Bank Gospodarstwa Krajowego jest jedyną taką instytucją w Polsce: państwowym bankiem rozwoju, dążącym do tego, by polska gospodarka płynnie się rozwijała.
– Postęp i profesjonalizacja, które na przestrzeni ostatnich lat następują w naszym banku, powinny mieć odzwierciedlenie w wizerunku marki – tłumaczy Adrianna Lepka, dyrektor komunikacji BGK. – Rozwijamy się, inwestując w ludzi, technologie i coraz szersze kompetencje. Aby rynek to dostrzegł, musimy także inwestować w wizerunek – dodaje Lepka.
Zmiana wizerunku nastąpiła 1 stycznia 2015 roku i objęła wszystkie elementy identyfikacji oraz styl komunikacji marketingowej. Najbardziej widoczną zmianą wizerunkową jest nowe logo.
Mniejszy, czerwony kwadrat symbolizuje impuls, dzięki któremu przedsięwzięcie może nabrać rozpędu. Większy czworokąt reprezentuje efekt inwestycji. To przestrzeń, w której, także dzięki BGK, zrealizują się plany i ambicje klientów.
Wpływ BGK na gospodarkę jest widoczny już dziś, z czasem będzie jeszcze większy. Do końca 2015 r. BGK planuje zaangażować łącznie 28 mld zł w ramach programu „Inwestycje polskie”, którego realizację rozpoczął w maju 2013 r. Dzięki państwowej własności, znaczącej skali i wyjątkowo stabilnej pozycji BGK uczestniczy w finansowaniu największych projektów infrastrukturalnych w Polsce, nie bojąc się inwestycji długofalowych. Stymulując rozwój przedsiębiorstw, BGK udzielił gwarancji dla kredytów o wartości 27 mld zł.
W Banku Gospodarstwa Krajowego rodzą się nowe pomysły, dzięki którym powstaje i w przyszłości powstanie wiele inwestycji kluczowych dla lepszej jakości życia Polaków.
BGK ma za sobą wspaniałą historię wielkich osiągnięć dla Polski, które traktuje jako inspirację dla swoich dzisiejszych działań. Patrzy jednak w przyszłość, bo tam będą widoczne efekty dzisiejszej pracy. Celem BGK jest stworzenie banku nowoczesnego, na miarę wyzwań XXI wieku.