Logo

Marketing MIX

173 projekty powalczą o tytuł Złotego Formatu

Tyle projektów zgłosiło w tym roku 75 miast i regionów do Konkursu Złote Formaty. Stawka jest wysoka. Na zwycięzców czekają m.in. ogólnopolskie kampanie reklamowe oraz kampanie w warszawskim metrze, na nowoczesnych nośnikach Infoscreen Grupy Ströer, organizatora Konkursu. O tym które samorządy prowadziły najskuteczniejsze działania promocyjne w ubiegłym roku, dowiemy się 22 kwietnia podczas uroczystej Gali.

Projekty napłynęły z każdego regionu Polski, przy czym rekordową liczbę, 36 projektów, zgłosiło województwo śląskie. Tym samym Śląsk pobił zeszłoroczny rekord, który również należał do tego województwa i wynosił 35 projektów.

– Konkurs Złote Formaty to obraz stanu promocji miejsc w Polsce. Z roku na rok obserwujemy zwiększające się zainteresowanie konkursem. W tym roku otrzymaliśmy 173 zgłoszenia. Jest to bardzo budujące, ponieważ, z edycji na edycję konkurs staje się coraz trudniejszy. Pojawiają się nowe kategorie, w miejsce dotychczasowych. Zwiększają się wymagania formalne wobec nadsyłanych projektów. Wciąż podnoszone są kryteria oceny. Coraz więcej samorządów prowadzi działania promocyjne na dobrym poziomie i chcą je zaprezentować na forum publicznym. Pojawia się więcej mniejszych miast, które choć nie dysponują takimi budżetami na promocję jak duże aglomeracje, mają nieraz doskonałe pomysły. Jak się okazje, pomysł jest nieraz ważniejszy niż fundusze. Cieszy nas również duża ilość projektów nadesłanych do najbardziej prestiżowej ale i wymagającej kategorii jaką jest Grand Prix – Całokształt Działań Promocyjnych – mówi Janusz Malinowski, prezes Zarządu Grupy Ströer w Polsce.

Projekty oceni jury składające się ze specjalistów gwarantujących fachowość i wysoki poziom merytoryczny w podejściu do ich oceny. Funkcje audytora, zapewniającego bezstronność podejmowanych decyzji, w tegorocznej edycji Konkursu będzie pełniła firma  Ernst&Young.