Produkty i usługi oferowane pod markami własnymi, czyli takie które najczęściej wytwarzane są na zamówienie dużych firm i sieci handlowych, są zwykle tańszymi alternatywami dla dobrze znanych lokalnych lub międzynarodowych marek. Istnieją jednak i takie, które pozycjonowane są jako marki luksusowe.
Polska jest europejskim liderem we wzroście znaczenia marek własnych. Około 30% krajowych produktów jest sprzedawanych waśnie pod tym szyldem. Wartość rynku produktów marek własnych szacowana jest aż na ok. 90 mld zł. Za największą część sprzedaży tych marek w Polsce odpowiadają sklepy dyskontowe, w których marki własne stanowią nawet 85% oferty. Rozwój marek własnych jest jednak obecnie priorytetem deklarowanym przez wszystkie sieci handlowe. Towary oferowane pod markami własnymi sklepów bardzo często nie odbiegają jakością od swoich znanych, markowych odpowiedników. A nawet więcej – wraz z rozwojem ilościowym nastąpił postęp jakościowy marki własnej w Polsce. Oprócz marek najniższej i średniej półki cenowej dostępne są marki segmentu premium.
W 2014 roku naprzeciw potrzebom rynku marek własnych wychodzą również Targi Kielce. Pod koniec czerwca w drugim ośrodku wystawienniczym w Europie Środkowo-Wschodniej odbędą się pierwsze targi Private Label w Polsce. W programie spotkań biznesowych znajdzie się również specjalistyczna konferencja. Wystawa będzie jedną z nielicznych w Europie międzynarodowych platform biznesowych dla przemysłu marek własnych, miejscem spotkań producentów, odbiorców hurtowych i najważniejszych sieci handlowych z całego Starego Kontynentu. Dzięki skoncentrowaniu w jednym miejscu wszystkich podmiotów zainteresowanych działaniami w tym sektorze, targi Private Label będą najlepszym miejscem do prezentacji najnowszej gamy produktów, nawiązania szerokich sieci kontaktów biznesowych oraz podpisania intratnych kontraktów.
Wydarzenie objęte jest patronatem OOH magazine.