Logo

Trade marketing

Design w służbie sprzedaży i nie tylko

 Jak synergią designu i obsługi wpłynąć na sprzedaż? Jak zaprojektować przymierzalnię, w której każdy będzie czuł się komfortowo? Tych i innych przydatnych informacji z zakresu shopping experience mogli dowiedzieć się uczestnicy poznańskich warsztatów „Design w służbie sprzedaży”, będących inauguracją projektu Designing Customer Experience (DCE).

 Warsztaty, które odbyły się 6 listopaa, połączyły w sobie wiedzę z zakresu designu i marketingu. Były one wspólnym projektem firmy Branch Brothers (ekspertów od kreowania pozytywnych doświadczeń zakupowych w miejscu sprzedaży) oraz firmy CAPS Group – międzynarodowego producenta indywidualnie projektowanych mebli. Punkt wyjściowy pierwszego spotkania w Concordia Design w Poznaniu stanowiły przymierzalnie w sklepach odzieżowych.

 – Specjalnie na tę okazję przygotowaliśmy model przymierzalni, którą zaproszeni goście mogli komentować i ulepszać – mówi Austin Campbell, dyrektor zarządzający CAPS Group. – Zależało nam na tym, by stworzyć uczestnikom warsztatów warunki do kreatywnego myślenia tak, by zgodnie z zasadami psychologii konsumenta zaprojektowali idealny model przymierzalni. Z doświadczenia wiemy bowiem, jak ważne jest to, by było to miejsce, w którym każdy będzie czuł się komfortowo.

 Wizualizacja przymierzalni zapoczątkowała wspólne rozważania o projektowaniu, ulepszaniu i dostosowaniu placówek handlowych do potrzeb klientów. Doświadczenie producenta mebli, architektów oraz ekspertów od shopping experience pozwoliło pokazać, w jaki sposób projektować i aranżować sklepy, aby jak najefektywniej wykorzystać przestrzeń oraz finalnie – zwiększyć sprzedaż.

 – Kreowanie pozytywnych doświadczeń klientów jest ważne w każdej branży sprzedaży – mówi Bartłomiej Dudka, dyrektor zarządzający Branch Brothers. – Zapraszając na nasze warsztaty architektów, specjalistów od marketingu i wszystkich zainteresowanych shopping experience, chcemy zachęcić ich do łączenia w codziennej pracy elementów designu i marketingu. Mamy ponadto nadzieję, że zarówno pierwsze spotkanie, jak i kolejne wydarzenia tego typu staną się okazją do wymiany doświadczeń między uczestnikami.

[galeria=”1″]

 Prowadzącym spotkanie „Design w służbie sprzedaży” był również dr Marcin Chłodnicki – specjalista w dziedzinie wzornictwa usług (service design) oraz service design thinking. Warsztaty odbywały się pod patronatem Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu.

 Kolejne spotkania w ramach projektu DCE odbędą się na początku przyszłego roku. Informacje na ich temat będzie można znaleźć na profilu, który wkrótce stanie się też kanałem komunikacji na temat designu i shopping experience.