Ikonos – polski producent a zarazem dystrybutor materiałów do druku wielkoformatowego z powodzeniem zaprezentował pełna ofertę mediów. Nie zabrakło także pokazów oklejania pojazdów z Chevroletem Camaro z roku 1967 w roli głównej. Można też było wygrać całą paletę materiałów!
W dniach od 21 do 24 maja 2013 IKONOS pokazał pełną ofertę materiałów i atramentów na stoisku podczas poznańskiej Euro-Reklamy i trwającej równolegle Poligrafii. Opolski dystrybutor posiada w swoim portfolio wiele produktów, jednak można aktualnie zauważyć większe zainteresowanie takimi materiałami jak folie do dekoracji, tapety do druku, folie samochodowe.
– Spowodowane jest to tym, że cześć agencji i drukarni zamiast walczyć cenowo o klienta na produkty nisko-marżowe takie jak baner lub folia woli drukować mniej ale za to zarabiać więcej na produktach niszowych, dekoracyjnych itd. – mówi Paweł Stania, z działu marketingu firmy.
– Jako czołowy dystrybutor posiadamy szeroką gamę produktów od banerów przez siatki, blockouty, folie samoprzylepne i laminaty, różnego rodzaju papiery, backlity, blockouty, tapety, flagi, folie dekoracyjne i samochodowe, płyty PVC i kompozytowe i oczywiście atramenty eko, mild, solwentowe jak i UV – kontynuuje.
Dodatkowo jako producent części z wymienionych grup towarowych możemy zagwarantować niską cenę wprost z fabryki. Po drugie, mając bezpośredni kontakt z rynkiem, bardzo szybko reagujemy na potrzeby rynkowe, jesteśmy w stanie w kilka miesięcy a nawet tygodni wprowadzić nowy materiał na rynek. Współpracujemy z najlepszymi dostawcami komponentów na świecie. Aktualnie nasza firma rozpoczyna produkcję nowego asortymentu takiego jak fototapety papierowe oraz folie z klejem kanalikowym ułatwiającym aplikacje. – tłumaczy Paweł Stania. – W ostatnich miesiącach mocno rozwinęliśmy grupę folii do piaskowania, które produkujemy w 3 grubościach z różnymi rodzajami kleju. Wszystkich folii samoprzylepnych mamy już kilkadziesiąt wariantów!
– Ikonos oprócz rozwoju samych produktów inwestuje w aspekt ekologiczny, logistyczny oraz obsługę klienta. Jeśli chodzi o ekologię to w ostatnim czasie uruchomiliśmy system dopalania powietrza procesowego, przez to nie emitujemy szkodliwych substancji do atmosfery. Rozbudowaliśmy dział konfekcjonowania o nowe linie przewijające, przez co powiększyliśmy nasze moce produkcyjne. W ostatnich latach powiększyliśmy powierzchnie magazynowe w Warszawie, Krakowie, Poznaniu i Trójmieście a w zeszłym roku wybudowaliśmy nowy magazyn wysokiego składowania w Opolu a w planach jest już kolejny. Powodem tych inwestycji jest troska o klienta, gdyż chcemy zagwarantować stałą dostępność całego asortymentu dla odbiorców w kraju i zagranicą. Lada moment będziemy mieć premierę naszego nowego, webowego systemu obsługi klienta biznesowego – B2B.ikonos.pl. Nowa wersja portalu jest w pełni zintegrowana z naszymi systemami informatycznymi, przez co klient ma dostęp do stanów magazynowych, swoich dokumentów, systemu rabatowego i lojalnościowego. Duży nacisk położyliśmy na interfejs aby był prosty, szybki i użyteczny – kończy Paweł Stania, szef działu marketingu firmy. – Wszystkie zmiany w naszej firmie podyktowane są potrzebami odbiorców. Rozwój naszej firmy pomoże rozwinąć się naszym klientom. Chcemy być pewnym i sprawdzonym dostawcą na lata.
Polskim dystrybutorem materiałów Ikonos jest Atrium Centrum Ploterowe.