Logo

Marketing MIX

Projekt „Przystanek dla Warszawy” AMS SA i Ströer Polska

Projekt „Przystanek dla Warszawy” ma na celu wymianę wiat przystankowych w Warszawie przy udziale partnera prywatnego. Jest to projekt m.st. Warszawy, którego podstawą jest Ustawa o koncesji na roboty budowlane lub usługi z 2009 r. Partner prywatny – koncesjonariusz, w zamian za nowe wiaty, otrzyma prawo do korzystania z powierzchni reklamowych na nich umieszczonych. Projekt wiaty konkursowej przewiduje
2 dwustronne nośniki reklamowe typu citylight. W tego typu nośniki będą wyposażone także wiaty seryjne. Korzyści finansowe pobierane z powierzchni reklamowych umieszczonych na przystankach będą jedyną formą wynagrodzenia koncesjonariusza.  Do wymiany jest 1580 wiat w całej Warszawie. Około 625 przystanków zlokalizowanych w Śródmieściu i dzielnicach ościennych zostanie wyposażonych w wiaty zgodne z projektem wskazanym przez m.st. Warszawę. Na pozostałych przystankach (ok. 955) będą mogły stanąć wiaty z seryjnej produkcji, zaproponowane przez partnera prywatnego, po wcześniejszej akceptacji miasta. Na obszarach objętych nadzorem konserwatorskim oraz w miejsce wiat z produkcji seryjnej, partner prywatny będzie mógł zainstalować wiaty wg. trzeciego projektu, tzw. konserwatorskiego. Już dzisiaj takie wiaty wykonane przez AMS ustawione są w Al. Ujazdowskich. Oprócz wiat przystankowych, przedmiotem koncesji jest wykonanie dodatkowych elementów wyposażenia zlokalizowanych w obrębie wiat przystankowych, tj. ławek wolnostojących, stojaków rowerowych i słupków przystankowych.

Spółki z branży reklamy outdoor Stroer Polska i AMS zamierzają równo dzielić się zarówno kosztami, jak i potencjałem powierzchni reklamowej, która powstanie w wyniku realizacji projektu budowy 1580 wiat przystankowych w Warszawie. AMS i Stroer, jako konsorcjum, startują w przetargu rozpisanym przez Warszawę. Władze Warszawy 18 maja 2010 r. ogłosiły postępowanie w sprawie udzielenia koncesji na budowę i utrzymanie wiat na przystankach komunikacji miejskiej. Wymienionych zostanie 1580 wiat. Przedstawiciele AMS oraz Stroer mają nadzieję, że przetarg zostanie rozstrzygnięty jeszcze przed wyborami samorządowymi. Oznaczałoby  to, że pierwsze nowe wiaty mogłyby zostać postawione jeszcze w tym roku. Spółki nie chcą deklarować jakie przychody chcą osiągnąć dzięki realizacji projektów. Przyznają też, że ich zdaniem, tak duża koncesja powinna zostać podzielona. O kontrakt z Warszawą starają się również Clear Channel Poland, JC Decaux Polska, konsorcjum Universum Digital oraz UPG Warszawa a także konsorcjum notowanego na GPW CAM Media oraz CAM Polski Outdoor.