Plakaty, tablice informacyjne, ulotki i standardowe reklamy jako forma promocji zaczynają przechodzić do historii. Dziś, w dobie rosnącej konkurencji liczy się przede wszystkim atrakcyjna i przyciągająca uwagę forma przekazu, która potrafi wyróżnić ofertę i zainteresować nią bezpośrednio konkretnego odbiorcę. Digital Signage to obecnie jedna z najbardziej nowoczesnych form promocji w sprzedaży detalicznej.
Digital Signage to nośniki oraz oprogramowanie umożliwiające tworzenie, publikowanie i zarządzanie treściami wizualnymi w przestrzeni publicznej. Zaczynają one coraz częściej wypierać standardowe formy promocji jak plakaty, czy ulotki. Wiąże się to z nadmiarem informacji – wszechobecnymi reklamami i materiałami promocyjnymi, na które konsumenci przestają już zwracać uwagę.
– W dzisiejszym świecie mamy nadmiar informacji. Wychodząc na ulicę mamy kontakt z tysiącami reklam, plakatów, ulotek i wystaw sklepowych. Konsumenci nie potrafią ich wszystkich przyswoić oraz zapamiętać, dlatego dokonują prostej selekcji. W efekcie dopuszczają do siebie wyłącznie komunikaty, które potrafią wyróżnić się na tle komunikacyjnego szumu. Dlatego handlowcy muszą postawić na nowoczesną promocję, dopasowaną do indywidualnego odbiorcy. To jest trend, który będzie wyznaczał w najbliższych latach drogę dla całej branży – mówi Radosław Miszkiel, Enterprise Sales and Marketing Director w firmie Samsung.
Digital Signage – specjalnie dla branży handlowej
W przeciwieństwie do plakatów, tablic informacyjnych, ulotek i reklam nośniki Digital Signage dają możliwość atrakcyjniejszej prezentacji oferty, ale przede wszystkim są rozwiązaniem bardziej opłacalnym kosztowo. Handlowcy oszczędzają dzięki nim na druku materiałów promocyjnych, ich projektowaniu oraz dystrybucji, a sam komunikat wyświetlany na monitorze bardziej przyciąga uwagę potencjalnego klienta.
Profesjonalne, wielkoformatowe monitory LFD Samsung w rozmiarach od 32 do aż 110 cali charakteryzuje wysoka jakość obrazu i funkcjonalność oferowanych rozwiązań. Można z nich tworzyć złożone ściany wideo i nadawać im różne oryginalne kształty, które jeszcze skuteczniej przyciągają uwagę konsumentów. Ekrany są obsługiwane przez system MagicInfo, który pozwala zarządzać wyświetlanymi treściami w prosty i intuicyjny sposób. Dzięki niemu z jednego miejsca można wyświetlać i modyfikować treści na monitorach znajdujących się w wielu różnych lokalizacjach, co szczególnie sprawdzi się przy rozproszonej strukturze sprzedaży – jak np. w sieci firm odzieżowych, salonów usługowych, sklepów lub dyskontów. Monitory LFD Samsung charakteryzuje też duża odporność na warunki zewnętrzne, jak m.in. niskie i wysokie temperatury, woda, pył oraz uszkodzenia fizyczne. Jednak co najważniejsze – monitory LFD Samsung umożliwiają natychmiastowe dopasowanie komunikatu do konkretnego odbiorcy.
Indywidualna oferta
To co dodatkowo odróżnia monitory Samsung od standardowych form promocji to możliwość dostosowania wyświetlanych na monitorze treści do określonego klienta w czasie rzeczywistym. Gwarantuje to technologia Audience Measurement, która funkcjonuje na bazie systemów wewnętrznego monitoringu, mierzących ruch przed monitorem. Zainstalowana kamera pozwala sprawdzić do ilu i jakich osób dociera wyświetlany przekaz.
Dzięki temu handlowcy otrzymują możliwość pozycjonowania treści promocyjnych z niespotykaną dotąd dokładnością. Audience Measurement rozpoznaje przechodzących koło ekranu ludzi już z odległości 5 metrów, a treści można spersonalizować np. ze względu na płeć konsumenta. Na przykład, jeden monitor może w chwilę wyświetlić inną ofertę kobiecie – dotyczącą np. nowych sukienek, a inną mężczyźnie – np. garniturów.
System jest w pełni skalowany, tzn. że posiadając monitor i system MagicInfo można dokupić kamerę z oprogramowaniem i licencją. System jest prosty w obsłudze oraz w instalacji – zajmuje od 2 do 3 godzin. Zarówno monitor jak i kamera nie przechowują informacji o monitorowanych osobach, co wyklucza ewentualne kwestie praw autorskim i wykorzystywania wizerunku.
Zarabianie na reklamie
Monitory LFD mogą również sprawdzić się jako dodatkowe źródło dochodu, tj. powierzchnia reklamowa. Właściciele punktu sprzedaży mogą udostępniać „czas antenowy” swoim partnerom biznesowym i producentom na wyświetlanie ich własnych treści. Jest to rozwiązanie, na którym zyskają zarówno wśród dużych sieci handlowych jak i średnich oraz małych sklepów.
JK