Logo

Marketing MIX

Biżuteria miejska

Meble miejskie, a więc elementy małej architektury, mają ogromny wpływ na obraz całego miasta. Niczym biżuteria mogą stanowić o całości kreacji architektonicznej przestrzeni, zdobić i dopełniać lub psuć i dezintegrować obraz. Właściwe dodatki podkreślą charakter kreacji, subtelnie i delikatnie, nie dominując nad nią.

Meble miejskie to nic innego, jak elementy małej architektury, a więc wiaty przystankowe, słupy ogłoszeniowe, ławki, tablice informacyjne. Są naturalne i praktyczne, użyteczne publicznie, służą do celów komercyjnych jako nośnik reklamowych, ale przede wszystkim mają ogromny wpływ na wizerunek miasta. Pełnią więc wiele funkcji, łączą w sobie utylitarność z estetyką będąc jednocześnie efektywnym narzędziem reklamowym. – Powtarzając za prof. Michałem Stefanowskim, projektantem, profesorem ASP i współautorem Miejskiego Systemu Informacji Warszawy, meble miejskie przede wszystkim powinny służyć ludziom – ich użytkownikom – tłumaczy Grażyna Gołębiowska, Dyrektor Działu Komunikacji Marketingowej i PR firmy AMS SA – Powinny sprawiać, że przebywanie w przestrzeni miejskiej staje się łatwiejsze, wygodniejsze, czasem bezpieczniejsze i przyjemniejsze. Dobrze zaprojektowane, wyraziste meble miejskie mogą sprawić, że mieszkańcy danego miejsca będą z niego dumni, a turyści i inni goście je zapamiętają. Mogą tym samym budować pożądany wizerunek i markę miasta i podkreślać jego tożsamość – mówi Gołębiewska. (…)

Artykuł ukazał się we wrześniowym wydaniu OOH magazine.

Cała publikacja dostępna pod adresem:

http://issuu.com/oohmagazine/docs/ooh_3_2011