Logo

AktualnościGadżety reklamowe

Marketing, smacznego!

Słodycze reklamowe to uniwersalny gadżet reklamowy. Słodkości wywołują pozytywne skojarzenia, są plastycznym i kreatywnym produktem, a lubią je praktycznie wszyscy, wszak rodzajów słodkich gadżetów znajdziemy niemało. To idealny element szerokiej akcji promocyjnej, jak i trafiony zindywidualizowany prezent dla kontrahenta.
 Słodki wybór

Słodycze znalazły dla siebie szerokie miejsce w branży reklamowej. To niezwykle zróżnicowana i bogata oferta produktów, przez co stają się wszechstronnym upominkiem reklamowym. Świetnie sprawdzają się w różnorodnych działaniach promocyjnych. A wybór jest naprawdę szeroki, od cukierków, ciastek, lizaków, żelków, pojedynczych czekoladek rozdawanych luzem, przez czekolady, bombonierki czy na luksusowych pralinach i zestawach kończąc. – Na rynku polskim nieśmiertelnym klasykiem są krówki reklamowe. Dostarczane przez nas krówki są wysyłane do klientów w ciągu 1-2 dni od produkcji, zaś technologia ich wytwarzania opiera się na starych recepturach i najwyższej jakości składnikach. Nie ma to nic wspólnego z „krówkami” sprzedawanymi w supermarketach czy na stoiskach w kurortach. Smak, konsystencja i ogólna jakość tych wyrobów jest nieporównywalnie wyższa. Niezmiennie bardzo popularne są też małe czekoladki sprzedawane luzem, jak czekoladki z klasą, czekoladki belgijskie czy czekoladki neapolitanki. Na ich korzyść przemawia wysoka jakość, niska cena i szybki czas realizacji, a także podzielność – mówi Jarosław Błaszczak, współwłaściciel w firmie B&B Słodycze z Pomysłem. – Słodycze reklamowe to jedno z narzędzi budowania wizerunku firmy. Niezależnie od tego jak je zapakujemy, niezmiennie najważniejsza będzie jakość świadcząca o pozycji biznesowej firmy – mówi Krzysztof Stypułkowski z firmy Manufaktura Czekolady Chocolate Story, podkreślając kwestię jakości, która przekłada się na odbiór marki przez obdarowanego. – W cenie pozostają wysokiej klasy czekolady produkowane ręcznie z możliwością zamieszczenie haseł reklamowych na banderoli, a także ekskluzywne czekoladowe praliny w pudełeczkach – dodaje Krzysztof Stypułkowski.

Klasa i elegancja zamknięta w czekoladzie? Jak najbardziej. Ekskluzywne słodycze reklamowe to produkty wykonane z wysokiej jakości składników, często oryginalne, w eleganckim, ozdobnym opakowaniu. – Praliny, trufle, niesamowite nadzienia i dodatki, godne wyśmienitej czekolady to kompozycje stanowiące o elegancji i prestiżu, wyrafinowanym guście i niezapomnianym smaku – tych właśnie cech szukają klienci w słodyczach reklamowych – mówi Adam Urbaniak, Kierownik ds. sprzedaży B2B w firmie MM Brown Polska.

Nasz czekoladowy (i nie tylko) gadżet powinniśmy uwzględnić już na etapie podejmowania strategii marketingowej. Rozważymy wtedy posiadany budżet, a także okazje, na które chcemy je przygotować. Słodycze sprawdzą się bowiem jako element promocyjny podczas targów, konferencji, sympozjów i szkoleń. Ciekawą formą jest użycie ich w działaniach wewnętrznego Public Relations – upominek dla nowych pracowników, z okazji Świąt itp. Inne zamówimy z okazji zbliżających się Świąt Bożego Narodzenia, a inne jeśli firma obchodzi Jubileusz lub wprowadza nowy produkt na rynek.

Słodkość opakowana

Ekskluzywne słodycze reklamowe możemy zapakować w kosze prezentowe czy eleganckie opakowania, które dodatkowo można spersonalizować np. grawerem laserowym, banderolą z logo klienta czy wstążką z imieniem i nazwiskiem. To wyjątkowa wartość dodana, która sprawia, że słodycze reklamowe są oryginalnym, kreatywnym i ciekawym nośnikiem komunikatu o marce.

– Jednym z produktów cieszących się nieustającą popularnością są ekskluzywne skrzyneczki wykonane z afrykańskiego drewna, które skrywają w sobie pyszne, ręcznie robione pralinki. Od małych skrzyneczek z kilkoma czekoladkami, po większe z szufladkami, skrywającymi piękne pralinkowe cudeńka. Bogata oferta kształtów i form drewnianych skrzyneczek, poczynając od kwadratowych, przez prostokątne, owalne, po trójkątne spełni wymagania i gusta każdego obdarowanego. Drewniane szkatułki można przyozdobić indywidualnym grawerem logotypu, hasła, czy życzeń dla klienta – mówi Adam Urbaniak. Takie skrzyneczki czy pojemniki są często zatrzymywane przez odbiorców, ze względu na swoje walory estetyczne. Mogą pełnić funkcję szkatułki na drobiazgi czy eleganckiego futerału. Podobnie rzecz ma się z eleganckimi koszami prezentowymi. To zazwyczaj luksusowy mix wysoko jakościowych słodyczy, kaw, alkoholu i innych produktów. Tutaj również możemy pomyśleć i o personalizacji i o ciekawej formie wręczanego prezentu. – Najlepszy kosz prezentowy to taki, który pokaże jak bardzo zależy nam na obdarowywanej osobie. Aby tak się stało, zestaw powinien zawierać w sobie nie tylko starannie wyselekcjonowane produkty, ale dodatkowo opowiadać ciekawą historię. Najwyższej jakości ziarna, z których powstają nasze wykonywane ręcznie czekolady opowiadają historię produkcji tabliczek jaka miała miejsce 150 lat temu, a dodatkowo pochodzą z najróżniejszych zakątków świata – Ghany, Republiki Dominikańskiej, Wenezueli, Ekwadoru. Miłośnicy prawdziwego smaku czekolady bez wątpienia ulegną deserowym wariantom typu Grant Cru, naturalnym propozycjom mlecznym, a także ekskluzywnym pralinom z dodatkiem whisky – mówi Tomasz Sienkiewicz z Manufaktury Czekolady.

Kluczową cechą zestawów upominkowych, jest możliwość perfekcyjnego dopasowania do potrzeb klienta – zarówno poprzez indywidualny wybór samych produktów, jak i estetyki oprawy. – Szeroka gama koszy, opakowań drewnianych, wiklinowych, kartonowych oraz metalowych w różnych rozmiarach z możliwością personalizacji pozwala na stworzenie prawdziwych zestawów „szytych na miarę”. Czy to drewniana skrzynka z eleganckiego lakierowanego drewna z wygrawerowanym logo lub tekstem, czy też kartonowe lub metalowe eleganckie opakowanie – wszystko to pozwala na skomponowanie wyjątkowego i niezapomnianego upominku firmowego. Dodatkowe przewiązanie kosza wstążką z logo Firmy oraz dołączenie bilecika z życzeniami podnosi atrakcyjność takiego zestawu – reasumuje Adam Urbaniak.

[galeria=”1″]

Słodkości personalizowane

Słodycze reklamowe to prawdziwe pole do popisu dla kreatywnych. Praktycznie nieograniczone możliwości projektowania i znakowania, sprawiają, że możemy zrealizować praktycznie każdy pomysł, który przyjdzie nam do głowy. – Obecnie coraz mniejsze znaczenie mają katalogi gotowych produktów reklamowych. Coraz liczniejsza grupa klientów, zwłaszcza tych o wyższych budżetach, oczekuje stworzenia produktu specjalnie dla nich, całkowicie od podstaw. I nie dotyczy to już tylko nadruku czy innej formy brandingu. Tworzymy dla naszych klientów czekolady czy ciastka w ich własnych kształtach, szukamy dla nich nowych kolorów i aromatów lizaków czy cukierków, każdy szczegół dobieramy dokładnie według pomysłu klientów i w bardzo ścisłej współpracy z nimi – mówi Jarosław Błaszczak. Tak wykonane gadżety firmowe możemy wykorzystać w całym spectrum działań marketingowych. Sprawdzą się w działaniach ukierunkowanych na promocję produktu, poprzez działania typowo wizerunkowe całej marki, komunikację wewnętrzną z pracownikami firmy, na niestandardowych akcjach kończąc. – Indywidualnie projektowane kształty czekolad to atrakcyjna oferta dla nawet najbardziej wymagającym klientów, gdzie wyśmienita czekolada przybiera kształt logo, budynku, produktu lub innego elementu wyróżniającego firmę, a indywidualnie zaprojektowane opakowanie dodatkowo podkreśla wyjątkowość – dodaje Adam Urbaniak. – W duchu tej filozofii przygotowaliśmy zestaw First Selection: specjalnie skomponowane pralinki, orzechy i migdały w czekoladzie, mini czekoladki oraz tabliczka The Bar Experience zostały zamknięte w bardzo eleganckim opakowaniu o nietypowej konstrukcji. Dużym sukcesem okazała się również kolekcja czekolad The Bar Experience, która dzięki doborze kakao z najdalszych zakątków świata zabiera w wyjątkową podróż w najciekawsze rejony czekoladowego oświata – kontynuuje Adam Urbaniak.

Personalizacja jest świetną możliwością nadania indywidualnego charakteru prezentu i podkreślenia znaczenia osoby obdarowywanej. Logo, hasło czy nazwisko możemy aplikować w najróżniejszy sposób, poprzez naklejki, banderole, bileciki, wspomniane już pudełka z najróżniejszych tworzyw i oczywiście nadruk na samej czekoladzie.

Obserwując rozwój słodkich gadżetów, możemy zaobserwować dwa trendy. Z jednej strony popularnością będą się cieszyć ekskluzywne, indywidualizowane gadżety w designerskich opakowaniach. Z drugiej klienci, którzy szukają gadżetów na kampanie masowe, będą kierować się determinantą, jaką jest cena. Tutaj na pewno sprawdzą się drobne, masowe słodycze, jak chociażby cukierki zapakowane w obrandowany papierek. Branża ta rozwija się niezwykle szybko i ciągle pojawiają się nowe możliwości. – Będziemy przekraczać kolejne granice w łączeniu smaków – już połączyliśmy piwo z czekoladą, wprowadziliśmy do wybranych tabliczek ksylitol i jesteśmy otwarci na kolejne odkrycia. Na uwagę z pewnością zasługuje druk 3D. Otwiera nowe możliwości drukowania żywności w dowolnie wybranych formach. Wydaje się to szczególnie ciekawe w przypadku branży reklamowej – wyrokuje Krzysztof Stypułkowski.

Tekst: Katarzyna Lipska

Artykuł ukazał się w OOH magazine, lipiec-wrzesień 2014. Wersja online do pobrania TUTAJ.