POS jest tam, gdzie najwięcej się dzieje. To on jest najbliżej bramki przeciwnika i musi skutecznie bronić swojej pozycji na boisku. Trade marketing i związane z nim strategiczne planowanie powierzchni miejsca sprzedaży zyskuje obecnie coraz więcej zwolenników. Kanały ATL informują i utrwalają w świadomości komunikaty reklamowe, natomiast nośniki BTL są z klientem tam, gdzie wyciąga on portfel z kieszeni.
Promowanie produktu w miejscu sprzedaży jest strategiczne z wielu przyczyn. Przede wszystkim zapewnia dotarcie do klienta końcowego w bardzo ważnym momencie podejmowania decyzji zakupowych oraz pozwala na bezpośredni kontakt z produktem. – Nasz „komunikat” oddziałuje więc nie tylko na pojedyncze zmysły klienta (jak przekaz telewizyjny, radiowy czy prasowy), ale całościowo – klient może dowiedzieć się szczegółów dotyczących produktu u hostessy, może produktu dotknąć lub nawet go spróbować – mówi Monika Marczak, new business manager agencji Partner ASM – Krótko mówiąc może od razu upewnić się, że ten asortyment jest właśnie dla niego – podsumowuje Marczak. Trudno wyobrazić sobie dzisiejszy handel bez produktów wspierających sprzedaż. Badania wskazują, że ponad połowa decyzji o kupnie jest podejmowana w miejscu sprzedaży, a odpowiednio wykorzystane materiały POS przyciągają uwagę potencjalnych klientów, informują o zaletach produktu i ułatwiają podjęcie decyzji. (…)
Artykuł ukazał się w majowym wydaniu OOH magazine.
Cała publikacja dostępna pod adresem:
pub.oohmagazine.pl/2011/OOH25.pdf