Logo

Event MIX

Relacja Z ECR FORUM FOR COOPERATION 2015

Mistrzowie świata w kolarstwie tandemowym opowiadający, jak ważne jest zaufanie i jak dzięki dobrej współpracy można osiągnąć niemożliwe. Szef kuchni, znany ze szkolnego ekranu, objaśniający trendy i przyzwyczajenia w żywieniu Polaków. To tylko niektóre z niespodzianek, jakie w tym roku przygotowali organizatorzy piątej już edycji konferencji ECR Forum for Cooperation.

27 i 28 maja w hotelu Sound Garden w Warszawie spotkali się szefowie i managerowie najważniejszych firm branży FMCG i DIY– producentów, dystrybutorów, detalistów oraz dostawców usług, łącznie ponad 200 osób z blisko 100 firm. W tym roku ECR Polska – organizator konferencji – po raz kolejny postawił na świetny program i fenomenalnych prelegentów, dowodząc, że Forum ECR to jedna z najbardziej inspirujących i najlepszych merytorycznie imprez konferencyjnych dla branży FMCG a jednocześnie doskonała okazja do networkingu i poszerzania relacji biznesowych.

Dotychczasowa, jednodniowa formuła konferencji została rozszerzona. Pierwszego dnia Forum ECR odbyły się warsztaty „Sell MORE, Lose LESS”. To jedyne w Polsce wydarzenie dedykowane wyłącznie tematyce Total Loss Prevention – zapobiegania stratom w całym łańcuchu dostaw, oraz zwiększania dostępności produktów na półce. Seminarium zorganizowane zostało wspólnie z ECR Europe Shrinkage & On Shelf Availability Group i poprowadzone przez trzech rewelacyjnych trenerów: profesora Adriana Becka z wydziału kryminologii Uniwersytetu w Leicester, Johna Fonteijna, szefa działu Group Asset Protection w sieci Ahold i Colina Peacocka, od lat związanego z Procter & Gamble koordynatora ECR Europe Shringkage and OSA Group.

Udział w seminarium pozwolił zrozumieć, jak straty obniżają rentowność w handlu detalicznym. W czasie dynamicznego, praktycznego warsztatu uczestnicy poznali metody i narzędzia umożliwiające sprzedawcom i producentom zwiększenie dostępności produktów na półce, a w konsekwencji – sprzedaży i zadowolenia klientów, przy jednoczesnym zmniejszeniu strat magazynowych wynikających z odpadów, kradzieży, uszkodzeń towaru lub błędów.

[galeria=”1″]

Drugi dzień Forum wypełniła właściwa konferencja ECR Forum for Cooperation. Tegoroczne spotkanie zorganizowano pod hasłem SMART VALUE CHAINS FOR SMART SHOPPERS. Intensywny program wypełniło 16 prezentacji i dwa panele dyskusyjne, wszystko w podziale na dwie plenarne sesje strategiczne i dwie równoległe sesje najlepszych praktyk. Na scenie pojawiło się łącznie 26 prelegentów – praktyków, profesjonalistów, ekspertów – osoby z ogromną wiedzą, doświadczeniem, znajomością rynku. Każdy uczestnik wyniósł z Forum ECR olbrzymią dawkę inspiracji i praktycznej wiedzy. Konferencję rozpoczęli wspólnie Marcin Dopierała z Jeronimo Martins Polska oraz Nikos Kalaitzidakis, Dyrektor Generalny Coca-Cola HBC w Polsce, mówiąc o istocie dobrej i efektywnej współpracy partnerów handlowych, również w ramach ECR Polska.

Sesję SMART Business zainaugurował Andrzej Jacaszek, były wiceminister finansów, wydawca Harvard Business Review i Dyrektor Zarządzający ICAN Institute. W dynamicznej i charyzmatycznej prezentacji mówił o potrzebie strategicznej zwinności i odporności managerów w świecie po 2008 roku. Guillaume de Colonges, Prezes Zarządu Carrefour Polska, mówił o potrzebie i korzyściach multiformatowości sieci handlowej w kontekście potrzeb konsumentów. Mark Taylor, autor 2 bestsellerów „Who Killed Category Management?” i „Fifty Shades of Shopping” przytoczył prawdy i kłamstwa na temat przyszłości handlu. Pierwszą sesję strategiczną zakończyli Artur Korc i Przemysław Wegner – kolarze tandemowi – opowiadając o swojej drodze do mistrzostwa świata. Sportowcy przekazali ogromną porcję motywacji do skutecznego współdziałania, podkreślili istotę zaufania partnerów dla efektywnej współpracy. Publiczność miała możliwość zadać pytania wszystkim prelegentom podczas panelu dyskusyjnego, który zwieńczył sesję.

Po przerwie uczestnicy podzielili się wg bloków tematycznych. Część uczestniczyła w sesji SMART Logistics, część w sesji SMART Retail. W sesji logistycznej pokazano przykłady działań i projektów zmierzających do optymalizacji łańcuchów dostaw. Krzysztof Deja z Coca-Coli razem z Andrzejem Pawlakiem z FM Logistic podsumowali pierwszą polską edycję konkursu Speed Docking, organizowanych przez ECR Polska zawodów w szybkości rozładunku. John Fonteijn z Grupy Ahold zebrał najważniejsze zasady koncepcji Total Loss Prevention. Arkadiusz Andruch z Rohlig SUUS opowiedział o projekcie „Szczyty Kosztują”, mającym na celu zmniejszenie sztucznych szczytów przewozowych. Na koniec Bartłomiej Ślęk z firmy Comarch pokazał case study efektywnej wymiany danych produktowych pomiędzy siecią i producentem.

Sesja handlowa skupiła się przede wszystkim na nowych technologiach i rozwoju e-commerce. Borys Skarba z Bold Brand Commerce razem z Tomaszem Grygieńciem z Superkoszyk.pl zaprezentowali wyniki badań skuteczności działań e-merchandisingu. Patrick Deba i Konrad Ozdowy z Mustache razem z Jonaszem Tołopiło z Subko&CO pokazali możliwości wykorzystania eBeaconów w działaniach promocyjnych w handlu. Michał Kramarz z Google Polska opowiedział w jakim kierunku zmierza handel wg Google. Zakończeniem sesji była ciekawa dyskusja panelowa, która oderwała uczestników od świata wirtualnego, wciągając ich w zagadnienie pułapek promocji cenowych. Po krótkim wprowadzeniu w temat przedstawionym przez Romana Szymandę z Intermarche, uczestnicy panelu oceniali możliwości zawrócenia ze ślepej uliczki promocji. Dyskusję poprowadziła Anna Jarzębowska-Kwiatek z ECR Polska a uczestniczyli w niej: Michał Kramarz z Google, Agnieszka Murawińska-Silczuk z Jula, Maria Pyczak-Brulińska z Danone, Sebastian Starzyński z ABR Sesta i Roman Szymanda z Intermarche.

Ostatnia sesja konferencji ECR Polska – SMART Shopper – to trzy doskonałe prezentacje przybliżające współczesnego nabywcę, jego potrzeby i oczekiwania. Na scenie pojawił się Rafał Brzoska, Prezes Grupy Integer i InPost, mówiąc o rozwoju e-commerce i istocie logistyki dostaw w kontekście rosnących wymagań konsumentów. Julia Izmałkowa z Izmałkowa Consulting fantastycznie opowiedziała o emocjach i potrzebach współczesnego nabywcy, przytaczając wyniki badań etnograficznych. Na zakończenie o zwyczajach żywieniowych Polaków i trendach w odżywianiu opowiedział Grzegorz Łapanowski, znany z telewizyjnego show kulinarnego Top Chef i programu edukacyjnego „Szkoła na widelcu”.

Po części merytorycznej uczestnicy konferencji mieli okazję rozwijać relacje biznesowe i kontynuować rozpoczęte rozmowy podczas degustacji wina. Pomimo bardzo intensywnego programu, mniej formalna atmosfera sprzyjała dyskusjom do godzin wieczornych.

Więcej informacji na temat Forum ECR oraz organizacji ECR Polska: www.ecr.pl

OOH magazine był partnerem wydarzenia.

KL