Ponad 40 000 prac z całego świata walczy o prestiżowe canneńskie lwy.
W 62. edycji festiwalu Cannes Lions, który odbędzie się w dniach 21 – 27 czerwca 2015 we francuskim Cannes, biorą udział 243 prace z Polski. Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, które jest oficjalnym przedstawicielem festiwalu w Polsce potwierdza, że to dotychczas największa liczba polskich prac zgłoszonych w tym prestiżowym konkursie kreatywności i 80 proc. wzrost w stosunku do poprzedniej edycji Cannes Lions (135 zgłoszeń w 2014 roku). Najwięcej zgłoszeń jest w kategoriach Direct (39), Media (29), Promo & Activation (22), PR Lions (22) oraz Cyber (21). Dużym zainteresowaniem cieszą się przedstawione w zeszłym roku kategorie, jak Health i Innovation, gdzie w sumie zgłoszono 19 prac. W tym roku już 94 firmy z Polski – reklamodawcy, agencje reklamowe i PR, domy produkcyjne i mediowe – uczestniczą w walce o prestiżowe canneńskie lwy, czyli tak zwane Oscary branży reklamowej.
Prace w tegorocznej edycji konkursu Cannes Lions oceniać będzie 366 osobowe jury, w którego składzie są dwie osoby z Polski: Maciej Waligóra (DDB&tribal) w kategorii Cyber oraz Sebastian Stępak (MSL Warsaw) w kategorii PR Lions.
W sumie do tegorocznego konkursu Cannes Lions zgłoszono 40 133 prace z całego świata, najwięcej w kategoriach Outdoor, Press i Media. Dwa razy więcej prac zgłoszono w kategorii Creative Effectiveness. W Lions Health jest ponad 30 proc. więcej zgłoszeń niż w roku poprzednim. Równie dużym zainteresowaniem cieszą się kategorie Branded Content & Entertainment (+18 proc.), Film (+8 proc.) i Film Craft (+6 proc.). Spośród 845 zgłoszeń do Lions Innovation, 619 prac dotyczy kreatywnego wykorzystania danych (Creative Data Lions). Najwięcej zgłoszeń w tej kategorii pochodzi z Japonii, Wielkiej Brytanii, USA i Niemiec.
Warto zaznaczyć, że już 166 prac zgłoszono w nowej kategorii tegorocznego konkursu – Glass Lion: The Lion for Change. Jej celem jest uhonorowanie działań na rzecz równości płci, w tym przeciwdziałanie dyskryminacji i łamanie stereotypów postrzegania kobiet i mężczyzn. Cały dochód ze zgłoszeń w tej kategorii trafi na cele charytatywne, które wybierze jury Cannes Lions podczas festiwalu.
– Branża (reklamowa) wierzy w kreatywność będącą siłą napędową dla biznesu i dla marek. Cannes Lions są wyznacznikiem najwyższej kreatywności i to ekscytujące widzieć marketerów z całego świata, którzy motywują siebie i swoje agencje do przygotowania naprawdę wspaniałych prac, mogących z powodzeniem konkurować na międzynarodowej arenie podczas Cannes Lions – komentuje poziom tegorocznych zgłoszeń, Philip Thomas, przewodniczący festiwalu Cannes Lions.
Cannes Lions 2015 – zgłoszenia z Polski |
|
Branded Content & Entertainment Lions |
16 |
Creative Data Lions |
3 |
Cyber Lions |
21 |
Design Lions |
6 |
Direct Lions |
39 |
Film Lions |
9 |
Film Craft Lions |
6 |
Media Lions |
29 |
Mobile Lions |
12 |
Outdoor Lions |
16 |
PR Lions |
22 |
Press Lions |
14 |
Product Design Lions |
1 |
Więcej informacji: www.canneslions.com
Wyłącznym przedstawicielem festiwalu Cannes Lions w Polsce jest Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR.
JK