Czy wypada zamówić piwo do owoców morza lub jaki gatunek pasuje do deseru można dowiedzieć się z Karty Piw, czyli przewodnika po świecie piwa i rozmaitych piwnych ciekawostkach, przygotowanego przez Kompanię Piwowarską specjalnie z myślą o gastronomii. Do końca roku do 9 tys. lokali w całej Polsce trafi 60 tysięcy eleganckich kompendiów, które mają zmienić sposób postrzegania piwa przez konsumentów i sprawić, by chmielowy napój zyskał status podobny do wina i był chętniej wybierany do posiłku.
– Piwo nie ustępuje winu pod żadnym względem, te dwie kategorie różnią się jedynie sposobem opowiadania o nich. Chcemy przywrócić piwu jego atrakcyjność, „odczarować” je, zaciekawić konsumentów – tłumaczy Krzysztof Kaczmarek, dyrektor ds. rozwoju gastronomii w Kompanii Piwowarskiej. – Kanał gastronomiczny idealnie się do tego nadaje, bowiem właśnie tutaj konsumenci chętnie próbują nowości i korzystają z rekomendacji.
Karta Piw ma zachęcić gości lokali do degustacji poprzez edukowanie ich na temat różnorodności kategorii piwa i cydru, a docelowo – zmienić nawyki konsumenckie. W poręcznej, estetycznej Karcie Piw Kompania Piwowarska zebrała wszystkie potrzebne informacje: kroki perfekcyjnego serwowania piwa, sposób degustacji, prezentację marek z portfolio KP, opis procesu produkcji, propozycje łączenia kategorii piwa z wybranymi daniami oraz kilka ciekawych faktów na temat chmielowego napoju.
Kartę Piw przygotowano w dwóch wariantach, Premium i Standard. Różnica między nimi polega głównie na proporcjach treści. Wersja Premium prezentuje szeroki opis marek Premium (Pilsner Urquell, Grolsch), a informacje o markach mainstream (Dębowe Mocne, Żubr, Wojak) są skondensowane; natomiast w wersji Standard jest odwrotnie. Oba warianty zawierają wyjmowaną wkładkę z możliwością uzupełnienia cen marek dostępnych w ofercie. Karta Piw będzie dystrybuowana w ilości 60 tys. sztuk do lokali w całej Polsce.