Już po raz siódmy przedstawiciele handlu detalicznego spotkali się na corocznym Retail Marketing Forum (Forum Marketingu w Handlu Detalicznym). Impreza miała miejsce 10 kwietnia 2014 r. w Warszawie w Adgar Plaza.
Retail Marketing Forum to coroczna impreza skierowana do właścicieli i szefów marketingu sieci handlowych oraz zarządzających obiektami handlowymi. W tym roku tematem przewodnim była integracja handlu tradycyjnego z internetowym. Można było dowiedzieć się, jakie atuty mają salony stacjonarne i w jaki sposób mogą wykorzystać swoją przewagę nad e-sklepami. Eksperci pokazali także, jak e-commerce może wspierać tradycyjny handel. Okazuje się, że te dwa kanały wcale nie muszą ze sobą konkurować, a wręcz przeciwnie – wykorzystując ich synergię możemy odnieść wielki sukces rynkowy.
Gdzie klienci szukają, a gdzie ostatecznie kupują różne produkty, jak to oszacować i jak wyporzystać tę wiedzę – na te i na wiele innych pytań odpowiedział w trakcie konferencji Radosław Knap, wicedyrektor generalny i dyrektor ds. badań rynku w PRCH omawiając wyniki badań pt. "Showromming i efekt ROPO w centrach handlowych".
Jak olśnić klienta w tradycyjnym sklepie? Frapującą prelekcję na temat możliwości wykorzystania nowinek technicznych i zaskakujących sposobów przyciągnięcia klienta do tradycyjnego sklepu, zaobserwowanych w różnych miejscach na świecie wygłosił właściciel i prezes Promedia Jerzy Osika.
"Zwykłe" sklepy konkurując z e-commerce powinny postawić na oddziaływanie emocjonalne, bo to właśnie emocje i zmysły (przede wszystkim wzrok, ale i dotyk, słuch i smak) sprawiają, że 95-95-proc.klientów robi zakupy. W następnych wykładach prelegenci zapoznawali słuchaczy kolejno z tajnikami integracji oprogramowania, postępującym rozwojem zarówno e-commerce, jak i m- commerce oraz badaniami rynku na tę okoliczność (Beata Horodniczy i Ewa Andraszek z DCN Direct), sposobami motywowania pracowników, który sprzyjałby nakłanianiu klientów do korzystania z nowych technologii (Tomasz Sepioło z fimy Solix), oraz możliwościami zwiększenia sprzedaży poprzez integrację systemu e-marketingowego z platformą e-commerce (Mariusz Gajewski z SARE).
Prelegenci przedstawili też skuteczne strategie marketingowe w handlu w cyberprzestrzeni (Mateusz Kowalczyk, I-sklep.pl), nowoczesnee usługi płatnicze wykorzystywane w e-commerce (Jacek Kinecki, Przelewy24), oraz sposoby zaspokajania indywidualnych potrzeb klientów podczas ich pobytu w e-sklepie w celu zwiększenia wartości i częstotliwości zakupów zarówno w kanale online, jak i offline (Cezary Kożon, Fast White Cat). Następnie Katarzyna Czuchaj-Łagód, właścicielka i dyrektor zarządzający Mobile Institute przedstawiła nowe trendy zakupowe w kontekście zwiększającej się liczby konsumentów mobilnych, a Andrzej Kazoń z G.m.b.H Polska omówił nowe technologie "terminalowe" w dobie e-commerce.
Uczestnicy konferencji mogli nie tylko po wykładach, ale i mniej formalnie – przy kawie – zadawać pytania prelegentom, oraz nawiązać z nimi trwalsze formy współpracy. Spotkaniu Retail Marketing Forum towarzyszyła także część wystawiennicza, gdzie zaprezentowały się firmy z ofertą dla sieci handlowych.
OOH magazine był partnerem wydarzenia.