Logo

Marketing MIX

LEDy dla wymagających

Rynek digital out of home dojrzewa – rośnie liczba ekranów w poszczególnych miastach oraz powierzchnia instalowanych nośników. Dojrzałość rynku pociąga za sobą wzrost świadomości ze strony klienta, który staje się coraz bardziej wymagający – oczekuje od dostawcy kompleksowej obsługi. Przykładem tego, jak powinna wyglądać integracja usług towarzysząca sprzedaży ekranów LED jest współpraca firmy Flexvision z siecią Screen Network – największym operatorem systemów i dostawcą usług DOOH Media w Polsce.

Jak pokazuje rynek digital signage, działania marketingowe bazujące na markach uznanych podzespołów LED nie zawsze decydują o przewadze w procesie selekcji dostawców ekranów. Strategia działalności firmy Flexvision, zakładająca m.in. kontrolę i rozwój produkcji kontraktowej, logistyki, dystrybucji i serwisu pozwoliła przekonać ekspertów Screen Network do nawiązania współpracy z firmą przy realizacji projektu Tesco LED. O wyborze dostawcy zadecydowała także znajomość specyfiki produktu, zaplecze technologiczne, doświadczenie oraz wiedza pracowników – kryteria zapewniające bezpieczeństwo inwestycji.

KompLED usług

Tesco LED to projekt budowy największej w Europie Środkowo – Wschodniej profesjonalnej sieci ekranów LED. W pierwszym etapie projektu zostanie zainstalowanych i skonfigurowanych 40 ekranów,  każdy o powierzchni 50m2 i rastrze fizycznym 16mm. Ekrany umiejscowione będą głównie na parkingach hipermarketów Tesco. Kluczowym aspektem będzie jak najlepsza ekspozycja materiału reklamowego, zarówno dla odwiedzających hipermarket, jak i dla osób przejeżdżających.

Usługi świadczone przez firmę Flexvision dla tego projektu obejmą pełny łańcuch dostaw – począwszy od wyboru technologii pod kątem wymagań klienta, przez integrację systemu, aż po długoletni serwis całej sieci. Na potrzeby projektu zostanie powołana specjalna jednostka monitorująca – zespół specjalistów, którzy na bieżąco będą śledzić obraz transmitowany z kamer zamontowanych przy każdym nośniku. Dzięki temu rozwiązaniu właściciele ekranów zyskają pewność, że w razie jakichkolwiek zakłóceń, np. wstrzymania wyświetlania reklam, nastąpi natychmiastowa reakcja.

W warstwie technologicznej projekt obejmie wybór technologii i komponentów, dostosowanie parametrów urządzeń do wymagań biznesowych oraz analizę techniczną prawnych. Co istotne dla zapewnienia możliwie najłatwiejszej integracji poszczególnych elementów sieci i usług, wybrane rozwiązania zostały poddane analizie DfX, czyli szeregowi działań na etapie projektowania urządzenia lub systemu, które ukierunkowują wszelkie prace pod oczekiwany efekt. W fabrykach dostawców firma nadzoruje procesy kontroli wejściowej komponentów kupowanych, procesy produkcji diod oraz kontroli wyjściowej, w Polsce natomiast – procesy kontroli wejściowej produktów, pełne testy funkcjonalne i pomiary pod kątem zgodności ze specyfikacją. Do obowiązków dostawcy należy także projekt i kompleksowa realizacja całości rozwiązań logistycznych – od zakupu komponentów tworzonej sieci przez zarządzanie transportem i magazynowaniem, procedury celno-podatkowe, aż po proces instalacji i uruchomienia.

Po pierwsze: nie szkodzić

Jednym z głównych fundamentów i wyróżników tego projektu jest obsługa serwisowa. We współpracy z producentami urządzeń i partnerami zewnętrznymi eksperci z firmy Flexvision zbudowali profesjonalny plan, który będzie bazował na sprawdzonych rozwiązaniach z branży IT i Telekomunikacyjnej. Jednym z narzędzi, jakie zostanie wdrożone w związku z realizacją projektu, jest FlexTrace – wysoce skalowalny system PLM (Product Lifecycle Management), który pozwoli na śledzenie historii każdego z komponentów sieci. Każdy pojedynczy moduł LED, zasilacz, wentylator, czy dysk twardy posiadać będą unikalny numer seryjny i pełną historię zakupów, kontroli, pomiarów oraz napraw.

Niezmierne istotne dla powodzenia inwestycji jest to, aby ekran LED współgrał z otoczeniem, a nie dominował wzbudzając protesty społeczeństwa. „W trakcie planowania i  realizacji każdego projektu instalacji nośników zawsze staramy się wystąpić w roli podmiotu doradczego. Niezmiernie istotną kwestią jest umiejscowienie ekranu przy uwzględnieniu wielu czynników: z jednej strony nośnik reklamowy winien być odpowiednio widoczny, ustawiony na odpowiedniej wysokości, czy pod odpowiednim kątem, z drugiej zaś – nie może poprzez emitowanie dynamicznych obrazów stwarzać zagrożenia dla osób kierujących pojazdami, czy być uciążliwym dla mieszkańców okolicznych budynków mieszkalnych” – mówi prezes Flexvision, Konrad Pawlak. Niejednokrotnie firma Flexvision nie zrealizowała projektu, odradzając potencjalnemu Klientowi instalacji w wybranej lokalizacji. „Stoimy na stanowisku, że ignorancja w tym zakresie w dłużej perspektywie czasu zaszkodzi nie tylko otoczeniu, ale przede wszystkim inwestorowi i firmie stawiającej nośnik, dlatego też bardzo ważną kwestią pozostaje właściwy dobór lokalizacji, wielkość ekranu, spełnianie parametrów w zakresie jasności” – dodaje Konrad Pawlak.

Nowe perspektywy

Mając na uwadze skalę pionierskich rozwiązań specjaliści z firmy Flexvision mają nadzieję, że rynek nośników LED po raz pierwszy w historii będzie alternatywą lub znaczącą częścią kompleksowych kampanii reklamowych dotychczas realizowanych przez główne media i branżę outdooru tradycyjnego. Mimo prób stowarzyszania i łączenia się właścicieli pojedynczych nośników branża ta ciągle traktowana jest jako forma ambient-marketingu. Dzięki tym rozwiązaniom po raz pierwszy w Europie Środkowo – Wschodniej powstanie jednorodna, centralnie zarządzana, wiarygodna i bezpieczna dla reklamodawców sieć nośników LED, która spełniać będzie wszystkie wymagania stawiane mediom Premium przez najbardziej uznane marki.

Obserwując zmiany, jakie zachodzą na rynku digital signage możemy łatwo zaobserwować, że kończy się powoli okres boomu związanego z efektem owczego pędu i nie zawsze dobrze przemyślanych decyzji inwestycyjnych. Rynek ewidentnie dojrzewa, wzrastają wymagania i świadomość klientów, których liczba równocześnie maleje. Maleje również liczba dostawców, którzy są w stanie sprostać coraz wyższym wymaganiom technologicznym i biznesowym. Wszystko to wskazuje na postępującą profesjonalizację branży.