Ploter Anapurna M2050 to, jak podaje Agfa Graphics, od dłuższego czasu najlepiej sprzedający się model z oferty działu inkjetowego firmy, także w Polsce. Miniony rok przyniósł prawdziwy wysyp tych urządzeń w naszym kraju. Jedno z nich w listopadzie trafiło do pabianickiej drukarni wielkoformatowej Genesisart. Dzięki temu jej oferta poszerzyła się o prace wykonywane na różnego rodzaju podłożach sztywnych o formacie maksymalnym 2,07 x 3,2 m.
– Zaczynaliśmy w 2007 roku od biura projektowego – mówi Igor Kłys, właściciel Genesisart – zaś dwa lata później zainwestowaliśmy w pierwszy ploter do zadrukowywania mediów giętkich. Dziś posiadamy sześć tego rodzaju urządzeń, do których w ubiegłym roku dołączył ploter UV. Poza tym posiadamy studio graficzne i kompletnie wyposażony dział obróbki po druku, dzięki czemu jesteśmy w stanie wykonać każdą pracę na dowolnym podłożu: elastycznym bądź sztywnym.
Genesisart obsługuje przede wszystkim agencje reklamowe i dużych klientów sieciowych z Polski oraz – w mniejszym stopniu – z zagranicy. W pozyskiwaniu zleceń pomagają strony internetowe stworzone z myślą o kolejno uruchamianych w ramach Genesisart marek. Są nimi: sklep internetowy z pełną ofertą wydruków wielkoformatowych (działający pod adresem www.wydrukujonline.pl), Genesisart Decor (portal i dział firmy dedykowany na rynek wystawienniczy) oraz GenesisartUV (uruchomiony w związku z inwestycją w ploter Agfa Graphics).
– Ploter UV w naturalny sposób uzupełnił nasz park maszynowy – mówi Igor Kłys – umożliwiając realizację zleceń, które do tej pory traciliśmy na rzecz konkurencji. Obecnie możemy zaproponować naszym klientom kompletne portfolio usług w zakresie druku wielkoformatowego do szerokości 3,2 metra.
Decyzję o zakupie urządzenia pracującego w technice inkjet UV, pozwalającego na bezpośrednie zadrukowywanie zarówno podłoży sztywnych jak i giętkich, Igor Kłys podjął pod koniec 2012 roku. – Cały rok ubiegły poświęciliśmy na analizę rynku, testowanie urządzeń kilkunastu producentów, wizyty w centrach demonstracyjnych i odwiedzanie użytkowników poszczególnych maszyn. O wyborze Agfa Graphics zdecydowały dwa kluczowe czynniki: technologia i cena. Ploter Anapurna M2050 oferuje najwyższą jakość druku, co jest dla nas niezwykle ważne. Zawsze stawialiśmy na urządzenia markowe, nawet kosztem wyższej ceny wydruku. Poszukiwaliśmy też rozwiązania uniwersalnego, drukującego zarówno na mediach sztywnych jak i giętkich. Elastyczność i możliwość szybkiego przełączania między trybami to olbrzymia zaleta plotera Anapurna M2050. Podobnie jak wykorzystywana przez nas choćby do poddruków na mediach transparentnych opcja koloru białego.
Dostarczony do firmy Genesisart ploter Anapurna M2050 pracuje standardowo w trybie 6-kolorowym (CMYKLmLc), dodatkowa biel stosowana jest jako kolor kryjący bądź podkładowy. Urządzenie oferuje wysoką rozdzielczość (1440 dpi) i prędkość drukowania (do 53 m2/h). W przypadku mediów sztywnych maksymalny format zadruku wynosi 2,07 x 3,2 m, zaś grubość materiału – 4,5 cm. Materiały giętkie ogranicza wyłączne szerokość roli, wynosząca 2,07 m. Przez pierwsze dwa miesiące ploter był wykorzystywany głównie do zadrukowywania tych pierwszych. – Podłoża sztywne stanowią obecnie 70% wszystkich zleceń obsługiwanych przez to urządzenie – mówi Igor Kłys. – Wśród zadrukowywanych materiałów prym wiodą szkło, płytki ceramiczne i PCV. Zrealizowaliśmy przez ten okres wiele niestandardowych prac, choćby ostatnio – nadruk na hartowanych szybach przeznaczonych na dno pabianickiego basenu. Docelowo ploter Anapurna M2050 chcemy wykorzystywać właśnie do tego rodzaju nietypowych prac, których nie można wykonać w innej technice niż inkjet UV.
Igor Kłys przyznaje, że poza zleceniami dla dotychczasowych klientów ploter coraz częściej obsługuje zamówienia składane przez zupełnie nowych odbiorców: – Dzieje się tak, chociaż działania marketingowo-promocyjne, związane z tą inwestycją, są dopiero przed nami. Mam tu na myśli zarówno promocję poprzez Internet – stąd uruchomienie nowej strony dedykowanej drukowi UV – udział w targach branżowych (m.in. VisCom) czy reklamę na wykupionych już billboardach. Chcemy aby o tej inwestycji i możliwościach technicznych z nią związanych było naprawdę głośno. To tym bardziej ważne, że nie wszyscy z naszych klientów, także tych potencjalnych, zdają sobie sprawę z potencjału techniki inkjet UV. O proekologiczności, na którą coraz więcej z nich zwraca uwagę, nie wspominając.
Igor Kłys podkreśla też bardzo dobrą współpracę z firmą Agfa Graphics jako dostawcą rozwiązania: – Zarówno kontakty z działem handlowym w osobie pana Przemysława Arabskiego, jak też obsługę posprzedażowo-serwisową oceniamy bardzo pozytywnie. Pracownicy firmy Agfa Graphics służyli nam też radą i pomocą przy przygotowaniu przestrzeni niezbędnej do zainstalowania plotera.
– Jego dostosowanie do potrzeb urządzenia nie było sprawą prostą – dodaje Przemysław Arabski, regionalny szef sprzedaży w dziale inkjetowym Agfa Graphics. – Byliśmy pod ogromnym wrażeniem, gdy po trzech dobach pomieszczenie było w pełni gotowe, choć zakres prac obejmował m.in. wyburzanie starych i stawianie nowych ścian, wyrównanie podłogi, malowanie, zakładanie wentylacji itd. Firma Genesisart rozwija się w bardzo szybkim tempie, a przygotowania do uruchomienia plotera Anapurna M2050 tylko potwierdzają sprawność jej działania i zaangażowanie w prowadzoną działalność.
– Każdą pracę można wykonać pod warunkiem, że podzieli się ją na odcinki – to ulubione hasło Igora Kłysa widnieje na jednym z billboardów zdobiących wnętrza firmy Genesisart. Można tu obejrzeć również wiele prac wykonanych przez nią na różnorodnych podłożach. Część z nich stanowią próbki możliwości plotera Anapurna M2050. O ich jakości mogą naocznie przekonać się przedstawiciele agencji reklamowych oraz klienci docelowi, zainteresowani współpracą z pabianicką drukarnią. – Z myślą o nich organizujemy systematycznie „dni otwartych drzwi”, podczas których można obejrzeć użytkowany przez nas sprzęt, wykonać próbne wydruki na własnych podłożach, porozmawiać z naszymi drukarzami. Dzięki inwestycji w ploter Anapurna M2050 grono potencjalnych odbiorców znacznie się powiększyło. Zapraszamy zatem do kontaktu z nami pasjonatów reklamy, architektów, meblarzy, szklarzy, grupy remontowe, producentów ekspozytorów oraz wszystkich, którzy mają oryginalne pomysły na wykończenie swoich produktów – mówi Igor Kłys.
– Rozwój drukarni Genesisart obserwujemy z prawdziwą satysfakcją – dodaje Przemysław Arabski. – Tym bardziej cieszymy się, że rozszerzając swoją ofertę o druk inkjetowy UV jej właściciel zdecydował się na zakup naszego rozwiązania. Dostarczony tu ploter Anapurna M2050 to kolejne już urządzenie tej serii zainstalowane w firmie z województwa łódzkiego i potwierdzające naszą pozycję lidera w tym regionie. Mamy nadzieję, że będzie on bezawaryjnie pracował przez wiele lat i pozwoli drukarni Genesisart na realizację kolejnych kroków w jej rozwoju.
Zdjęcie: Przy nowym ploterze Anapurna M2050 stoją: Przemysław Arabski – regionalny szef sprzedaży w dziale inkjetowym Agfa Graphics (z lewej) i Igor Kłys – właściciel firmy Genesisart.
Materiał powstał na podstawie informacji Agfa Graphics NV oraz PAI PrintinPoland.com.