapewnień Moniki Hagno są początkiem serii specjalistycznych warsztatów, które będą przeprowadzane w małych kilkuosobowych grupach.