Logo

Marketing MIX

Nowe logo dla produktów ekologicznych UE

Komisja Europejska oficjalnie ogłosiła zwycięzcę konkursu na logo dla produktów ekologicznych UE.

Od 1 lipca 2010 r. umieszczenie ekologicznego logo UE będzie obowiązywało na wszystkich paczkowanych produktach ekologicznych, które zostały wyprodukowane w jednym z państw członkowskich Unii Europejskiej i spełniają obowiązujące normy.

W ciągu ostatnich dwóch miesięcy około 130 000 osób głosowało online, wybierając z trójki finalistów nowy, ekologiczny symbol. Autorem zwycięskiego projektu jest Dusan Milenkovic, student z Niemiec, którego „euro liść” zdobył 63 proc. wszystkich głosów.

– Ogromnie się cieszę, że mamy nowe logo UE dla żywności ekologicznej – stwierdziła Mariann Fischer Boel, Komisarz ds. Rolnictwa i Rozwoju Obszarów Wiejskich, pomysłodawczyni konkursu. – Dzięki konkursowi znacznie wzrosła świadomość społeczeństwa dotycząca żywności ekologicznej i mamy w tej chwili logo, które będzie rozpoznawalne niemal przez wszystkich – dodaje.

Zdobywcy trzech pierwszych miejsc zostaną uhonorowani przez Dyrekcję Generalną ds. Rolnictwa i Rozwoju Obszarów Wiejskich Komisji Europejskiej na oficjalnej ceremonii wręczenia nagród, która odbędzie się w Brukseli w lipcu 2010 r.

Trzej zwycięzcy otrzymają wygrane pieniężne w wysokości 6 000, 3 500 i 2 500 euro.