Od połowy kwietnia w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie można oglądać wystawę zdjęć mebli miejskich, które zdobyły nagrody i wyróżnienia w konkursie Bramy Kraju, organizowanym przez firmę reklamy zewnętrznej AMS.
Konkurs dotyczył inwestycji w zakresie wyposażenia przestrzeni publicznej w meble miejskie, czyli elementy małej architektury, takie jak: ławki, wiaty przystankowe, słupy ogłoszeniowe, tablice informacyjne, budki telefoniczne, stojaki na rowery, słupki, itp. Zwyciężył projekt zagospodarowania gdyńskiego bulwaru nadmorskiego, zaś drugą nagrodę zdobyła Warszawa za modernizację Krakowskiego Przedmieścia.
Krakowskie Przedmieście, po długo oczekiwanym remoncie, stało się najbardziej reprezentacyjnym traktem Warszawy. Modernizacja polegała m.in. na poszerzeniu chodników, wymianie nawierzchni i wyposażeniu w meble miejskie, a także w artystyczne elementy – szklane kubiki z reprodukcjami obrazów Canaletta. Jury uznało, że z prawdziwie europejskim rozmachem zrealizowano projekt nawiązujący do historycznej zabudowy Traktu Królewskiego, w który gustownie wkomponowano nowoczesne meble miejskie. Dzięki temu Krakowskie Przedmieście przeszło kompleksową metamorfozę, tworząc przestrzeń publiczną o jakości niespotykanej w kraju skali, nie tracąc przy tym historycznego charakteru. Projekt rozwiązań architektonicznych stworzył arch. Krzysztof Domaradzki, a wystrój ulicy – prof. Jerzy Porębski i Grzegorz Niwiński z Towarzystwa Projektowego.
Trzecie miejsce zdobył Rzeszów za trasę turystyczną z Rynkiem Staromiejskim. Jurorzy przyznali dodatkowo aż trzy wyróżnienia. Pierwsze przypadło ponownie Gdyni, tym razem za umeblowanie ulicy Świętojańskiej z Placem Kaszubskim. Uznanie zyskały także: Kraków za umeblowanie Placu książąt Czartoryskich i Placu Wszystkich Świętych oraz Szczecin – za artystyczny i ekologiczny projekt „15 ławeczek na 15-lecie".
W finale konkursu znalazły się projekty, które jury konkursowe uznało za najciekawsze pod względem estetycznym i najlepiej dopasowane do potrzeb mieszkańców. Ogółem na konkurs wpłynęło 31 zgłoszeń z całej Polski. Liczba prac udowodniła, że samorządy coraz częściej doceniają rolę przestrzeni publicznej w kształtowaniu wizerunku.
Warszawa jest kolejnym – po Szczecinie, Słupsku i Gdyni – miastem, w którym można podziwiać najlepsze realizacje.