Logo

AktualnościGadżety reklamowe

Gadżet z górnej półki

Skóra niezmiennie kojarzy nam się z jakością i luksusem. Dodaje codziennym przedmiotom, jak portfel czy wizytownik, prestiżu i elegancji. Jest wyrazem szacunku dla obdarowywanej osoby, a ze względu na swą uniwersalność, sprawdza się praktycznie przy każdej okazji.

Galanteria skórzana to bardzo szerokie pojęcie, pod którym kryją się nie tylko popularne portfele, lecz również etui na artykuły piśmiennicze, okulary i recepty, wizytowniki, teczki konferencyjne, teczki na dokumenty, etui na tablety czy laptopy, kosmetyczki oraz zawieszki do bagażu.

W świecie biznesu istnieją okazje, kiedy należy uhonorować ważnych kontrahentów, współpracowników lub klientów, szczególnym upominkiem. – Taki upominek wyrazi wdzięczność za wieloletnią współpracę, doceni wyjątkowe osoby, upamiętni niepowtarzalne okoliczności, jubileusz firmowy lub osobisty. Poza podziękowaniem, może on także pełnić rolę podkreślenia prestiżu firmy, chęci zacieśnienia relacji itp. Takie sytuacje wymagają specjalnych podarunków, wyróżniających się na tle masowych gadżetów reklamowych – mówi Karolina Wojtczak z firmy Axpol Trading.

Klasa i funkcjonalność

Galanteria skórzana jest nie tylko wyjątkowym, ale jednocześnie bardzo uniwersalnym, klasycznym prezentem. – Niewątpliwą zaletą jest jej użytkowość. Każdy przecież chętnie wykorzysta podarowany portfel czy teczkę. Można nią spokojnie obdarować każdego, kogo chcielibyśmy w jakiś sposób wyróżnić. Bardziej ekskluzywny czy oryginalny produkt jest natomiast doskonałym pomysłem na prezent dla kluczowych klientów i kontrahentów – mówi Magdalena Matecka, specjalista ds. obsługi klienta w firmie Stefania – Producent Galanterii Skórzanej.

Zważywszy na ponadczasowy charakter galanterii skórzanej może być ona idealnym prezentem niezależnie od stanowiska czy wieku. – Należy pamiętać, by osoba obdarowana, której gustu i upodobań nie znamy, czerpała radość z otrzymanego skórzanego upominku. Przy podejmowaniu decyzji o przedmiocie należy zastanowić się czy ma to być rzecz do użytku osobistego czy też funkcjonalny gadżet do korzystania w pracy i życiu codziennym – tłumaczy Tatiana Duraj-Fert, Dyrektor ds. Sprzedaży i Marketingu w firmie Verus. Osobistym prezentem będzie kosmetyczka, jak i pasek, w których przypadku przyda się minimalna znajomość gustu obdarowywanego. Uniwersalnym upominkiem natomiast stanie się na przykład etui na przybory do pisania, telefon czy tablet w stonowanych kolorach.

[galeria=”1″]

Szlachetna doskonałość
Wręczając ekskluzywny prezent, warto pamiętać, że nadal pozostaje on, wysublimowanym co prawda, ale artykułem promocyjnym. Artykułem, którego zadaniem jest reklamować naszą markę. Dlatego kluczowa pozostaje tutaj funkcja znakowania, a  personalizacja galanterii skórzanej w znaczącym stopniu różni się od personalizacji produktów masowych. – Oznakowaną galanterię powinna cechować elegancja, delikatność logotypu lub inskrypcji oraz dyskrecja, czyli umieszczenie go w odpowiednim miejscu przy pomocy jak najtrwalszej metody, zachęcając odbiorcę do jak najdłuższego użytkowania produktu – wyjaśnia Karolina Wojtczak.

W przypadku galanterii skórzanej najbardziej popularnym sposobem znakowania jest tłoczenie. – Metodą tą można wykonać właściwie każde znakowanie: logo klienta, dowolny tekst, personalizację imienną. Poza tym wykonuje się też znakowanie za pomocą grawerowania, dołączania różnego rodzaju elementów z naniesionym logotypem np. blaszek czy wszywek z logo – wymienia Magdalena Matecka. Maciej Patra z firmy PATERS Design jako nową formą logowania wymienia także technologię chromique – metaliczne, chromowane logotypy, które nakleja się na skórę.

Które metody wybrać? Wszystko zależy od celów, budżetu i danego produktu.- Najbardziej szlachetną formą znakowania produktu w przypadku galanterii skórzanej to wytłoczenie znaku firmowego. Taka technika pozwala na stworzenie pięknych i robiących wrażenie detali. W przypadku personalizacji z uwagi na koszty najlepszym rozwiązaniem jest znakowanie laserem – podsumowuje Tatiana Duraj-Fert.

By wyróżnić produkt wykorzystuje się też często łączenia różnych materiałów, ciekawe kombinacje kolorystyczne, elementy biżuterii np. cyrkonie albo kryształy Swarovskiego. Galanteria skórzana może być garbowana ekstraktami kwiatowymi, które sprawiają, że jest ona miękka, miła i przyjemna w dotyku, nie pęka i dedykowana jest m.in. osobom ze skłonnością do alergii. Dzisiejsze możliwości techniczne dają producentom galanterii skórzanej coraz większe możliwości do tworzenia coraz bardziej oryginalnych i wyróżniających się produktów.

Luksus dla wybranych?
Chcąc, aby galanteria skórzana w oczach osoby obdarowanej i ceniącej sobie piękno, była prezentem z grupy towaru ekskluzywnego musi wyróżniać się jakością, designem i detalami.

Jak zaznacza Tatiana Duraj-Fert, każdy kto ceni jakość i jednocześnie funkcjonalne zalety produktu, wie, że produkt tani jest produktem bardzo drogim. – Klienci dokonujący zakupów artykułów ekskluzywnych wiedzą, że nabycie taniego, czy tańszego produktu nie jest opłacalne, a na pewno nie jest korzystne pod względem wizerunkowym. Tani nie buduje prestiżu, produkt albo jest kopią drogiego albo jest wykonany nieudolnie – wyrokuje Tatiana Duraj-Fert.

Produkty skórzane z pewnością należą do upominków z wyższej półki. Nie oznacza to jednak, że należy je traktować jako wyłącznie drogi produkt, dostępny dla nielicznych.

– Na dzisiejszym rynku dostępnych jest wiele propozycji produktów skórzanych wykonywanych z różnych materiałów i oferowanych w różnych cenach. Znajdziemy więc zarówno te rzeczywiście bardzo ekskluzywne, jak i klasyczne, przystępne dla wszystkich propozycje – mówi Magdalena Matecka.

Jak zaznacza Maciej Patra, każdorazowo można dostosować ofertę do budżetu klienta oferując szeroki wachlarz produktów. – Klient może wybrać od eleganckiego breloka zdobionego bursztynem do teczki wykonanej na specjalne zamówienie, dopasowanej do indywidualnych preferencji osoby obdarowanej. Często firma stosuje również pewne modyfikacje danego modelu, przez co galanteria nie zawsze musi być bardzo kosztowna – dodaje Maciej Patra.

Ekskluzywny gadżet może być więc ciekawym prezentem dla każdego. Gdy pojawia się wyjątkowa sytuacja, gdy w specjalny sposób chcemy wyróżnić np. naszych kontrahentów, warto wybrać prezent, który nie tylko jest prestiżowy i luksusowy, ale przy tym pozostaje funkcjonalnym i uniwersalnym przedmiotem. Skórzany upominek na pewno dobrze spełni wszystkie te wymagania.

Katarzyna Lipska

Artykuł ukazał się w OOH magazine, styczeń – marzec 2015. Wersja online magazynu do pobrania TUTAJ.