O urządzeniach do produkcji opakowań i ich możliwościach, nowościach w ofercie Durst oraz kondycji brażny opakowaniowej, rozmawiamy z Marcinem Wójcikiem oraz Maciejem Bizoniem, właścicielami firmy LFP Industrial Solutions, która jest autoryzowanym dystrybutorem maszyn Durst w Polsce.
Jakie możliwości oferują maszyny Durst? Co wyróżnia je spośród innych dostępnych na rynku?
Marcin Wójcik, Maciej Bizoń: Branża opakowań to bardzo szeroki zakres, zarówno w dostępnych technologiach druku jak i wykorzystywanych materiałach. Rozwiązania oferowane przez DURST nieustannie rozwijają się w dwóch kierunkach – tworzenie i przetwarzanie tektury falistej oraz obszaru opakowań elastycznych i etykiet. Po kilku miesiącach intensywnego „nadstawiania ucha” udało się opracować oraz wdrożyć w pełni automatyczny system podawania arkuszy tektury falistej, która jak wiemy „lubi” zachowywać się nieprzewidywalnie podczas transport i magazynowania. Dzięki zdobytym doświadczeniom na tym polu już teraz DURST może pochwalić się najlepszymi rozwiązaniami podająco-odbierającymi, które mogą być łatwo adaptowalne do całej linii produkcyjnej. Np. po zadruku: odbiór, lakierowanie, obrócenie, itp. Nie jest łatwo zastosować jednocześnie automatyczny system podawania, w pełni skalibrowany z całą maszyną, a jednocześnie taki, który umożliwia pracę operatorowi z pojedynczymi arkuszami, jeśli zachodzi taka potrzeba. Jak dołożymy do tego najwyższą jakość druku i prędkości druku na poziomie ponad 1200m2/h to okazuje się, że nie ma szybszego i bardziej wszechstronnego rozwiązania na świecie.
Bardzo ważnym aspektem pracy z rozwiązaniami DURST jest dział rozwoju tej firmy. Praktycznie od pomysłu do realnego produktu, tworzonego na specjalne zamówienie Klienta, bądź odpowiednio dopracowanego rozwiązania, które będzie wpasowane w obecny cykl produkcyjny, mija kilka-kilkanaście tygodni. A to zdecydowanie najszybszy czas reakcji spośród wszystkich producentów przemysłowych technologii druku cyfrowego.
Do tego możemy się też pochwalić wprowadzonym obecnie tuszem niskomigracyjnym UV, co zdecydowanie poszerza możliwości wykorzystania technologii cyfrowej w segmencie opakowaniowym.
Jakie korzyści dla producenta opakowań oferują maszyny z Państwa portfolio?
Można wyróżnić trzy kategorie takich korzyści:
– po pierwsze wynikające z czasu adaptacji do potrzeb produkcji,
– po drugie wszechstronność zastosowań,
– po trzecie najniższe koszty użytkowania.
Dzięki koncepcji budowy maszyn DURST doskonale można je wykorzystać w zależności od potrzeb branży. Hybrydowa budowa, czyli możliwość drukowania na podłożach sztywnych lub zastosowanie druku z roli na rolę, aby w końcu szybko przezbroić maszynę do pracy w trybie pełnego automatu, to najciekawsze i najbardziej elastyczne podejście. Jak wiadomo cyfrowo – znaczy różnorodnie. Nie tylko na rożnych arkuszach tektury, różnych rozmiarach, ale także w różnych trybach, na różne rynki oraz do różnego wykończenia prac. Ostatnio maszyna z serii Rho1300 zakończyła pomyślnie testy produkcyjne do wykorzystania w tzw. Pre-print. Zadrukowywane były role papieru (końcówki), które potem trafiały na tekturnice, do produkcji tektury. Zatem najpierw zadruk techniką cyfrową, a potem dopiero produkcja tektury.
Przy wykorzystaniu dedykowanych tuszy Paper&Board możemy się pochwalić najniższymi kosztami jednostkowymi wykorzystanego tuszu na 1m2. Niewymienne głowice (objęte gwarancją producenta) to kolejny element, który przyspiesza produkcję, bo nie wymaga częstych wymian i kalibracji całego systemu. Takich szczegółów jest zdecydowanie więcej, a naszym zadaniem jest konsekwentnie przedstawiać je Klientom w centrum demonstracyjnym producenta.
[galeria=”1″]
Jaka jest kondycja branży opakowaniowej w Polsce?
Jak już było wspomniane wcześniej, branża opakowaniowa to ogromny obszar. Każdy jednak poszukuje nowych rozwiązań. Cieszy nas ogromne zainteresowanie technologią cyfrową największych firm w tym segmencie. Chętnie i często gościmy przedstawicieli międzynarodowych koncernów w fabryce DURST w Lienz w Austrii. To zdecydowanie oznaka poszukiwania zupełnie nowych technologii, a dodatkowo tego, co idzie wraz z nowa technologią – innego sposobu sprzedaży, dotarcia do Klienta, nowych produktów.
Wydaje nam się, że rok 2015 i 2016 to krok w stronę dużych cyfrowych rozwiązań przemysłowych. Ciężko przedstawiać tylko jeden segment opakowaniowy, ale według naszych obserwacji żadna z „gałęzi” „opakowaniówki” nie cierpi na brak pomysłów i ochoty wykorzystania najnowszych technologii cyfrowych. To dobry znak, nie tylko dla nas, ale i dla samych zainteresowanych. Na pewno dołożenie nowych możliwości cyfrowych do obecnych produkcji to duże inwestycje, ale też olbrzymi zastrzyk wiedzy. Wiedzy, która już kilka miesięcy po dokonaniu inwestycji, zaczyna działać na korzyść inwestującego. Dzięki nowym technologiom udaje się pozyskać i zatrzymać Klienta końcowego, podnosi zdecydowanie „know-how” firmy, a także zmienia się postrzeganie takiego dostawcy, który staje się Partnerem dla Klienta końcowego. Wydaje nam się, że pod tym kątem na pewno nasza polska branża opakowaniowa jest w najlepszej kondycji. Wiele firm już dzisiaj widzi ogromny potencjał w rozwiązaniach cyfrowych, a od tego już tylko krok od pójścia w dobrą stronę.
Nowości w ofercie LFP Industrial Solutions?
Przygotowujemy się do intensywnej kampanii promującej linię TAU. Nie jest tajemnicą, że DURST ma w swojej ofercie również cyfrowe systemy do etykiet. To bardzo ciekawe rozwiązania, które praktycznie nie są znane w Polsce, lub znane są słabo. Winny jest oczywiście dotychczasowy marketing…, a właściwie jego brak i właśnie po to, by to zdecydowanie zmienić od kilku miesięcy jest i intensywnie działa polski dystrybutor Durst – firma LFP Industrial Solutions.
Już za kilka tygodni będziemy już w pełni gotowi, żeby szeroko promować i intensywnie oferować potencjalnym Klientom właśnie to rozwiązanie do druku. Oczywiście serdecznie zapraszamy do odwiedzania fabryki DURST w Brixen we Włoszech. Tam właśnie zlokalizowana jest centrala firmy i tam można zobaczyć w pełni wszystkie pozytywne cechy rozwiązań Durst Tau.
Między innymi pod kątem tych właśnie urządzeń, uruchamiamy już niedługo, naszą najnowszą usługę – finansową, by jak najbardziej zbliżyć się do potrzeb mniejszych firm z branży etykietowej, a także by wprowadzić ciekawe rozwiązania do tej branży w Polsce. Będzie nią lfp Finance.
Rozmawiała Katarzyna Lipska
——————————–
LFP Industrial Solutions Sp. z o.o.
ul. Kwidzyńska 11, 51-415 Wrocław
tel. 71 321 98 83
Mob. 660 488 288, 609 458 295
office@lfp-industrial.pl
www.lfp-industrial.pl
Wywiad ukazał się w OOH magazine, kwiecień – czerwiec 2015. Wersja online magazynu do pobrania TUTAJ.