Rosnąca siła contentu w marketingu, kreatywność w przekazie reklamowym, influencer marketing czy rola nowoczesnych narzędzi w angażowaniu użytkowników to jedne z głównych zagadnień poruszonych podczas IX edycji konferencji „Organic Marketing” zorganizowanej przez Havas Media Group.
Blisko 350 gości, dziewięciu prelegentów ze Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Francji i Polski, przegląd najnowocześniejszych narzędzi w komunikacji marketingowej – tak w skrócie można podsumować tegoroczną edycję konferencji zatytułowanej Organic Marketing. Industrialnie zaaranżowane wnętrze hali przy Domaniewskiej 37a, centralnie położona scena w kształcie koła oraz niecodzienna formuła sprawiły, że interakcja mówców z publicznością nabrała zupełnie nowego charakteru, a konferencja pozytywnie wyróżniła się na tle innych wydarzeń branżowych. Gości spotkania, w ramach globalnego partnerstwa Havas i Universal Music, powitał solowy występ fortepianowy Michała Sobierajskiego, będący jednocześnie hołdem złożonym ofiarom zamachów w Paryżu.
Organic Marketing – marketing przyszłości
Jako pierwszy wystąpił reporter Mariusz Szczygieł, który opowiadał o istocie reportażu i ogromnej roli słuchania w prawdziwej komunikacji międzyludzkiej. Co jest kluczowe? To zanurzanie się w cudze historie, pisanie o pewnych fenomenach, dzięki czemu jedni ludzie mogą przeniknąć w świat innych, a co za tym idzie, lepiej ich zrozumieć.
Wspólne wystąpienie Barbary Stawarz (Content Marketing Director, Havas Worldwide Warsaw) i Aleksandry Bujnowskiej (Digital Director, Havas Media Group) dotyczyło dzisiejszych wyzwań stojących przed content marketingiem. Jak przykuć uwagę konsumenta w zmieniających się realiach rynku i jak do tego wykorzystać metadane? Kluczem zdaje się być personalizacja, wskazana jako najważniejszy trend e-marketingu i nawiązywanie relacji marka-klient.
Jez Jowett (Global Head of Creative Technology, Havas Media Group) wskazał na kluczową rolę budowy związku między marką a influencerami z wykorzystaniem możliwości, jakie dają kanały społecznościowe. Z kolei Olivier Robert-Murphy (Universal Music, Chief of Possibilities), stwierdził, że klasyczne 4P marketingu zmieniło się obecnie w 4E (engagement, experience, exclusivity, emotion) oraz opowiedział o roli muzyki w opowiadaniu angażujących historii o markach i produktach. Alicja Cybulska (Havas Media Group Polska Strategy Director) opowiedziała o zmianie perspektywy konsumenta, ponieważ w nowej narracji marketingowej, to właśnie on musi być bohaterem, a marka partnerem, który efektywnie poprawia jakość jego życia i zmienia je na lepsze.
Jednym z barwniejszych wystąpień było spotkanie z Markiem Adamsem (Senior Vice President VICE Media, LLC), który wskazał nowe drogi dotarcia przekazu marketingowego do młodych ludzi. Content musi być budowany w oparciu o społeczność, a marki powinny tworzyć i uosabiać prawdziwe emocje (human stories). Brad Jansen (VP Global Accounts, Havas Sports & Entertainment, Atlanta) opowiedział o rosnącej roli e-spotów w angażowaniu konsumentów na całym świecie. Konferencję zakończył występ Wiesława Bratkowskiego (projektanta interakcji i badacza systemów złożonych, Uniwersytet SWPS), który wskazał na alternatywne drogi interakcji człowiek-komputer oraz budowanie dialogu między użytkownikiem, a otaczającą nas zewsząd technologią. Havas Media Group współpracuje z Wiesławem Bartkowskim na bieżąco w projektach tworzonych przez InnovationLab.
– Organic Marketing to nasza pasja, wizja i wiedza, którą chcemy się dzielić, dlatego bardzo cieszymy się, że tegoroczna konferencja zgromadziła tak dużą rzeszę gości. Zmieniające się coraz szybciej realia rynkowe, a wraz z nimi zachowania konsumenckie wymagają szybkich i efektywnych zmian w komunikacji marek czy produktów. Nowe kanały dotarcia, coraz większa rola contentu, dynamiczne zmiany w relacji klient-marka, konieczność umiejętnego zarządzania danymi to jedne z głównych kwestii, o których musimy pamiętać jeśli chcemy skutecznie dotrzeć z przekazem do konkretnej grupy docelowej. Dlatego esencją naszej konferencji jest inspirowanie, dzielenie się światowymi praktykami oraz wskazywanie odpowiednich lokalnie kierunków działania – mówi Małgorzata Węgierek CEO Havas Media Group.
Ważnym akcentem konferencji było zaprezentowanie przez Małgorzatę Węgierek, CEO Havas Media Group, świątecznego projektu Havas Media Group – specjalnej, darmowej aplikacji Havas Xmas, z której całkowity dochód zostanie przekazany dla podopiecznych Fundacji Podkarpackie Hospicjum dla Dzieci, a która w dniu 1 grudnia zostanie udostępniona na platformach App Store i Google Play.
Niezwykła oprawa
Gości konferencji witała kurtyna, stworzona przez Leia Display System, będąca projekcją holograficzną. Interaktywny system, rozświetlony animacjami oraz grafikami wykonanymi przez Havas Worldwide i zanimowanymi przez Lunar Six, partnerów konferencji, sprawił, że goście od samego początku poczuli futurystyczny klimat technologii przyszłości. Do dyspozycji uczestników była również instalacja VRX2, dzięki której można było doświadczyć zanurzenia w wirtualnej rzeczywistości, stworzona przez zespół MELT.
Dzięki Social Newsroomowi, stworzonemu przez zespół Socialyse, wszyscy zainteresowani konferencją mogli na bieżąco śledzić przebieg wydarzenia i jego treści w kanałach społecznościowych.
Za niezwykłą aranżację przestrzeni oraz scenografię odpowiadał zespół Havas Sports & Entertainment, agencja event-marketingowa Havas Media Group.
Havas Media Group Conference to cykliczne przedsięwzięcie organizowane co roku przez polski oddział Havasa. W dotychczasowych dziewięciu edycjach udział wzięło 71 prelegentów z 12 krajów, a ich wykładów miało okazję wysłuchać ponad 1,8 tys. uczestników.
JK